AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #1 Skrevet 11 timer siden Noen som har prøvd appen? Det står at den er beregnet for 16 år og oppover. Det er en selvutviklingsapp for grublere. Jeg har en jente på 12 år, som grubler og bekymrer seg mye. Det går ut over søvn og hun viser tendenser til skolevegring. Hun vet ikke hvorfor hun har det slik og vil ikke snakke med noen om det. Jeg tenkte derfor appen kan få henne til å tenke litt over hvorfor hjernen fungerer som den gjør. Og kanskje hun kan plukke opp noen triks som kan hjelpe litt mot tankespinn. Men er redd for at en app som dette gjør at hun føler seg sykloggjort. Jeg vil jo ikke skape en tanke om at hun er syk. Selv om jeg inderst inne er bekymret for at hun har noe angstproblematikl som jeg er redd for at skal utvikle seg. Hun har som sagt ikke lyst å snakke med noen, og kommer til å boikotte ethvert forsøk på f.eks ta kontakt med helsesykepleier på skolen. Jeg har nevnt at det kan være fint å snakke med noen om det hun synes er vanskelig. Ingen tegn til mobbing på skolen. Hun har flere venner som vil være med henne, men hun foretrekker å være hjemme alene på fritiden. Erfaringer med appen? Anonymkode: 65b10...080
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #2 Skrevet 11 timer siden Har ingen erfaring med appen. Men kan anbefale boken Hjernehjelp. Ville lest den sammen med henne. Den handler om tanker, angst, følelser osv. Utrolig lærerik og nyttig, lærte masse selv, selv om den er skrevet for ungdom. Skrevet av en svensk psykiater Anders Hansen som også har fine programmer om hjernen på SVT. Anonymkode: 1199e...037
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå