^me^ Skrevet 17. april 2006 #1 Skrevet 17. april 2006 (endret) hei! har et par spørsmål ang. bestilling av restplass på nett. hva betyr feks. kreta V/C ticket restplass og kreta Ø/C ticket restplass? hva er grand-lit senger? vil dere anbefale og bestille mat ombord i flyet?er det nødvendig? jeg tenker da på fly lengden..er det også med drikke i prisen da? Endret 19. april 2006 av ^me^
Gjest Gjesta Skrevet 17. april 2006 #2 Skrevet 17. april 2006 Antar at V/C og Ø/C betyr henholdsvis vestkysten og østkysten av Kreta.
Gjest gjest1 Skrevet 17. april 2006 #3 Skrevet 17. april 2006 Grand-lit senger er såvidt jeg vet vanlig dobbeltseng.
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #4 Skrevet 17. april 2006 De to første har svart på noe så jeg prøver meg på det siste du lurte på. Mat ombord på charterfly er ikke gratis. Du må bestille gjennom reiseoperatøren. Evt leve på potetgull og ølpølser som de selger ombord. Drikke ombord koster også penger. Men er billigere enn på restaurant Jeg ville ha bestilt mat. Flyturer varer vel bortimot 4 timer, etterpå er det nok en liten busstur til hotellet. Restplasser er som regel hoteller som ligger langt borte fra flyplassen... men ikke alltid. Du kan være heldig God tur, Kreta er flott!
^me^ Skrevet 19. april 2006 Forfatter #5 Skrevet 19. april 2006 (endret) har funnet ut at hvis det blir tur, så blir det kreta, rethymnon på leilighetshotellet medusa. synes det så koslig ut der og svarer til alle mine ønsker. noen som har erfaing med leilighetshotellet medusa? http://www.apollo.no/Travelling+with+apoll...ents/Medusa.htm hvordan blir det med frakt om vi ikke velger og bestille leiebil sammen med reisen? hvordan får vi skyss fra flyplassen? står det allerede taxier der og venter på kunder eller må vi ringe med en gang vi kommer til flyplassen? hva koster taxi ca. fra flyplassen i kreta til rethymnon? er det billigere og leie bil når du er der borte enn når du bestiller sammen med reisen og oppholdet? prisforskjell? hva er smartest? Endret 19. april 2006 av ^me^
Klips Skrevet 19. april 2006 #7 Skrevet 19. april 2006 Jeg tror du finner taxier på flyplasser verden over. Men noen charterselskaper, kanskje alle, kan også forhåndsbestille for deg. Det gjorde vi sist, for da sto den klar med to barneseter. Men det har du kanskje ikke bruk for
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2006 #8 Skrevet 20. april 2006 Grandlit seng er noe smalere enn en vanlig dobbeltseng. Det står alltid taxier utenfor flyplassen,men tok selv transferbussen. Bakdelen med den er at man somregel må innom en haug med andre hotell før man kommer til sitt eget. Ellers er den helt grei. Ville bestilt mat på flyet, det tar sin tid å vente på bagasjen og å komme seg til hotellet også, så det kan fort bli lenge uten mat.
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2006 #9 Skrevet 20. april 2006 Du får drikke til maten, somregel en bitteliten juice og kaffe/te.Ellers har de jo alt du kan ønske deg av drikkevarer å få kjøpt! Når du bestiller reisen kan du samtidig bestille transfer, da står det en person fra reiseselskapet på flyplassen og tar imot dere og viser dere hvilken buss som tar dere til deres hotell.Det tar jo som sagt lenger tid enn med taxi, men er jo veldig enkelt og greit. God tur til Kreta, der er kjempeflott!! Og så er det jo ekstra spennende første gang man skal ut å reise da !!!
Titti72 Skrevet 20. april 2006 #10 Skrevet 20. april 2006 Jeg har vært på Rethymnon. Der var det så svære bølger på stranda, og steinete (dog runde steiner, men store) så vi gikk inn til byen (sikker ikke bra vann innenfor moloen) hver dag og badet der. Se opp for sandlopper. Vi ble (eller jeg) spist opp av dem. Vi hadde med en på 2 år og hun vasset ved stranda og så ble det plutselig brå dypt og steinene under bena hennes skled unna. Det var en ekkel opplevelse.
Titti72 Skrevet 20. april 2006 #11 Skrevet 20. april 2006 Jag kan ikke fordra den kjipe flymaten så jeg har alltid med egensmurt matpakke. Den er god, mettende og selvvalgt. Det flyskvipet metter ikke og all maten har en merkelig smak/konsistens. Brusboksene på flyet er jo ok da.
Titti72 Skrevet 20. april 2006 #12 Skrevet 20. april 2006 Glemte det jeg egentlig skulle skrive. Ligger ikke Rethymnon 3-4 timer fra flyplassen? Eller er jeg helt på bærtur nå?
Klips Skrevet 20. april 2006 #13 Skrevet 20. april 2006 (endret) Da vi bestilte tur sist ble vi opplyst om at det ikke var lov å ta med egen mat lenger. Nemlig! Altså hvis man ikke bestilte mat. Hvis man betaler mat på flyet får man kanskje lov Endret 20. april 2006 av Klips
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå