Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man må fjerne eller miste alt håret, kan man bare la det vokse helt fritt ut igjen til det blir langt eller må man da klippe det underveis for at det skal bli riktig 

Anonymkode: 0015e...550

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man kan bare la det gro. Da får man "oppklipp". 

Anonymkode: d73ca...ed4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hva betyr oppklipp? Høyt på toppen og langt bak?😅🤣

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis man må fjerne eller miste alt håret, kan man bare la det vokse helt fritt ut igjen til det blir langt eller må man da klippe det underveis for at det skal bli riktig 

Hva er riktig? 

Anonymkode: a24bc...f0a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vel, både moren min og venninnen min klipte/stusset håret flere ganger underveis da det kom tilbake etter cellegift. Det var jo ingen ordentlig "sveis", om du skjønner..og det vokste også litt ujevnt ulike steder på hodet (vet ikke om dette hadde med bivirkninger av medisinene å gjøre).

Anonymkode: a169f...8b4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vel, både moren min og venninnen min klipte/stusset håret flere ganger underveis da det kom tilbake etter cellegift. Det var jo ingen ordentlig "sveis", om du skjønner..og det vokste også litt ujevnt ulike steder på hodet (vet ikke om dette hadde med bivirkninger av medisinene å gjøre).

Anonymkode: a169f...8b4

Ja var litt det jeg lurte på om det vokser ulikt. Klarer ikke tenke logisk og se for meg hvordan det vokser ift hverandre når det skal vokse ut fra Scratch og man vil spare det ut i lengder igjen 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe som er "riktig" eller "feil". Min erfaring med dette er at jeg har hatt cellegiftkur der absolutt alt hår på hele kroppen ble borte. Man kan fint la det første håret bare vokse ut uten noe om og men, men etter egen erfaring blir det ikke særlig fint. Hårene som kommer igjen på hodet i begynnelsen er "babyhår". Veldig mykt og veldig tynt. Dessuten starter ikke alt hår å vokse samtidig. Dermed så det både tettere og bedre ut da jeg barberte vekk de første centimetrene av dunhår, for da ble alt som kom etterpå like langt.

Hvis det handler om cellegift er det dessuten en ting til som kan skje. Mange som har mistet håret pga cellegift får krøller når håret vokser ut pga at hårsekkene er påvirket av cellegiften en stund. Det gir seg etter noen måneder, men hvis man sparer ut alt til langt hår uten klipping undervegs vil det ikke se spesielt stilig ut: ytterst tynn-tynne dunhår, deretter kjerringkrøller, før det normaliserer seg og blir mer slik det var før sykdom. 

Anonymkode: 5b80e...f12

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det er ikke noe som er "riktig" eller "feil". Min erfaring med dette er at jeg har hatt cellegiftkur der absolutt alt hår på hele kroppen ble borte. Man kan fint la det første håret bare vokse ut uten noe om og men, men etter egen erfaring blir det ikke særlig fint. Hårene som kommer igjen på hodet i begynnelsen er "babyhår". Veldig mykt og veldig tynt. Dessuten starter ikke alt hår å vokse samtidig. Dermed så det både tettere og bedre ut da jeg barberte vekk de første centimetrene av dunhår, for da ble alt som kom etterpå like langt.

Hvis det handler om cellegift er det dessuten en ting til som kan skje. Mange som har mistet håret pga cellegift får krøller når håret vokser ut pga at hårsekkene er påvirket av cellegiften en stund. Det gir seg etter noen måneder, men hvis man sparer ut alt til langt hår uten klipping undervegs vil det ikke se spesielt stilig ut: ytterst tynn-tynne dunhår, deretter kjerringkrøller, før det normaliserer seg og blir mer slik det var før sykdom. 

Takk for svar. Ikke pga cellegift. Men jeg må fjerne av andre årsaker. Vet ikke om det blir sånn du beskriver da. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Takk for svar. Ikke pga cellegift. Men jeg må fjerne av andre årsaker. Vet ikke om det blir sånn du beskriver da. 

Nei, da kan det bli annerledes. Det er forskjell mellom å fjerne håret og å miste det. Fjerner du det (ved barbering) vil det jo bare vokse ut igjen som normalt. Mister du det, vil det sannsynligvis komme tynt og fjonete tilbake, slik jeg beskrev. Men det er cellegiften som gir håret krøller, så akkurat den slipper du antakeligvis. 

AnonymBruker
Skrevet

Har også mistet alt pga cellegift, og med tt vokste tilbake omtrent som det var før, bare mer krøller (foreløpig). Kunne bare sluppet det ut (krøller og hårbånd skjuler mange synder), men har stusset det jevnlig hos frisør for å jevne ut lengdene, ta bort slitte tupper, og forme det litt. Tror det hadde blitt veldig ujevnt og formløst hvis ikke.

Anonymkode: dc64d...07d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du bør jo klippe det underveis for å unngå slitt hår og brukne tupper, slik som alle andre. 

Anonymkode: 480ab...cc8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

?  Ville ikke la håret bare gro til det blir langt uten å klippe tupper underveis. Da blir håret veldig slitt i tuppene og skjørt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

?  Ville ikke la håret bare gro til det blir langt uten å klippe tupper underveis. Da blir håret veldig slitt i tuppene og skjørt.

Stemmer ikke. Har ikke vært hos frisør på 30 år. Klipper lengden kanskje 1 gang hvert annet år   selv. Har ikke slitte tupper. Alle har forskjellig hårkvaliter.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med samme 😂 jeg mistet hår pga. cellegift. Jeg barberte ikke dunhår, de ble mer som vanlig hår når de vokste ut. Nå har jeg ca 6-7 cm, bak er litt lengre og krøllete og det syns jeg er greit. MEN foran de er rette og legger seg i alle retninger og rundt ører syns ser det rart ut. I utgangspunktet vil jeg ha lang hår, men jeg sliter med samme - hva gjør jeg nå - må jeg til frisør eller bare la være? 🙈

Anonymkode: 4df2c...211

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Stemmer ikke. Har ikke vært hos frisør på 30 år. Klipper lengden kanskje 1 gang hvert annet år   selv. Har ikke slitte tupper. Alle har forskjellig hårkvaliter.

Slutt å motsi deg selv. Cellegift eller ikke, du tilhører i så fall en mindre gruppe (hvertfall her i skandinavia, hvor de fleste har tynt og fint hår), hvis vi alle skulle stusset håret kun 1 gang hvert andre år så hadde vi alle gått å sett ut som huleboere med pistrete hår som har spist seg opp i lengden. Flott at du har så sterkt hår at dette er tilfelle hos deg men det er ikke majoriteten

Anonymkode: 88d03...ac7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...