AnonymBruker Skrevet 28. mai #1 Skrevet 28. mai Hun jobber i helse. Det forsvant noen medikamenter å jobben i februar i år. Hun er meldt av sin egen leder og enhetsleder. Hvordan jobber statsforvalter i forhold til dette? Kollegaen min nekter, og det kan potensielt være flere, men ledelsen er sikre det er henne. Saksbehandlingen er beregnet til å ta ca 8 mnd. Hva salgs undersøkelser blir det gjort? Blir vi kollegaene tatt inn til avhør hos politiet? En svært belastende sak. Anonymkode: 45f12...2ff
AnonymBruker Skrevet 28. mai #2 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hun jobber i helse. Det forsvant noen medikamenter å jobben i februar i år. Hun er meldt av sin egen leder og enhetsleder. Hvordan jobber statsforvalter i forhold til dette? Kollegaen min nekter, og det kan potensielt være flere, men ledelsen er sikre det er henne. Saksbehandlingen er beregnet til å ta ca 8 mnd. Hva salgs undersøkelser blir det gjort? Blir vi kollegaene tatt inn til avhør hos politiet? En svært belastende sak. Anonymkode: 45f12...2ff Hva har du med dette å gjøre? Anonymkode: 275b4...448 12 4
AnonymBruker Skrevet 28. mai #3 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva har du med dette å gjøre? Anonymkode: 275b4...448 Sikkert TS som er vedkommende. Anonymkode: 25a58...6ac 9 4
AnonymBruker Skrevet 28. mai #4 Skrevet 28. mai Jeg har selv blitt spurt om både en 98 pakning OxyContin og en 100-pakning Paralgin Forte. Å renvaske seg og oppklare er verdens smaleste sak. Ut ifra regnskapet er jeg enig i at det så ut som jeg hadde gjort noe rart, men alt kunne redegjøres for umiddelbart. I hvilken arbeidsprosess mener de medisinene har forsvunnet? Har du gjort mye narkoregnskap mens du er alene? Etter min erfaring er det null fare når man er uskyldig. Anonymkode: 3c5dc...d66 5 4
AnonymBruker Skrevet 28. mai #5 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva har du med dette å gjøre? Anonymkode: 275b4...448 Vi ble alle innkalt til møte, men de mistenkte henne. Oss andre spurte de bare om vi hadde sett eller observert noe. Saken ble politianmeldt, vi andre ble sjekket ut av saken. Men spm mitt er hva gjør statsforvalter? AnonymBruker skrev (3 timer siden): Sikkert TS som er vedkommende. Anonymkode: 25a58...6ac Nei, jeg jobbet på samme sted. da dette skjedde i fjor høst. Anonymkode: 45f12...2ff
AnonymBruker Skrevet 28. mai #6 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi ble alle innkalt til møte, men de mistenkte henne. Oss andre spurte de bare om vi hadde sett eller observert noe. Saken ble politianmeldt, vi andre ble sjekket ut av saken. Men spm mitt er hva gjør statsforvalter? Nei, jeg jobbet på samme sted. da dette skjedde i fjor høst. Anonymkode: 45f12...2ff Før min tid på vår institusjon hadde vi en sommer med tyveri av Sobril. Statsforvalter kom inn og krevde dokumenterte dobbeltkontroller, dobbeltkontroll ved varer inn og ut samt sikker håndtering av medisiner til destruering. Arbeidsgiver fikk også passet påskrevet for å ha brukt studenter som sykepleiere i selvstendig medisinarbeid. Altså krav om oppstramming og dokumentering av rutiner. Anonymkode: 3c5dc...d66 4
skeiv-ostepop Skrevet 28. mai #7 Skrevet 28. mai Kan du ikke spørre sjefen din eller sende en melding til statsforvaltninga med spørsmålet ditt? 4
AnonymBruker Skrevet 28. mai #8 Skrevet 28. mai skeiv-ostepop skrev (1 minutt siden): Kan du ikke spørre sjefen din eller sende en melding til statsforvaltninga med spørsmålet ditt? De har vel taushetsplikt vil jeg tro? Anonymkode: 45f12...2ff
skeiv-ostepop Skrevet 28. mai #9 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): De har vel taushetsplikt vil jeg tro? Anonymkode: 45f12...2ff Bingo. 2 1 4
