Gå til innhold

En kollega er meldt til statsforvalter.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun jobber i helse. Det forsvant noen medikamenter å jobben i februar i år. Hun er meldt av sin egen leder og enhetsleder. 

Hvordan jobber statsforvalter i forhold til dette? Kollegaen min nekter, og det kan potensielt være flere, men ledelsen er sikre det er henne. Saksbehandlingen er beregnet til å ta ca 8 mnd. 

Hva salgs undersøkelser blir det gjort? Blir vi kollegaene tatt inn til avhør hos politiet? 

En svært belastende sak. 

Anonymkode: 45f12...2ff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hun jobber i helse. Det forsvant noen medikamenter å jobben i februar i år. Hun er meldt av sin egen leder og enhetsleder. 

Hvordan jobber statsforvalter i forhold til dette? Kollegaen min nekter, og det kan potensielt være flere, men ledelsen er sikre det er henne. Saksbehandlingen er beregnet til å ta ca 8 mnd. 

Hva salgs undersøkelser blir det gjort? Blir vi kollegaene tatt inn til avhør hos politiet? 

En svært belastende sak. 

Hva har du med dette å gjøre?

Anonymkode: 275b4...448

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sikkert TS som er vedkommende.

Anonymkode: 25a58...6ac

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv blitt spurt om både en 98 pakning OxyContin og en 100-pakning Paralgin Forte. Å renvaske seg og oppklare er verdens smaleste sak. Ut ifra regnskapet er jeg enig i at det så ut som jeg hadde gjort noe rart, men alt kunne redegjøres for umiddelbart.

I hvilken arbeidsprosess mener de medisinene har forsvunnet? Har du gjort mye narkoregnskap mens du er alene? Etter min erfaring er det null fare når man er uskyldig.

Anonymkode: 3c5dc...d66

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi ble alle innkalt til møte, men de mistenkte henne. Oss andre spurte de bare om vi hadde sett eller observert noe. Saken ble politianmeldt, vi andre ble sjekket ut av saken. Men spm mitt er hva gjør statsforvalter? 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sikkert TS som er vedkommende.

Anonymkode: 25a58...6ac

Nei, jeg jobbet på samme sted. da dette skjedde i fjor høst. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi ble alle innkalt til møte, men de mistenkte henne. Oss andre spurte de bare om vi hadde sett eller observert noe. Saken ble politianmeldt, vi andre ble sjekket ut av saken. Men spm mitt er hva gjør statsforvalter? 

Nei, jeg jobbet på samme sted. da dette skjedde i fjor høst. 

Før min tid på vår institusjon hadde vi en sommer med tyveri av Sobril. Statsforvalter kom inn og krevde dokumenterte dobbeltkontroller, dobbeltkontroll ved varer inn og ut samt sikker håndtering av medisiner til destruering. Arbeidsgiver fikk også passet påskrevet for å ha brukt studenter som sykepleiere i selvstendig medisinarbeid. Altså krav om oppstramming og dokumentering av rutiner.

Anonymkode: 3c5dc...d66

• Liker 3
Skrevet

Kan du ikke spørre sjefen din eller sende en melding til statsforvaltninga med spørsmålet ditt?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (1 minutt siden):

Kan du ikke spørre sjefen din eller sende en melding til statsforvaltninga med spørsmålet ditt?

De har vel taushetsplikt vil jeg tro? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bingo.

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sånn jeg forstår det handler TS' spørsmål om gangen i en saksbehandling. Akkurat det trenger ikke være taushetsbelagte opplysninger, i alle fall ikke på overordnet eller generelt nivå. Men svaret er trolig at de gjør de undersøkelser som vurderes som nødvendige for å finne ut av saken. Dokumentasjon vil alltid være gjenstand for undersøkelser, samme med samtaler med personer på forskjellige ledernivå. Samtaler på medarbeidernivå kun hvis det er behov for det. 

Anonymkode: b0602...a0c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...