AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Skrevet 3 timer siden Til dere som ansetter, hvor viktig er referansene? Jeg har tre ekstremt gode referanser, de er selvfølgelig ærlig på mine svake sider, men de sier alle at de aller mest roser meg oppi skyene og virkelig anbefaler meg som arbeidstaker. Likevel begynner jeg å tenke, er sånt kanskje ikke avgjørende? De fleste har vell gode referanser. Spør bare fordi jeg ikke tror jeg fikk en jobb i og med at siste mulighet for å si opp nåværende jobb er i helgen med tanke på oppstart 1.september. Referansesjekken ble gjort mandag for en uke siden. Anonymkode: 8e306...095
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Skrevet 2 timer siden Referanser er én puslespillbrikke, men ikke den viktigste. Det er faktisk ikke alle som har gode referanser - noen oppgir leders leder, f.eks., som ofte blir veldig vagt og det er åpenbart at personen ikke egentlig kjenner kandidaten så godt. Noen referanser inneholder mye forbedringspotensial. Jeg har bare latt være å ansette en person jeg ellers var klar til å ansette pga. referanser én gang. Da var begge referansene helt samstemte om at personen var tafatt og giddalaus. Og dette var referanser kandidaten selv hadde oppgitt. Med referansesjekk for over en uke siden gjetter jeg at de er i forhandlinger med en annen kandidat, som trakk det lengste strået, og at de vil ringe deg når hen har godtatt tilbudet. Anonymkode: d5f5d...d83 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå