Gå til innhold

Samsoving

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, er det noen som har erfaring med at barn etterhvert vil sove i egen seng etter samsoving gjennom hele baby perioden? 

jeg har samsovet siden dag 1 og min datter er nå 1 år, noen sier dette går seg til automatisk og noen barn ønsker og trenger mer nærhet enn andre, og andre sier det må avvennes… jeg er første gangs mor og uviten her, jeg gjør mitt beste og er ute etter seriøse svar. 

Det er ingen problem å samsove , men jeg savner å sove med mannen min da han ligger på et annet rom pågrunn av uforsvarlig soving sammen da sengen blir liten for alle tre. 

Anonymkode: 14a97...fbd

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ungen min er blitt 5 år, og har nettopp startet å sove i egen seng. Hun har ikke vært klar før det. 

Nå vi skal vente med bleieslutt til barnet er klart, så bør vi ihvertfall vente med søvntrening før barnet er klart.

Anonymkode: 40245...db2

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Ofte er ikke barnet klart fordi foreldrene ikke er klare. Gjør det tidlig før det blir en kamp. Samme med bleieslutt.  Ingen vil ha en 5-åring i senga.

Anonymkode: 59be1...6be

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ofte er ikke barnet klart fordi foreldrene ikke er klare. Gjør det tidlig før det blir en kamp. Samme med bleieslutt.  Ingen vil ha en 5-åring i senga.

Anonymkode: 59be1...6be

Har du noen råd til søvn trening uten å måtte høre på hylgråt ? 
vi har prøvd å ha hun i egen seng rett ved siden av oss / meg men når hun våkner er det hylgråt med engang nesten og redsel (opplever at hun skjelver og kniper seg fast i meg når jeg tar hun opp) ofte vanskeligere å roe hun når hun sover i egen seng , men om hun våkner på natten i min seng er det nok å stryke På hun 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har erfaring med meg selv😄 Vet ikke hvor lenge jeg sov i sengen til mamma og pappa, men sov i hvert fall på rom med dem til jeg var fire. Null problem å flytte ut av det, men da delte jeg med søsteren min, så vet ikke hvordan det hadde vært om jeg sov alene. Men sånn ellers er jeg kjent blant vennene mine for å være den som sover godt overalt😊 Datteren min sov med oss til hun var tre, da flyttet hun til eget rom. Vi bare la henne der, var ikke noe problem. Lekte litt i sengen dagene i forkant. Ved ettårsalderen er risikoen for krybbedød forsvinnende liten, så etter det brydde jeg meg ikke om trange forhold i senga mtp det. Men kan jo bli for trangt sånn komfortmessig😄

Anonymkode: 6d95e...195

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har erfaring med meg selv😄 Vet ikke hvor lenge jeg sov i sengen til mamma og pappa, men sov i hvert fall på rom med dem til jeg var fire. Null problem å flytte ut av det, men da delte jeg med søsteren min, så vet ikke hvordan det hadde vært om jeg sov alene. Men sånn ellers er jeg kjent blant vennene mine for å være den som sover godt overalt😊 Datteren min sov med oss til hun var tre, da flyttet hun til eget rom. Vi bare la henne der, var ikke noe problem. Lekte litt i sengen dagene i forkant. Ved ettårsalderen er risikoen for krybbedød forsvinnende liten, så etter det brydde jeg meg ikke om trange forhold i senga mtp det. Men kan jo bli for trangt sånn komfortmessig😄

Anonymkode: 6d95e...195

Når klare ungen din å sovne selvstendig ? Og var det noe spesielt som hjalp? Koseklut/en bamse osv?

AnonymBruker
Skrevet

De fleste har jo sex da de legger seg, da er det enkelt iallefall, med jobb og barn som ellers regjerer og tar fokus. 

jeg lurer så på hvordan en kan ha et godt og aktivt sexliv når ungen samsover med foreldre. 
også all denne nærheten som er sexy og deilig, men likevel ilke alltid fører til sex. Men denne nærheten som er så viktig. 

eller er det sex noen få ganger i mnd liksom? 

Anonymkode: 5befd...176

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte 120 seng til barna tidlig, sovnet med de i den, gikk å la meg i egen seng når jeg våknet.

Anonymkode: 5fc41...c74

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De fleste har jo sex da de legger seg, da er det enkelt iallefall, med jobb og barn som ellers regjerer og tar fokus. 

jeg lurer så på hvordan en kan ha et godt og aktivt sexliv når ungen samsover med foreldre. 
også all denne nærheten som er sexy og deilig, men likevel ilke alltid fører til sex. Men denne nærheten som er så viktig. 

eller er det sex noen få ganger i mnd liksom? 

Anonymkode: 5befd...176

Vi har gjesterom. 

Anonymkode: 69b1f...67e

AnonymBruker
Skrevet

Vi bar i perioder barn overfra vår seng og over i deres seng. Ofte våknet de i løpet av natta og kom over i vår seng.

Vår beste investering var å kjøpe en stor, god seng, 210 fra Jensen. Sovner med et barn der, og ofte kommer 1 barn til i løpet av natta. De to eldste må sovne i egen seng. Eldste sover som regel natta gjennom i egen seng.

Jeg tenker det er naturlig at barn søker foreldrene i løpet av natta, og avviser ikke når det kommer. Anbefaler å kjøpe større voksenseng.

Anonymkode: 37df1...cd9

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vårt barn på 2.5 år samsov vi med til hun nærmet seg ett år. Da kjøpte vi en normal enkeltseng og satte inne på rommet hennes, og  en av oss voksne la oss sammen med henne der. Da sovnet hun i armkroken, og vi kunne snike oss ut etter hvert. Når hun våknet mens vi var våkne, la vi oss ned igjen og da sovnet hun raskt i armkroken og vi kunne fortsette voksentid. I løpet av natten endte hun alltid opp i vår seng igjen, fordi når du står der i halvsøvne orker du ikke være pedagogisk, men vil bare sove igjen.

Nå tar hun selv initiativ til å forsøke at vi sitter ved siden av sengen mens hun sovner. Det fungerer 1 av 10 ganger. Så hun sovner i armkroken og våkner en gang, gjerne rundt 1-2 om natten, blir hentet inn til oss og sover videre med en gang helt til morgenen.

Anonymkode: c99a5...7e3

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Et barn klarte det helt fint ved 1-2 års alderen. Andre er åtte år og sover fortsatt inne hos meg. Unger  er forskjellige.

Anonymkode: 81499...5f1

• Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...