Gå til innhold

KRISE -Husker ikke hvor jeg leier domene !


Gjest Gammel bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Gammel bruker

:overrasket: Dette er krise! Jeg husker ikke hvor hjemmesiden min ble lastet opp, altså hvem jeg betaler til, og nå har jeg brukt opp plassen min, og får ikke lastet opp meg. Siden jeg ikke vet hvem jeg skal ta kontakt med for å utvide, så sitter jeg i en håpløs situasjon.

Det heter kanskje webhotell? Jeg ordnet ikke med dette, men bruker siden. Hadde jeg gjort det selv så hadde jeg nok husket det. :sjenert:

Hvordan kan jeg finne ut hvor siden min hører hjemme??? Eller hvem som har mitt domene, heter det vel kanskje?

kan noen hjelpe meg ?? :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som regel betaler man webhotel med kredittkort over nettet (gjorde iallefall jeg). Søk opp "webhotell" på google, så får du opp de forskj firmaene. Og da vil du nok kjenne igjen navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gammel bruker

Jeg har nok betalt over nettbanken, og på det tidspunktet så visste jeg ikke at jeg kunne lagre hvem regningen var til, så om jeg går inn i kontoopplysningene, så finner jeg nok bare en hel masse kontonummer :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

star - kjør - skriv: cmd

I kommandovinduet: tracert domeneditt.no (eller hva det er for noe).

Håper det står leverandør der på slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller enda bedre:

Start > Kjør > Skriv "cmd" og klikk OK. Du får et svart vindu der det står "C:\Documents and Settings\(brukernavnet ditt)>".

Skriv "nslookup" og trykk Enter. Det vil stå noe om "Default Server" (vet ikke hva det står i norsk Windows), og du får en blinkende markør bak et et ">" tegn.

Skriv "set q=soa" og trykk Enter.

Skriv domenenavnet ditt, f.eks. "mittdomene.no" (uten anførselstegn), og trykk Enter.

Du har nettopp bedt om å få se "Start of Authority"-informasjonen (SOA) for domenet ditt. Se hva som står bak "primary name server" og "responsible mail addr", den informasjonen bør fortelle deg hvem som har domenet.

Her er f.eks. informasjonen for "kvinneguiden.no":

kvinneguiden.no

primary name server = ns-foo.linpro.net

responsible mail addr = hostmaster.linpro.no

serial = 2006031300

refresh = 10800 (3 hours)

retry = 3600 (1 hour)

expire = 2419200 (28 days)

default TTL = 3600 (1 hour)

Dette forteller at domenet ligger hos Linpro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sendte ut masse mailer til diverse webhotell, og fikk plutselig en tilbake hvor vedkommende kunne fortelle meg hvor siden lå! Det gikk nemlig an å skrive inn domeneadressen, og så kom alle opplysninger fre,. SAå nå vet jeg det - den liggger på activemedia.

Det eneste dumme er at det er det veldig dyrt å øke plassen. Har noen tips om rimeligere steder? Min side heter www.dyrebo.net, og inneholder masse bilder, så det er nok disse som tar plassen. Vurderer å lage meg et domene til, og så laste opp bildene der, for da frigjør jeg vel plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker www.domenshop.no, og er meget godt fornøyd med de. God stabilitet og rask aksess.

50 kr/mnd for 250 MB lagringsplass.

De er ikke billigst, men tilbyr god kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...