Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er veldig flyinteressert, og har en drøm om å fly i cockpit. Her om dagen spurte jeg i innsjekk, fikk "nei, det er så strengt nå". Men under boarding spurte en annen passasjer og fikk sitte i cockpit nesten automatisk. Lurer på hvor man kan henvende seg for å sitte i cockpit?

Anonymkode: f62eb...3bc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Men under boarding spurte en annen passasjer og fikk sitte i cockpit nesten automatisk. Lurer på hvor man kan henvende seg for å sitte i cockpit?

Spør ved boarding eller etter. Kapteinen bestemmer.

Innsjekk har ikke noe med det der.

Anonymkode: 49a0b...1e9

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jepp, jeg spør alltid. Får nei 9 av 10, men den ene gangen jeg får lov er ubeskrivelig🥳

Anonymkode: d36ad...489

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dette gir mening ja. 

Jeg ante ikke at man som voksen kunne spørre om det. Jøss. 

Anonymkode: 41209...395

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hei! Jeg er veldig flyinteressert, og har en drøm om å fly i cockpit. Her om dagen spurte jeg i innsjekk, fikk "nei, det er så strengt nå". Men under boarding spurte en annen passasjer og fikk sitte i cockpit nesten automatisk. Lurer på hvor man kan henvende seg for å sitte i cockpit?

Dette trodde jeg ikke var tillatt lenger. Hva er poenget med at de har fått sikrere dører og begynt å låse dem da. Eneste tiltaket som faktisk hadde noe for seg.

Anonymkode: c6393...dbe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette trodde jeg ikke var tillatt lenger. Hva er poenget med at de har fått sikrere dører og begynt å låse dem da. Eneste tiltaket som faktisk hadde noe for seg.

For å sikre at ingen kommer seg inn i cockpit uten invitasjon.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

For å sikre at ingen kommer seg inn i cockpit uten invitasjon.

Da gir det ingen mening å slippe inn tilfeldige som spør. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Og det samme tiltaket kostet 150 menneskeliv da Andreas Lubitz låste seg inne i cockpit og med overlegg kræsjet Germanwings 9525 i de franske alpene...

Jeg har selv sittet i cockpit 2 ganger. Den ene gangen på et overbooket SAS-fly hvor de søkte etter personer som var villig til å vente til neste flight mot betaling. Jeg tilbydde meg i stedet og ta klappsetet i cockpit, og det var greit.

Den andre gangen var med Harbour Air i Canada. De flyr uten styrmann i de minste flyene sine og vanlige passasjerer kan sitte i høyre sete i cockpit. DET var tidenes flytur! 🥰

Anonymkode: 51232...6ad

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mener du virkelig at det å la en person som har blitt invitert av kaptein til å sitte cockpit innebærer samme risiko som å ha ulåst cockpitdør?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

De vet hvem som spør.

AnonymBruker
Skrevet

Døren inn til cockpit skal være låst under flyvning, så det er så godt som ingen sjanse for at du slipper inn der så lenge flyet er i luften. Er nok større sjanse for at du kan komme inn å se, når flyet er trygt på bakken igjen. 

Anonymkode: 4cf3c...52e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mener du virkelig at det å la en person som har blitt invitert av kaptein til å sitte cockpit innebærer samme risiko som å ha ulåst cockpitdør?

Det mener jeg. Hvis folk fpr kommet inn ditt ved å spøre så hr de jo null kontroll.

Anonymkode: 0a777...f12

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...