Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kommer fra ei bygd på Vestlandet, så ee ikke så kjent i Oslo. 
Jeg og datteren min skal på en liten miniferie rett etter sommerferien starter. Vi tar toget ned og skal ta toget opp igjen ganske tidlig ved avreise. 

Hvilke hoteller er ok i pris og ligger i rinelig gåavstand fra Oslo S?

Anonymkode: 1fa8d...e06

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg og datteren min skal på en liten miniferie rett etter sommerferien starter. Vi tar toget ned og skal ta toget opp igjen ganske tidlig ved avreise. 

Hvis kravene for hotellet er en seng å sove i og ikke noe mer finnes det villig hotell i nærheten av Oslo S. Men klart - opplevelsen blir jo deretter…. 

Billig, bra og sentralt finnes ikke. 

Anonymkode: bd762...5cb

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke såååå mange hotell rundt Oslo s, så google gir deg det du trenger av informasjon. Jeg hadde ikke bodd på de som omkranser Jernbanetorget (the Hub og Amerikalinjen er dyre, resten er inne på kjøpesentre), men du kommer langt med f.eks. Citybox.

Anonymkode: e64da...1e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes flere hoteller på Karl Johan, hvis du ønsker gåavstand til Oslo S.

Anonymkode: 1a7a9...883

• Liker 2
Skrevet

Scandic hotell rett ved siden av Egon ved Sentralstasjonen, nesten samme inngang og som Egon. 

• Liker 1
Skrevet

Comfort Grand Central er faktisk ganske ålreit og ligger bokstavelig talt på Oslo S, og du kan være heldig å få ganske gode priser der om du er litt fleksibel på reisetidspunkt. Har sikkert akkumulert 100 netter der. Ellers er Amerikalinjen fantastisk, men dyrt.

Om du bare behøver ei seng har du Comfort Hotel Xpress, men det er ganske kjipe greier. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker Thon Spectrum og Comfort Børsparken, bruker å være ålreite priser og er kort rusletur til Oslo S. Liker å bo på hotell der de har frokost tilgjengelig.

Anonymkode: f79bd...2ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker radison blue Scandinavia Holbergs gate. Ikke billig men nær trikk. Stor frokost og svømmebasseng. 

Anonymkode: e2e34...e63

AnonymBruker
Skrevet

Thon hotell spektrum er greit og ofte rimelig. Grei fange til Oslo S.

Anonymkode: 926a8...1ab

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg liker radison blue Scandinavia Holbergs gate. Ikke billig men nær trikk. Stor frokost og svømmebasseng. 

Anonymkode: e2e34...e63

Men ikke akkurat gangavstand til Oslo S.

Anonymkode: bd762...5cb

AnonymBruker
Skrevet

Thon hotel terminus har jeg vært veldig fornøyd med😇

Anonymkode: b33b6...037

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Thon hotel terminus har jeg vært veldig fornøyd med😇

Anonymkode: b33b6...037

Skulle til å si det: Terminus fungerer utmerket, er ikke av de dyreste, og beliggenheten er svært god. Ellers er det en rekke helt greie hoteller i området rundt Jernbanetorget som er i omtrent samme prisklasse.

Anonymkode: 460ba...ff1

AnonymBruker
Skrevet

Thon rosenkrantz. Er kåra til landets beste frokost. Hyggelig og sentralt. Bor mye på hotell i Oslo og dette er min favoritt. Har også vært der privat med tenåringsbarna.

Anonymkode: 10ef9...029

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

De fleste kjedehotellene i sentrum har ok pris, ok beliggenhet og ok frokost. Jeg har vært i Oslo flere ganger årlig i over 20 år. Jeg velger alltid det rimeligste kjedehotellet. Reiser en del med jobben, så er medlem av Strawberry, Scandic og Thon. Jeg drar ikke for å være på hotellrommet. Hotellet bruker jeg til å sove, dusje, spise og skifte klær ila dagen om jeg skal noe spesielt som krever klesbytte. De aller fleste kjedehotellene innfrir til mitt behov. 

Anonymkode: 55389...c71

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Comfort Hotel Karl Johan er koselig synes jeg. 

Anonymkode: 6cfcb...a38

AnonymBruker
Skrevet

Scandic Byporten er veldig praktisk når dere kommer med toget. Bodde der med datteren min da hun var 10, og vi syntes det var helt topp for oss to!

Anonymkode: bc574...1e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Thon Opera.

Priser er helt umulig å si noe om da de varierer i forhold til når man bestiller og hvor mange som har bestilt den uken. 

Anonymkode: 661d9...938

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruk Booking.com el for å finne rimeligste hotell i reiseperioden, så kan du ev. booke direkte med hotellet.

Jeg har vært fornøyd med Comfort Express-hotellene, enkle men freshe. De har ett rett ved Oslo S, men tror det rimeligste er det ved Youngstorget (ikke så langt unna).  Jeg liker å bruke penger på andre ting enn hotell. Eneste budsjetthotellet jeg syntes var kjipt i Oslo var vel P-hotels.

Vil du ha med skikkelig frokost (min store svakhet er hotellfrokoster 😄) må du kanskje litt opp i pris. Har jobbet på Rosenkranz, signerer på at de har god frokost. Har ikke bodd på Hobo Oslo, men det i Stockholm var veldig kult. Googler du beste hotellfrokost får du sikkert noen gode forslag.

Anonymkode: 14e02...cc9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Området rundt Oslo s er litt kjedelig som turist. Jeg pleier å bo på Thon Opera i det området, men alt i nærheten av Jernbanetorget funker til det du spør om. 
Men hvis du bor i nærheten av Nasjonalteateret stasjon kommer du deg også greit rundt og er litt mer i gryta. 

Anonymkode: 84e8c...0ab

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...