AnonymBruker Skrevet 26. mai #1 Skrevet 26. mai Nå tenker jeg ikke på klær og forbruksvarer som man trenger...MEN du store verden som folk handler. Ser det på noen veninner og naboer...fyller opp med ræl fra Rusta, Jysk, Nille....for så å bytte det ut igjen. Er helt vilt dette syns jeg. Men samtidig må vel noen holde forbrukersamfunnet i gang? Hva tenker du? Anonymkode: 64432...a6d 5 6
AnonymBruker Skrevet 26. mai #2 Skrevet 26. mai Jeg gjorde det i mange år, men etter noen flyttelass ble jeg lei av alt dillet. Har bedt folk slutte å gi nips og pynt til meg i gave. Jeg orker ikke mer av det Anonymkode: 79cc8...5f8
AnonymBruker Skrevet 26. mai #3 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg gjorde det i mange år, men etter noen flyttelass ble jeg lei av alt dillet. Har bedt folk slutte å gi nips og pynt til meg i gave. Jeg orker ikke mer av det Anonymkode: 79cc8...5f8 Takk for tips, det skal jeg også si ifra om. Jeg vil ha bare noen få pynteting...orker ikke at tinga skal eie meg. ts Anonymkode: 64432...a6d
AnonymBruker Skrevet 26. mai #4 Skrevet 26. mai Slutta og med det etter å ha flytta fra stor enebolig til mindre leilighet. Anonymkode: 1bacf...74c
Tabris Skrevet 26. mai #5 Skrevet 26. mai Nei, kjøper lite slikt. Dvs faktisk ønsker jeg å kjøpe noe av det fordi jeg har for lite. Vil pynte litt mer hjemme. Men kjøper bare ting vi virkelig liker og som vi kan ha fremme i mange år.
Tjoheiii Skrevet 26. mai #6 Skrevet 26. mai Jeg kjøper veldig mye brukt på finn.no og andre bruktbutikker. Jeg er egentlig ganske minimalistisk i stilen og regelen min er at hvis noe skal inn i huset så skal noe annet ut av huset (er ikke alltid jeg overholder🤭). Men jeg er også over snittet glad i interiør og oppussing, vil nesten kalle det en hobby. Om man bare synes det er slitsomt og prakk så er det jo absolutt ikke nødvendig å skifte ut alt hele tiden
AnonymBruker Skrevet 26. mai #7 Skrevet 26. mai Jeg har for mange ting allerede. Jeg skjønner heller ikke hva folk skal med alle tingene. Ting koster ikke bare i penger, men de koster i admin. Du må ha plass til de, og ta vare på de, osv. Anonymkode: 545b1...041 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #9 Skrevet 26. mai Etter å ha ryddet i to dødsbo, så har jeg nå - sakte med sikkert - begynt å nedskalere. Kjenner på et stress over alt rotet, samtidig er det ting som har gått i arv og som det ikke er bare å kaste (føler jeg). Når det er sagt: Jeg er ikke typen til å kjøpe mye nytt, så sånn sett har jeg god samvittighet. Det jeg har er stort sett arvet eller bursdags- og julegaver fra 80-tallet og frem til i dag. Anonymkode: d1a3a...a3f 1
K.B. Skrevet 26. mai #10 Skrevet 26. mai (endret) Jeg kjøper utrolig sjelden nips og dritt på disse stedene, kvaliteten er nesten alltid elendig og det fører til mye unødvendig søppel og el-retur. Vil jeg ha noe, så prøver jeg alltid å kjøpe kvalitet. Buy once, cry once stemmer godt for veldig mange typer produkter. Endret 27. mai av K.B. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #11 Skrevet 26. mai Vi har fast pynt som kommer opp og blir pakket ned igjen (påske, 17 mai, 4 juli, halloween, høsttakkefest, jul). Er halloween og jul som er de største kassene både i størrelse og antall. Vanlig hverdagsnips har jeg lite av, hadde "avdillifisert huset" for 20 år siden, men ny partner har "gjen-dillifisert" i stor grad. Tror ikke jeg overdriver om jeg sier 80% av nips og dill er partner og barn, 10% er arvet dill og nips og 10% er meg. Det som ER meg er "kjekt å ha": kjøkkenmaskiner og utstyr, sko/klær, og bøker. Ting med bruksverdi som jeg innbiller meg gjør livet enklere eller bedre. 90% meg, 10% han. 🤣 Anonymkode: d534d...5a4
AnonymBruker Skrevet 26. mai #12 Skrevet 26. mai Jeg har flyttet veldig mange ganger oppigjennom, og har fått helt avsmak for ting. De koster penger, tar opp plass, går av moten(!), må flyttes på for vask/støvsuging - hater det. Handler aldri på slike butikker, annet enn billig dopapir, vaskemidler og kaffe på Europris. Alt annet av klær, sko og nødvendig utstyr kjøper jeg på Finn. Klarte dessverre kunststykket å få barn med en hoarder da, får helt angst av hvor mange rom han fyller med drit og som jeg har gitt opp å holde rene for åresvis siden. Ugh. Anonymkode: 62b7d...ed7 1
Mardina Skrevet 26. mai #13 Skrevet 26. mai (endret) Jeg kjøper de tingene JEG har lyst på. Om andre synes at mine ting er ræl, kunne jeg ikke brydd meg mindre om 😂 Mitt hjem, mitt valg av ting jeg vil ha der. Så enkelt er det. Jeg kjenner andre som har mer ting enn meg. Da snakker vi overfylte hjem, nesten på grensen til samlemani 😳 Der er ikke jeg. Men jeg liker ting, så lenge det ikke blir for mye. De fleste "unødvendige " tingene jeg har betyr faktisk litt for meg. Jeg liker ikke den minimalistiske stilen. Endret 26. mai av Mardina 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #14 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Nå tenker jeg ikke på klær Klær burde inngå her og man kjøper alt for mye av det. Jeg har ikke kjøpt klær på ca 20 år. Kjøper heller ikke nips naps fra alle disse butikkene du nevner. Hvis man kjøper kvalitet første gang holder det i maaaaaange år. Har ikke noe pynt til jul, påske eller andre helligdager. Ved søppeltømming har vi kanskje 2 poser på 14 dager Anonymkode: 3d4cf...da4 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai #15 Skrevet 26. mai Kan ikke utstå ting som kun er pynt. Men så har jeg aldri kjøpt det heller så kan ikke anklages for å hamstre nips. Men kjøper altfor mye verktøy, maling, surpass, takstein og annet siden jeg hater å sitte stille. Anonymkode: 7e285...e37
visp Skrevet 26. mai #16 Skrevet 26. mai Jeg har flyttet en del ganger og ikke betalt meg ut av det, og det har gitt meg angst over å eie for mange ting. Det skjer sjeldent at jeg kjøper unødvendige ting. Men selv om jeg har levd slik i mange år, så er jeg på flyttefot igjen nå og kjenner angsten komme kraftig tilbake når alt ryddes ut av skap, skuffer, skatoller, bod, garasje. Herregud, så mye greier vi eier alle sammen. Men jeg ønsker en lettest mulig jobb for de som skal rydde etter at jeg er borte, så jeg er ganske rutinert der allikevel. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #17 Skrevet 26. mai Tror det er 4 år siden jeg kjøpte noe til hjemmet mitt, og det var en pyntegjenstand til 1000 kr. Jeg kjøper ting til hjemmet veldig sjelden, og kjøper bare noe jeg virkelig faller for. For da trenger jeg ikke å bytte det ut. Anonymkode: e069c...da1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #18 Skrevet 27. mai Noen er minimalister og trives med mindre men det virker helt umulig å forstå for de at det også eksisterer maksimalister som trives med det motsatte. Jeg mistrives sterkt hvis jeg skulle ha levd i et tomrom, og for meg er det like viktig å trives i mitt eget hjem som det er for minimalister å trives. Jeg fatter ikke at noen kan trives med få ting rundt seg men jeg respekterer det. For egen del skaper tingene mine trivsel, glede, og velvære i eget hjem- altså er tingene mine bruksgjenstander fordi jeg bruker de til nettopp dette. Kliniske, tomme nesten sterilt miljø er ikke trivsel og hjemmekoselig for min del, men heldigvis er smaken som baken og noen trives med den atmosfæren også. Anonymkode: 1663f...5dc 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #19 Skrevet 27. mai Jeg er ikke veldig glad i slike pynte ting hvis det er det du refererer til. Men jeg handler garantert mer enn nødvendig av hobby artikler. Samler også på enkelte ting. Trenger det jo ikke men er en form for hobby det også, lete frem, undersøke å få tak i, da dette ikke alltid er så enkelt og litt dyrt, så alle nye kjøp må være gjennomtenktgjennomtenkte for å bygge samlingen. Har 3 samle hobbyer. Og jeg lider av det velkjente fenomenet med å handle flere bøker enn de jeg rekker å lese. Jeg skylder på hverdagen da jeg gjerne skulle lest mer. Av klær kjøper jeg sikkert mer en jeg absolutt trenger men er ganske nøye med hva jeg kjøper så ting blir brukt. Har kun noen penklær som er ubrukte da de venter på rett anledning. Hater å handle når jeg først skal noe, så foretrekker å ha litt sånn reserve fjongt på plass i skapet før imbydelsen kommer. Kunne garantert handlet mindre på alt men jeg føler alt jeg handler nå faktisk blir brukt og skaper glede i mitt liv. Anonymkode: 5fc99...396
AnonymBruker Skrevet 27. mai #20 Skrevet 27. mai Her handler jeg så og si aldri sko og handler lite klær. Men til jul og bursdag vil jeg ønske meg nye håndklær, da de jeg har begynner å bli ganske utslitt. Nips har jeg mer enn nok av. Anonymkode: 9e33c...e6b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå