AnonymBruker Skrevet 28. mai #1 Skrevet 28. mai Hei, for flere år siden var jeg utro mot mannen min. Jeg traff en annen mann 4 ganger, kun kyssing. Og sendte snapp i mellomtiden. Det var snakk om 2mnd før jeg avsluttet det da han ønsket å ta neste steg. Jeg fortalte mannen min det. Og han valgte å gi meg ny sjanse, heldigvis! Kommer aldri til å gjøre noe sånt igjen. For det er det værste jeg har vært med på! men skammer jeg meg så fælt at det går utover livskvaliteten og hverdagen. Jeg får av og til angstanfall og går med diger klump i brystet. Slik har det vært siden. Det er ikke det at jeg ikke fortjener det…. Men, hvordan kommer man seg videre? Anonymkode: e7545...4c6 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai #2 Skrevet 28. mai Kan hjelpe å ta noen samtaler med psykolog Anonymkode: 54733...22f 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #3 Skrevet 28. mai Skulle ønske mannen min hadde samme reaksjon som deg. Han gjorde det samme som deg, men bryr seg nada. Anonymkode: 6949b...3bc 1 1 5
AnonymBruker Skrevet 28. mai #4 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skulle ønske mannen min hadde samme reaksjon som deg. Han gjorde det samme som deg, men bryr seg nada. Anonymkode: 6949b...3bc Så lei for at du har måtte gå igjennom det. Skulle ønske jeg aldri gjorde det. Anonymkode: e7545...4c6 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #5 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Hei, for flere år siden var jeg utro mot mannen min. Jeg traff en annen mann 4 ganger, kun kyssing. Og sendte snapp i mellomtiden. Det var snakk om 2mnd før jeg avsluttet det da han ønsket å ta neste steg. Jeg fortalte mannen min det. Og han valgte å gi meg ny sjanse, heldigvis! Kommer aldri til å gjøre noe sånt igjen. For det er det værste jeg har vært med på! men skammer jeg meg så fælt at det går utover livskvaliteten og hverdagen. Jeg får av og til angstanfall og går med diger klump i brystet. Slik har det vært siden. Det er ikke det at jeg ikke fortjener det…. Men, hvordan kommer man seg videre? Anonymkode: e7545...4c6 Hva mener du selv er passe straff for det du har gjort da? Livstids-straff? Nei? Da må du på et tidspunkt tenke at du har sonet straffen, og at du nå begynner på null (som jo også er tankegangen i lovverket vårt). Man soner for sine synder, men ''soningstiden'' er ikke på livstid. Anonymkode: 9e407...a4b 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai #6 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Hei, for flere år siden var jeg utro mot mannen min. Jeg traff en annen mann 4 ganger, kun kyssing. Og sendte snapp i mellomtiden. Det var snakk om 2mnd før jeg avsluttet det da han ønsket å ta neste steg. Jeg fortalte mannen min det. Og han valgte å gi meg ny sjanse, heldigvis! Kommer aldri til å gjøre noe sånt igjen. For det er det værste jeg har vært med på! men skammer jeg meg så fælt at det går utover livskvaliteten og hverdagen. Jeg får av og til angstanfall og går med diger klump i brystet. Slik har det vært siden. Det er ikke det at jeg ikke fortjener det…. Men, hvordan kommer man seg videre? Anonymkode: e7545...4c6 Huff , dette høres ikke godt ut. Alle kan trå feil, så du må ikke være så hard mot deg selv. Vend det heller til at du faktisk ikke er feig , og at du fortalte mannen din det. Det står det respekt av. Du var ærlig, og lot han ta valget for seg selv om å fortsette forholdet. Så mitt råd er å si til deg selv at du skal nå sette en strek over det! Du trådde feil, du angrer og du var ærlig om det. Du får ikke omgjort noe, men du må velge å leve med det. Du har fått din «straff». Man må bli ferdig med gammal «dritt» og se fremover. Håper du klarer det TS . Du virker som et godt menneske. Masse lykke til . ( og husk å si til deg selv at ingen er feilfri, vi gjør alle feil ila livet, og det er en del av å være menneske ) Anonymkode: 7c44e...646 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #7 Skrevet 28. mai Jeg synes også du har gjort alt riktig og må slå deg til ro med det. Jeg antar at skammen du føler i hovesak er rettet mot sviket mot mannen din? I så fall kan det jo være lurt av deg å fortelle ham nettopp det og «lufte» følelsene dine. Det hjelper alltid å få grubleriene ut av hodet, og dersom han møtte deg så bra den gangen det skjedde vil jeg tro han gjør det i dag også. Lykke til! 😊 Anonymkode: 2741d...c87 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #8 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei, for flere år siden var jeg utro mot mannen min. Jeg traff en annen mann 4 ganger, kun kyssing. Og sendte snapp i mellomtiden. Det var snakk om 2mnd før jeg avsluttet det da han ønsket å ta neste steg. Jeg fortalte mannen min det. Og han valgte å gi meg ny sjanse, heldigvis! Kommer aldri til å gjøre noe sånt igjen. For det er det værste jeg har vært med på! men skammer jeg meg så fælt at det går utover livskvaliteten og hverdagen. Jeg får av og til angstanfall og går med diger klump i brystet. Slik har det vært siden. Det er ikke det at jeg ikke fortjener det…. Men, hvordan kommer man seg videre? Anonymkode: e7545...4c6 Har du fortalt hele sannheten? Høres ut som det er en reaksjon på at noe er uforløst. Å bli tilgitt for 1/3 av sannheten føles ofte like jævlig som når partner ikke vet noen ting. Anonymkode: 06c1d...a22 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #9 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg synes også du har gjort alt riktig og må slå deg til ro med det. Jeg antar at skammen du føler i hovesak er rettet mot sviket mot mannen din? I så fall kan det jo være lurt av deg å fortelle ham nettopp det og «lufte» følelsene dine. Det hjelper alltid å få grubleriene ut av hodet, og dersom han møtte deg så bra den gangen det skjedde vil jeg tro han gjør det i dag også. Lykke til! 😊 Anonymkode: 2741d...c87 Mnjaaaa…. Jeg tenker at den som gjør feilen nesten får bære skammen selv og ikke igjen be om aksept/støtte. Det er mer riktig å snakke med psykolog. Jeg tenker at den andre parten skal slippe å rippe opp i dette her. Det man selv gjør får ligge hos en selv. Jeg hadde blitt ganske sur tror jeg om partner kom med dette i ettertid. Ikke legg skammen på/med meg, og omvendt. Anonymkode: 5226a...318 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #10 Skrevet 28. mai Tenk som en mann. Tenk som din mann. Han hadde ikke hatt dårlig samvittighet. Tenk på det, når han fantaserer ukentlig om andre kvinner enn deg. Anonymkode: 9cb75...cb7 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #11 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Har du fortalt hele sannheten? Høres ut som det er en reaksjon på at noe er uforløst. Å bli tilgitt for 1/3 av sannheten føles ofte like jævlig som når partner ikke vet noen ting. Anonymkode: 06c1d...a22 Jeg har fortalt ALT. Ikke holdt tilbake noe. Til og med tilbydd ham å lese dagboken min. Eneste jeg ikke har fortalt er hvordan det gikk slik. For da hadde det føltes ut som jeg prøvde å finne en unnskyldning og flytte skylden på ham. Man har gjort det man har gjort, uansett hvordan veien dit var. Man har alltid et valg og jeg valgte feil. Anonymkode: e7545...4c6 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai #12 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg synes også du har gjort alt riktig og må slå deg til ro med det. Jeg antar at skammen du føler i hovesak er rettet mot sviket mot mannen din? I så fall kan det jo være lurt av deg å fortelle ham nettopp det og «lufte» følelsene dine. Det hjelper alltid å få grubleriene ut av hodet, og dersom han møtte deg så bra den gangen det skjedde vil jeg tro han gjør det i dag også. Lykke til! 😊 Anonymkode: 2741d...c87 Han møtte meg ikke så bra, det var skikkelig vond tid. Forholdet er på et vis bedre enn det var, vi snakker mer. Jeg har alltid vært åpen med ham, mens han er mer privat. Så redd han sitter med flere følelser enn han gir uttykk for. Men det hender seg vi snakker om det nå også. Hvis han tenker på det, så spør han om det han har tenkt eller lurt på. men skammen er min, ikke hans. Derfor svarer jeg på spørsmålene, uten mer ekstra. Anonymkode: e7545...4c6
AnonymBruker Skrevet 28. mai #13 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (12 timer siden): Skulle ønske mannen min hadde samme reaksjon som deg. Han gjorde det samme som deg, men bryr seg nada. Anonymkode: 6949b...3bc Hva hadde blitt bedre om han ble deprimert og ikke hadde det bra med seg selv etterpå? Anonymkode: 7f330...040
AnonymBruker Skrevet 28. mai #14 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hei, for flere år siden var jeg utro mot mannen min. Jeg traff en annen mann 4 ganger, kun kyssing. Og sendte snapp i mellomtiden. Det var snakk om 2mnd før jeg avsluttet det da han ønsket å ta neste steg. Jeg fortalte mannen min det. Og han valgte å gi meg ny sjanse, heldigvis! Kommer aldri til å gjøre noe sånt igjen. For det er det værste jeg har vært med på! men skammer jeg meg så fælt at det går utover livskvaliteten og hverdagen. Jeg får av og til angstanfall og går med diger klump i brystet. Slik har det vært siden. Det er ikke det at jeg ikke fortjener det…. Men, hvordan kommer man seg videre? Anonymkode: e7545...4c6 Ville investert i psykolog eller annen hjelp! Tenk hvor mye livskvalitet du får ut av å få hjelp med dette!! Uansett hva prisen er så tenker jeg det må være verdt det ift å ha det sånn! Du snakker jo til han om det. Jeg syns ærlig talt det ikke er så ille. Altså det går en strek der du kanskje krysset men.. Du stoppet jo! 🙏 Før 6, og det må jo være kjempebra! Jeg tenker det kunne vært sååå mye værre!! En liten feil, men han vet alt, og dere er jo fortsatt sammen! Nå er ikke jeg 60 år og vet alt, men ser for meg at de aller fleste par har opplevd noen downs altså! Kanskje fler og mye værre og!! Ikke vær så hard med deg selv. Jeg hører en podcast nå om kjærlighet/dating og der sier damen at (dette er litt på siden men hear me out) man ikke skal obsesse over nye flammer, men man burde i stedet ta energien tilbake til seg selv og slutte å bruke besattheten over andre som unnskyldning for å ta vare på seg selv. Altså, nå bruker du sykt mye energi på denne filletingen. Er litt besatt. Ta energien tilbake og heller bruk det som fuel til trening, til å ta vare på deg selv, og vokse på noen områder! Lær deg noe nytt, treff venner/bli kjent m nye! Bygg deg selv, bygg forholdet til mannen! Hver gang du tenker i minus på det, kan du ikke lage han en kaffe? Bake? Gjør noe positivt i stedet for å gruble. Vær litt venn med deg selv ❤️ Du har gjort alt det riktige! Er du sååå innmari hard m vennene dine, eller barna når de kommer til deg med en liten feil de har gjort og som de er VELDIG lei for? Lim et bilde av deg som barn opp et sted, og tenk på hvem du er så hard m. Ta energien tilbake, bruk den på noe nyttig, og ta VARE på deg selv ❤️ og få hjelp! Noen ganger kan 1 setning fra en psykolog eller coach eller podcast snu opp ned på alt ✨🙏✨ Jeg får hjelp med noe nå hvor j fant en coach/podcaster via algoritmene på Instagram! Søk hjelp, dette her går bra, jeg har det på følelsen! (I det siste har jeg personlig begynt å trene, og jeg kjenner meg sååå mye sterkere psykisk også! Jeg kan ha mine dips, men trening gir mye ift ALT! Anyways, vær snill m 5 år gamle deg da, på bildet u know ❤️) Anonymkode: d8ce3...257
AnonymBruker Skrevet 29. mai #15 Skrevet 29. mai Hvordan var og er følelsene dine for han du var utro med? Ikke noe dårlig samvittighet overfor han? Anonymkode: 1a168...b73 2
DoorKnob Skrevet 29. mai #16 Skrevet 29. mai Du uttrykker oppriktig anger på det du har gjort. Det ser man særdeles sjelden blant de som begår utroskap. Jeg mener derfor at du fortjener å gå videre og få det bra med deg selv igjen 🤝
AnonymBruker Skrevet 29. mai #17 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvordan var og er følelsene dine for han du var utro med? Ikke noe dårlig samvittighet overfor han? Anonymkode: 1a168...b73 Jeg har ikke dårlig samvittighet ovenfor den mannen, nei. Han er ikke et bra menneske. Så når det først skulle skje, skammer jeg meg sykt over å bli dratt inn noe med dette mennesket. Han er manipulativ og skummel. Hadde jeg kjent han slik jeg kjenner ham i dag, og omstendighetene vært annerledes hadde jeg nok holdt meg langt unna. Anonymkode: e7545...4c6
Strigiformes Skrevet 29. mai #18 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har ikke dårlig samvittighet ovenfor den mannen, nei. Han er ikke et bra menneske. Så når det først skulle skje, skammer jeg meg sykt over å bli dratt inn noe med dette mennesket. Han er manipulativ og skummel. Hadde jeg kjent han slik jeg kjenner ham i dag, og omstendighetene vært annerledes hadde jeg nok holdt meg langt unna. Anonymkode: e7545...4c6 På hvilken måte er han det?
AnonymBruker Skrevet 29. mai #19 Skrevet 29. mai Strigiformes skrev (Akkurat nå): På hvilken måte er han det? Han har en måte å snakke på som får deg til å stole på ham, føler at han virkelig lytter. Og det gjør han, men det fant jeg ut var for å finne svakheter. Som så ble brukt imot meg når jeg forsøkte å stoppe det tidligere. Han brukte samvittigheten min til å holde meg tilbake. Jeg brukte sikkert 1mnd på å klare å bygge opp nok mot til å rive meg løs. Og fant ut i ettertid at dette har han gjort før. Og gjør det fortsatt med andre opptatte kvinner. Jeg delte kanskje ting jeg er redd for at skal komme ut hvis han snakker med noen. Kanskje det som skremmer meg mest. Anonymkode: e7545...4c6
Strigiformes Skrevet 29. mai #20 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han har en måte å snakke på som får deg til å stole på ham, føler at han virkelig lytter. Og det gjør han, men det fant jeg ut var for å finne svakheter. Som så ble brukt imot meg når jeg forsøkte å stoppe det tidligere. Han brukte samvittigheten min til å holde meg tilbake. Jeg brukte sikkert 1mnd på å klare å bygge opp nok mot til å rive meg løs. Og fant ut i ettertid at dette har han gjort før. Og gjør det fortsatt med andre opptatte kvinner. Jeg delte kanskje ting jeg er redd for at skal komme ut hvis han snakker med noen. Kanskje det som skremmer meg mest. Anonymkode: e7545...4c6 Hvor redd er du for at dette skal komme ut? En slik redsel må være vondt. Kan du ikke komme han i forkjøpet om det er slik at du vet du ikke kan stole på han? Ikke del noe med noen som ikke tåler dagens lys. Det har jeg lært.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå