AnonymBruker Skrevet 27. mai #1 Skrevet 27. mai Jeg har nylig blitt henvist til dps og i den forbindelse fikk jeg flere skjemaer. En ting jeg stusset over var at de skal ha navn, telefon, fødselsdato og adresse til både barn og forelder jeg har delt omsorg med. Er det normalt? Hva brukes disse opplysningene til? Anonymkode: bb42c...242
AnonymBruker Skrevet 27. mai #2 Skrevet 27. mai Er henvisningen ang en diagnose? Da kan det hende de spør om de kan snakke med din familie. Kan ikke si jeg husker hva de ville ha av informasjon. Men de kontakter ingen uten tilatelse. Anonymkode: b6fa4...b9f
AnonymBruker Skrevet 27. mai #3 Skrevet 27. mai Helt normalt der jeg jobber, og jeg vil anta de fleste DPS har rutiner for dette siden vi er pliktige til å registrere barn som pårørende og ivareta deres rettigheter i henhold til lovverket. Det innebærer som regel å snakke med pasienten som kommer til oss og avklare om barna har behov for informasjon, barnesamtale eller annen type oppfølging. I enkelte situasjoner møter vi foreldre med alvorlig psykisk lidelse - som psykose, store rusproblemer, høy selvmordsfare eller lignende, og da er det også viktig å ha oversikt over hvem som ivaretar barnet/barna mens mor/far er syk, om det bor andre voksne i hjemmet osv. Derfor spørres det også om dette i kartleggingsskjema man får før oppstart. Anonymkode: c4964...f74
AnonymBruker Skrevet 27. mai #4 Skrevet 27. mai Man vil bare registrere nærmeste pårørende. De kontakter ingen uten ditt samtykke Anonymkode: 7ee09...bf8
AnonymBruker Skrevet 27. mai #5 Skrevet 27. mai Regner med de trenger informasjon om du legges inn eller noe. De har et ansvar for å passe på at barna blir ivaretatt og. Anonymkode: 6f6c4...82f 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #6 Skrevet 29. mai Som flere her sier, det er for å registrere nærmeste pårørende. Om de event skal kontaktes, skjer det i samarbeid med deg. Anonymkode: d9eb2...4a3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå