lady90 Skrevet 28. mai #1 Skrevet 28. mai Induksjonstoppen vår er 16 år gammel. Når jeg steker eller koker noe på en av platene foran og samtidig steker/koker noe på plata rett bak blir det dårlig futt i plata foran. Med en gang jeg slår av plata bak blir det også futt foran. Spurte ai og fikk svar at det var vanlig? Men kan ikke huske at det har vært sånn tidligere i alle år. Veldig slitsomt, for tar lang tid å lage middag. Noen som vet om det skal være sånn eller om den har sett sine bedre dager?
newman01 Skrevet 29. mai #2 Skrevet 29. mai De fleste koketopper har det slik pga. begrensninger i sikringen. Som regel når man monterer ny koketopp stiller man inn hvor stor sikring man har, og da justerer koketoppen maksimal effekt som kan trekkes. På min virker det som om det er to soner, så jeg kan ha boost på én sone på høyre siden og én sone på venstre side. Bruker jeg begge sonene på venstre side slår den av boost på den siden. Har man et nytt elektrisk trefas 400V anlegg med 16A kurs er dette stort sett ikke et problem 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #3 Skrevet 29. mai Min er også sånn, den er 4 år gammel! Anonymkode: b653e...e27
lady90 Skrevet 29. mai Forfatter #4 Skrevet 29. mai newman01 skrev (1 time siden): De fleste koketopper har det slik pga. begrensninger i sikringen. Som regel når man monterer ny koketopp stiller man inn hvor stor sikring man har, og da justerer koketoppen maksimal effekt som kan trekkes. På min virker det som om det er to soner, så jeg kan ha boost på én sone på høyre siden og én sone på venstre side. Bruker jeg begge sonene på venstre side slår den av boost på den siden. Har man et nytt elektrisk trefas 400V anlegg med 16A kurs er dette stort sett ikke et problem Bare mener at det ikke har vært et problem tidligere, iallefall ikke noe jeg har reagert på
AnonymBruker Skrevet 29. mai #5 Skrevet 29. mai Det er nok større sjans at det er strømkretsen som sliter. Vi har for lav krets hos oss og da oppfører induksjonstopp seg akkurat slik. Induksjon trekker masse Anonymkode: 12468...ebd
newman01 Skrevet 29. mai #6 Skrevet 29. mai lady90 skrev (1 time siden): Bare mener at det ikke har vært et problem tidligere, iallefall ikke noe jeg har reagert på Om det har endret seg vesentlig siste tiden er det noe som er galt, og du bør vurdere å slutte å bruke den. En gigantisk induksjonsmagnet som spiser 5000W er ikke å spøke med brannmessig, og hvis du mener den oppfører seg mistenkelig bør den byttes. Det kan være kretskort som er på vei til å svikte, løse kontakter, varmeutvikling i det elektriske eller noe annet rart 1 1
NoaideBiehtar Skrevet 30. mai #7 Skrevet 30. mai Vi har det slik på vår 4 år gamle topp. Den forrige som var 17 år slet ikke med det, så litt frustrerende, men den nye er større så antar det er derfor? 🤷 Må hvertfall planlegge bedre nå enn før, kan ikke koke opp to kjeler samtidig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå