AnonymBruker Skrevet 27. mai #1 Skrevet 27. mai Noen som bruker denne fast for hormonell og delvis stille migrenen? Har anfall stort sett ifb med mensen men har muligens fått diverse migrene relaterte stille plager ved alle hormonelle svinginger i syklusen. Kan feks Aquipta hjelpe dette? Sliter bla veldig med kognitive symptomer. (Spør om denne medisinen fordi jeg ikke kan bruke ssri og Nsaid osv) Anonymkode: 20308...6d5
AprilLudgate Skrevet 27. mai #2 Skrevet 27. mai Kun hormoner funker for meg. Tar Cerazette uten opphold pga aura. Cgrp’ ene inkl Aquipta hjelper ingenting på det hormonelle for meg, og minimalt på stille migrene.
AnonymBruker Skrevet 27. mai #3 Skrevet 27. mai AprilLudgate skrev (Akkurat nå): Kun hormoner funker for meg. Tar Cerazette uten opphold pga aura. Cgrp’ ene inkl Aquipta hjelper ingenting på det hormonelle for meg, og minimalt på stille migrene. Ok kjipt, takk for svar. Jeg er litt skeptisk til å gå inn å tukle med hormonene siden jeg allerede er so sensitiv for alle endringer… hvordan mønster hadde du på migrenen? Hadde du stille migrene ifb med alle svinginger k syklus, isåfall hvordan arta det seg? Anonymkode: 20308...6d5
AprilLudgate Skrevet 27. mai #4 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ok kjipt, takk for svar. Jeg er litt skeptisk til å gå inn å tukle med hormonene siden jeg allerede er so sensitiv for alle endringer… hvordan mønster hadde du på migrenen? Hadde du stille migrene ifb med alle svinginger k syklus, isåfall hvordan arta det seg? Anonymkode: 20308...6d5 Jeg er ikke så nyttig referanse da jeg har alvorlig kronisk vestibulær migrene. Symptomtrykket er helt jævlig og invalidiserende. Det hormonelle ble også kronisk - er dog kvitt det nå med Cerazette. Nytter ikke å sammenlikne seg med andre. Jeg ble dårligere på Aquipta, andre elsker den. Som med alt annet.
AnonymBruker Skrevet 27. mai #5 Skrevet 27. mai Jeg har dessverre ikke erfaring med hormonell migrene, men velger å likevel dele min erfaring med Aquipta. Hodepinen er bedre, men nå har jeg mye aura lignende symptomer i stedet for, og de symptomene kan også vare like lenge som et kraftig migreneanfall med hodepine varte før (kontinuerlig opptil 3 dager). Det er ekstremt ille og gjør meg ofte sengeliggende, og de kognitive symptomene virker forverret på generell basis (nesten hele tida), men det kan hende fordi jeg er mer oppegående nå uten selve hodepinen så jeg merker det bedre. Jo altså jeg har fremdeles hodepine, men anfallene er stort sett mildere eller varer noe kortere (25 migreneanfall i mnd før). Andre ganger er det like invalidiserende som før og varer like lenge. Jeg får fremdeles den merkelige sykdomsfølelsen og de kognitive problemene som jeg gjorde etter anfall før Aquipta. Nå merker jeg hvor intenst ille de kognitive symptomene mine har vært. Jeg skjønner ikke at mannen orker meg... Anonymkode: 15ed3...a1a
AnonymBruker Skrevet 27. mai #6 Skrevet 27. mai AprilLudgate skrev (28 minutter siden): Jeg er ikke så nyttig referanse da jeg har alvorlig kronisk vestibulær migrene. Symptomtrykket er helt jævlig og invalidiserende. Det hormonelle ble også kronisk - er dog kvitt det nå med Cerazette. Nytter ikke å sammenlikne seg med andre. Jeg ble dårligere på Aquipta, andre elsker den. Som med alt annet. Jeg er rimelig invalidiserende syk selv men vet ikke om det er pga migrene, er litt det jeg begynner lurer på nå om det er det som er blitt verre. Kan du forklare hvordan din kroniske «stille» migrene arter seg symptommessig? hadde du hormonell migrene knytta til alle svinge i syklus og det også «stille» og vedribulært? beida man kan sikkert ikke sammenligne men nyttig for meg å høre likevel. Anonymkode: 20308...6d5
AnonymBruker Skrevet 27. mai #7 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg har dessverre ikke erfaring med hormonell migrene, men velger å likevel dele min erfaring med Aquipta. Hodepinen er bedre, men nå har jeg mye aura lignende symptomer i stedet for, og de symptomene kan også vare like lenge som et kraftig migreneanfall med hodepine varte før (kontinuerlig opptil 3 dager). Det er ekstremt ille og gjør meg ofte sengeliggende, og de kognitive symptomene virker forverret på generell basis (nesten hele tida), men det kan hende fordi jeg er mer oppegående nå uten selve hodepinen så jeg merker det bedre. Jo altså jeg har fremdeles hodepine, men anfallene er stort sett mildere eller varer noe kortere (25 migreneanfall i mnd før). Andre ganger er det like invalidiserende som før og varer like lenge. Jeg får fremdeles den merkelige sykdomsfølelsen og de kognitive problemene som jeg gjorde etter anfall før Aquipta. Nå merker jeg hvor intenst ille de kognitive symptomene mine har vært. Jeg skjønner ikke at mannen orker meg... Anonymkode: 15ed3...a1a Hvordan vil du beskrive de kognngive symptomene? Det er et stort problem for meg så hvis den medisinen forverre det er det ikke så fristende Anonymkode: 20308...6d5
AnonymBruker Skrevet 27. mai #8 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan vil du beskrive de kognngive symptomene? Det er et stort problem for meg så hvis den medisinen forverre det er det ikke så fristende Anonymkode: 20308...6d5 Det kommer og går, det er ikke konstant. Jeg føler likevel at det er oftere og verre enn før Aquipta, men det kan som sagt være fordi jeg er mer våken i hodet nå enn da jeg i tillegg hadde hodepine, så jeg legger merke til det selv. Jeg finner ikke ord, og kan snuble og stamme i ordene. De kan komme ut bakvendt/blandet og helt feil plassering i setninga. Jeg uttrykker meg ok skriftlig, men tunga blir helt rar og klarer ikke plassere seg riktig. Jeg husker så lite, glemmer nylige samtaler eller setninger som er sagt (føles som jeg ikke har hørt dem når jeg får beskjed om at "jeg sa jo det!" og det er helt fjernt for meg). Jeg sliter med å fokusere, hopper ut av samtaler, får ikke med meg hva som blir sagt (kan vel relateres til det å ikke huske). Jeg kan bli snakket til og ikke få med meg et eneste ord (som om jeg ikke hører det, men testet hørselen og den er god). Jeg klarer ikke alltid å koble to og to, selv enkle ting. Føler meg skikkelig dum. Ekstrem hjernetåke, alt er bare pakket inn i massive skyer. Ei gang klarte jeg ikke å koble at 10 dl er 1 liter, og jeg har hatt flere tilfeller hvor jeg ikke klarer å koble hvordan jeg skal lage middag riktig. Det er helt sprøtt hvor dum jeg blir. Altså, IQ på bånn liksom. Helt fjern. Surrer, vimser og virker sikkert på grensa til hjernedød. Kroppen løper rundt som en kylling, men hodet er borte... Det er meg, det, på dårlige dager/perioder. Anonymkode: 15ed3...a1a
Melus Skrevet 27. mai #9 Skrevet 27. mai Her har Aquipta fungert på all migrene, bortsett fra den hormonelle som kommer rett før og under menstruasjonen.
AnonymBruker Skrevet 27. mai #10 Skrevet 27. mai Melus skrev (52 minutter siden): Her har Aquipta fungert på all migrene, bortsett fra den hormonelle som kommer rett før og under menstruasjonen. Jeg har bare hormonell migrene Vabligvis anfall under mensen bare. Men har så mye rare symmtomer fått, eller i syklusen ved alle svinginger. Har lurt på om d kan være avarter av hormonell migrene Anonymkode: 20308...6d5
Melus Skrevet 28. mai #11 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (På 27.5.2026 den 12.13): Jeg har bare hormonell migrene Vabligvis anfall under mensen bare. Men har så mye rare symmtomer fått, eller i syklusen ved alle svinginger. Har lurt på om d kan være avarter av hormonell migrene Anonymkode: 20308...6d5 Har du ikke en nevrolog som følger deg opp?
AnonymBruker Skrevet 29. mai #12 Skrevet 29. mai Melus skrev (9 timer siden): Har du ikke en nevrolog som følger deg opp? Nei. Har vært helt overkommelig plaget med et anfall i mnd så har aldri vært hos nevrolog. Men blitt verre med alt det andre jeg nevner nå. Men vet ikke om det er migrene ? Anonymkode: 20308...6d5
Melus Skrevet 29. mai #13 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (14 timer siden): Nei. Har vært helt overkommelig plaget med et anfall i mnd så har aldri vært hos nevrolog. Men blitt verre med alt det andre jeg nevner nå. Men vet ikke om det er migrene ? Anonymkode: 20308...6d5 Jeg ville forklart alt til fastlegen og hørt om han/hun mener det er lurt å henvise til nevrolog eller ikke.
AprilLudgate Skrevet 29. mai #14 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (På 27.5.2026 den 11.02): Jeg er rimelig invalidiserende syk selv men vet ikke om det er pga migrene, er litt det jeg begynner lurer på nå om det er det som er blitt verre. Kan du forklare hvordan din kroniske «stille» migrene arter seg symptommessig? hadde du hormonell migrene knytta til alle svinge i syklus og det også «stille» og vedribulært? beida man kan sikkert ikke sammenligne men nyttig for meg å høre likevel. Anonymkode: 20308...6d5 Men oppfyller du kriteriene for cgrp da?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå