AnonymBruker Skrevet 28. mai #1 Skrevet 28. mai Har i mange år slitt med intens kløe, uavhengig av hvor ofte jeg vasker håret, hva jeg bruker i det (brukt ALT av sjampoen mot både psoriasis, sensorisk eksem, sopp). Har også hatt liniment på resept; uten noe spesielt mye effekt. Eneste periodene jeg har hatt god hodebunn har vært når jeg har gått på isotretinoin mot akne i ansiktet. forstår at dette er en sammensatt tilstand. Stress forverrer. Jeg opplever ofte tørre flak, og i blant nupper. Hvis jeg klør for mye på disse, begynner det å blø. Det er ofte på de samme stedene det klør. har dere noen innspill? Har vært hos hudlege ifbm akne før, men aldri hodebunn. Forstår at det må til for å få et ordentlig svar. Ville høre her først.. Anonymkode: dd75e...a2f
AnonymBruker Skrevet 28. mai #2 Skrevet 28. mai Her er enda et bilde. Det er et nærbilde og ser nok mer dramatisk ut enn hva det er. Men det er veldig ubehagelig og svir. Anonymkode: dd75e...a2f
AnonymBruker Skrevet 28. mai #3 Skrevet 28. mai Ser ut som du har eksem Da ska en ikke vaske håret for ofte siden det kan tirre eksamen mer, hadde bedt om henvisning til hudlege, og få noe som er beregnet. Jeg har 2 forskjellige væsker jeg ska smøre inn i hodebunn, pluss at jeg fikk beskjed å bruke zyrtec åre rundt, for å få ned kløe Anonymkode: 9002d...fb9
AnonymBruker Skrevet 29. mai #4 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har i mange år slitt med intens kløe, uavhengig av hvor ofte jeg vasker håret, hva jeg bruker i det (brukt ALT av sjampoen mot både psoriasis, sensorisk eksem, sopp). Har også hatt liniment på resept; uten noe spesielt mye effekt. Eneste periodene jeg har hatt god hodebunn har vært når jeg har gått på isotretinoin mot akne i ansiktet. forstår at dette er en sammensatt tilstand. Stress forverrer. Jeg opplever ofte tørre flak, og i blant nupper. Hvis jeg klør for mye på disse, begynner det å blø. Det er ofte på de samme stedene det klør. har dere noen innspill? Har vært hos hudlege ifbm akne før, men aldri hodebunn. Forstår at det må til for å få et ordentlig svar. Ville høre her først.. Anonymkode: dd75e...a2f Faren min hadde det samme i litt under ett år, fikk tilbud om iso. Han takket nei og la om hele kostholdet - eneste som hjalp! De mente det kom av både stress og en type inflammasjon som angrep kroppen. Anonymkode: fa9a0...b03
Lorieen Skrevet 29. mai #5 Skrevet 29. mai Dette ligner det jeg har, og jeg har psoriasis i hodebunnen. Det som har hjulpet meg mest er å stresse ned, samt en god sjampo.
AnonymBruker Skrevet 29. mai #6 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (8 timer siden): Faren min hadde det samme i litt under ett år, fikk tilbud om iso. Han takket nei og la om hele kostholdet - eneste som hjalp! De mente det kom av både stress og en type inflammasjon som angrep kroppen. Anonymkode: fa9a0...b03 Lorieen skrev (7 timer siden): Dette ligner det jeg har, og jeg har psoriasis i hodebunnen. Det som har hjulpet meg mest er å stresse ned, samt en god sjampo. Takk for tilbakemeldinger. Ja, jeg har tenkt at dette kan være en kombinasjon av psoriasis og annet. Tror absolutt på at kosthold og stress påvirker en hel del. Kan jeg spørre hva som ble byttet ut? Jeg spiser veldig sunt og næringsrikt. Men så er jeg utholdenhetsutøver og raske karbohydrater er min gode venn når det skal presteres. Så sukker kommer jeg ikke utenom. Spiser ikke hvitt brød/pasta til daglig, kun før konkurranser og en sjelden gang jeg spiser ute. at jeg trener daglig gjør også at håret vaskes oftere. Lar være enkelte dager, men da ender jeg bare opp med å klø mer på grunn av svette i hodebunn.. bruker aldri tørrsjampo og liknende. Anonymkode: dd75e...a2f
AnonymBruker Skrevet 29. mai #7 Skrevet 29. mai Jeg klødde lenge i hodebunnen (i nakken, så jeg klarte ikke se det selv), men kunne innimellom klø av/skrape av hud osv. Viste det til fastlegen en gang jeg var der for noe annet, hun sa "se der ja, sånn ja" og skrev ut Diprosalic liniment. Brukte det til det gikk over, og har ikke vært plaget siden. Er på resept altså. Anonymkode: 4bd23...125 1
Lorieen Skrevet 29. mai #8 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): Takk for tilbakemeldinger. Ja, jeg har tenkt at dette kan være en kombinasjon av psoriasis og annet. Tror absolutt på at kosthold og stress påvirker en hel del. Kan jeg spørre hva som ble byttet ut? Jeg spiser veldig sunt og næringsrikt. Men så er jeg utholdenhetsutøver og raske karbohydrater er min gode venn når det skal presteres. Så sukker kommer jeg ikke utenom. Spiser ikke hvitt brød/pasta til daglig, kun før konkurranser og en sjelden gang jeg spiser ute. at jeg trener daglig gjør også at håret vaskes oftere. Lar være enkelte dager, men da ender jeg bare opp med å klø mer på grunn av svette i hodebunn.. bruker aldri tørrsjampo og liknende. Anonymkode: dd75e...a2f Jeg har kuttet ut det meste av ultraprosesserte matvarer, og spiser i hovedsak råvarebasert. Sukker for meg er en trigger, så har byttet det ut med naturlige alternativer (honning/agavesirup). Bruker også økologiske alternativer der jeg kan, og surdeig istedet for gjær i bakst. 1
Lorieen Skrevet 29. mai #9 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg klødde lenge i hodebunnen (i nakken, så jeg klarte ikke se det selv), men kunne innimellom klø av/skrape av hud osv. Viste det til fastlegen en gang jeg var der for noe annet, hun sa "se der ja, sånn ja" og skrev ut Diprosalic liniment. Brukte det til det gikk over, og har ikke vært plaget siden. Er på resept altså. Anonymkode: 4bd23...125 Jeg bruker også Diprosalic ved utbrudd.
AnonymBruker Skrevet 30. mai #10 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg klødde lenge i hodebunnen (i nakken, så jeg klarte ikke se det selv), men kunne innimellom klø av/skrape av hud osv. Viste det til fastlegen en gang jeg var der for noe annet, hun sa "se der ja, sånn ja" og skrev ut Diprosalic liniment. Brukte det til det gikk over, og har ikke vært plaget siden. Er på resept altså. Anonymkode: 4bd23...125 Lorieen skrev (13 timer siden): Jeg bruker også Diprosalic ved utbrudd. Takk! Jeg fikk samme liniment. Kanskje jeg skulle gitt det et nytt forsøk og vært mer nøye. Skal vel brukes i rundt (maks?) to uker sammenhengende av gangen. Følte håret mitt ble klissete og fett. Det er nok derfor jeg sløvet litt med bruken. Anonymkode: dd75e...a2f
AnonymBruker Skrevet 30. mai #11 Skrevet 30. mai Lorieen skrev (13 timer siden): Jeg har kuttet ut det meste av ultraprosesserte matvarer, og spiser i hovedsak råvarebasert. Sukker for meg er en trigger, så har byttet det ut med naturlige alternativer (honning/agavesirup). Bruker også økologiske alternativer der jeg kan, og surdeig istedet for gjær i bakst. Takk for tilbakemeldingen. Ja; jeg regnet litt med at det er disse tingene. Jeg spiser svært lite UP mat. Kun sukkeret som må forbli (sportsdrikker, gels osv). Spiser faktisk kun brød med surdeig selv. Bruker også honning. Det er riktignok sukker; selv om det er naturlig. Anonymkode: dd75e...a2f
AnonymBruker Skrevet 30. mai #12 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk! Jeg fikk samme liniment. Kanskje jeg skulle gitt det et nytt forsøk og vært mer nøye. Skal vel brukes i rundt (maks?) to uker sammenhengende av gangen. Følte håret mitt ble klissete og fett. Det er nok derfor jeg sløvet litt med bruken. Anonymkode: dd75e...a2f Det blir klissete og fett, men du kan jo ta på om ettermiddagen/kvelden før du legger deg (sier jeg da, som alltid dusjer om morgenen, skjønner jo at ikke alle gjør det nødvendigvis ) Var det jeg gjorde, ihvertfall (og litt om morgenen også, men i og med at jeg har langt hår og det var i nakken kunne jeg gni inn litt uten at det syntes så godt fordi håret hang over. Ville gitt det et ordentlig forsøk ihvertfall! Anonymkode: 4bd23...125
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå