Gå til innhold

Katten er borte

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg klarte å glemme verandadøren pen i 30-6 sekunder og finner ikke katten. Jeg bor i fjerne etasje, den er minst 12 meter ned. Kan den ha hoppet fra slik høyde? 
jeg er helt fortvilet. Finner henne ingen steder, har lett bak blokka nå også 😢

Anonymkode: 928ec...7ac

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Håper ikke det har skjedd, men det er mulig. En katt har ikke evne til å bedømme slike høyder, de ser ikke godt/langt nok. Prøv å lete mer, hvis den er skadet men i live vil den ha forsøkt å gjemme seg. Se under alle steder, parkerte biler og busker etc. Dra umiddelbart til dyresykehus med taxi hvis du ikke har bil selv, ring mens du er i taxi og forklar at du er på vei med en katt med fallskade. Håper katten har gjemt seg inne, og at du slipper med skrekken. En balkong må sikres med nett hvis du har katt. Håper det går bra❤️

Anonymkode: a1c6a...445

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk hos naboene, den kan kanskje gå fra veranda til veranda?

Viktig med netting

Anonymkode: c6e22...7b0

AnonymBruker
Skrevet

Hei ts her. Uuuufff jeg lette overalt. Fant henne til slutt. Hun hadde gjemt seg inni lomma på baksiden av sofaen og satt fast der🙄 har en sofa som er sovesofa som man kan åpne og bak den er det 2 lommer med glidelås hvor man kan brette sofabeina og putte de inn der, og der hadde hun gått inn men ikke klart å komme seg ut. Heldigvis var alt bra med henne og ikke falt fra fjerde etasje. Herregud jeg ble helt fra meg, har hatt katten i bare 3 dager, det værste var skuffelsen til sønnen min som har ønsket seg katt så lenge. Uufff. 

Anonymkode: 928ec...7ac

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Veldig godt å høre! Men da har du kjent på kroppen hvor viktig det er at du sikrer balkongen. Det tar noen uoppmerksomme sekunder, så er katten ute - og da kan det verste skje. Man tenker gjerne at katter er selvstendige og kloke nok til å balansere med eleganse på rekkverk etc, men de kan bli distrahert av noe, bli oppslukt av jaktinstinkt når de får øye på en fugl, eller rett og slett skli eller miste balansen. Eller sette seg fast baki en lomme på sovesofaen❤️

Alle store nettbutikker for dyr selger kattesikring for vindu og balkong. Det er billig forsikring mot det verst tenkelige. Og ikkepermanente løsninger er lov på egen balkong. 

Anonymkode: a1c6a...445

• Hjerte 1
AnonymBruker
AnonymBruker
Skrevet

Sikre balkongen med skikkelig netting, ikke drittnetting av plast som de biter seg gjennom. Vær også varsom med åpne vindu. Mye å lære seg når man skaffer katt, helst før det går galt. 

Anonymkode: a3e0f...ecd

AnonymBruker
Skrevet

Fant du katten?

Anonymkode: a2954...891

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fant du katten?

Anonymkode: a2954...891

Leste du tråden? 

Anonymkode: a208b...05d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...