AnonymBruker Skrevet 28. mai #10 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): De har vel taushetsplikt vil jeg tro? Anonymkode: 45f12...2ff Sånn jeg forstår det handler TS' spørsmål om gangen i en saksbehandling. Akkurat det trenger ikke være taushetsbelagte opplysninger, i alle fall ikke på overordnet eller generelt nivå. Men svaret er trolig at de gjør de undersøkelser som vurderes som nødvendige for å finne ut av saken. Dokumentasjon vil alltid være gjenstand for undersøkelser, samme med samtaler med personer på forskjellige ledernivå. Samtaler på medarbeidernivå kun hvis det er behov for det. Anonymkode: b0602...a0c 6
AnonymBruker Skrevet 29. mai #11 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (18 timer siden): Vi ble alle innkalt til møte, men de mistenkte henne. Oss andre spurte de bare om vi hadde sett eller observert noe. Saken ble politianmeldt, vi andre ble sjekket ut av saken. Men spm mitt er hva gjør statsforvalter? Nei, jeg jobbet på samme sted. da dette skjedde i fjor høst. Anonymkode: 45f12...2ff Hun ble anmeldt fordi tyveri av narkotika og sterke medikamenter er straffbart. Det opprettes tilsynssak, og Statsforvalteren kan tilbakekalle autorisasjonen. Helsepersonellovens paragraf 57 gir hjemmel til å frata autorisasjonen permanent. Hun kan risikere fengselsstraff avhengig av hva som avdekkes. Anonymkode: 0119e...cb3 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai #12 Skrevet 29. mai Moren til en som gikk i klassen på videregående skole, en sykepleier, ble dømt og sonet fengselsdom for slikt. Det sto i avisene, med hennes fulle navn, at hun hadde stjålet bl.a morfin. Anonymkode: 86d75...8e0
AnonymBruker Skrevet 3. juni #13 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (På 28.5.2026 den 4.25): Hva har du med dette å gjøre? Anonymkode: 275b4...448 Hun kan vel lure da. Anonymkode: 058f1...94b 1
BeeKind Skrevet 3. juni #14 Skrevet 3. juni (endret) Jeg hadde en venn som hadde jobbet på medisinlager, og studerte sykepleie. I følge han var det fester med omtrent fri flyt av medisiner og dop blant leger og farmasøyter. Jeg vet ikke hvor mye av det som stemmer, men jeg ble jo litt nysgjerrig på hvor lett det er å stjele medisiner. Noe helt annet enn du spør om, men jeg kom på det nå! Endret 3. juni av BeeKind
AnonymBruker Skrevet 3. juni #15 Skrevet 3. juni BeeKind skrev (4 minutter siden): Jeg hadde en venn som hadde jobbet på medisinlager, og studerte sykepleie. I følge han var det fester med omtrent fri flyt av medisiner og dop blant leger og farmasøyter. Jeg vet ikke hvor mye av det som stemmer, men jeg ble jo litt nysgjerrig på hvor lett det er å stjele medisiner. Noe helt annet enn du spør om, men jeg kom på det nå! Høres ut som en venn som liker å fortelle historier. Anonymkode: 675d1...59c 6
AnonymBruker Skrevet 4. juni #16 Skrevet 4. juni BeeKind skrev (15 timer siden): Jeg hadde en venn som hadde jobbet på medisinlager, og studerte sykepleie. I følge han var det fester med omtrent fri flyt av medisiner og dop blant leger og farmasøyter. Jeg vet ikke hvor mye av det som stemmer, men jeg ble jo litt nysgjerrig på hvor lett det er å stjele medisiner. Noe helt annet enn du spør om, men jeg kom på det nå! Sikkert fullt mulig det, vi sender jo ned medikamenter som er utgått på dato. Hva som skjer med det etterpå aner ikke jeg. Dolk leverer jo også inn medikamenter de ikke bruker lengre til apotek. Ellers tror jeg ikke det er lett å stjele som ansatt på et apotek. Anonymkode: 45f12...2ff
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå