AnonymBruker Skrevet 26. mai #1 Skrevet 26. mai Bilen min skal EU godkjennes og jeg lurer på hvor jeg bør ta kontrollen? På merkeverkstedet som har tatt alle servicer etc. på den eller hos en nøytral part som f.eks. NAF? Anonymkode: 405cc...403
Snok1 Skrevet 27. mai #4 Skrevet 27. mai Bokormsen skrev (13 timer siden): NAF. Bukken og havresekken etc Dette er fasit. NAF er nøye og objektive. Nøye er bra for din sikkerhet, objektive er bra for lommeboka.
AnonymBruker Skrevet 27. mai #5 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (17 timer siden): Bilen min skal EU godkjennes og jeg lurer på hvor jeg bør ta kontrollen? På merkeverkstedet som har tatt alle servicer etc. på den eller hos en nøytral part som f.eks. NAF? Anonymkode: 405cc...403 NAF er ikke nøytrale lenger for de har verksted. Anonymkode: 8af05...8a4 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai #6 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): NAF er ikke nøytrale lenger for de har verksted. Anonymkode: 8af05...8a4 Det stemmer, så hvis man skal tenke "bukk og havresekk", så kan også NAF ha egeninteresse i å selge inn reparasjoner. Men egentlig så tror jeg ikke omfanget av at man tenker sånn er så stort på vanlige bilverksteder heller. På kontrollen har man en sjekkliste man går etter, man skal bli fort ferdig på normert tid og det er retningslinjer for vurderingen på diverse kriterier, typ så så mange mm slakk her eller så mange % slitasje der. Man risikerer også at Statens vegvesen dukker opp på kontroll, så man vil jo gjerne gjøre ting mest mulig riktig også. Vil tro at de aller fleste avstår fra bevisst juks enten det er ved å være for streng eller for snill, fordi det ikke er verdt risikoen for bråk og støy i ettertid. Man skal både ha tilstrekkelig fornøyde kunder, unngå negative presseoppslag eller some-omtaler, og ikke komme i tilsynsmyndighetenes søkelys. De fleste verksteder er nok derfor seriøse og "nøytrale" i den grad det er mulig å være. På noen vurderinger er det litt rom for skjønn, men det kan bikke begge veier og det er umulig å forutse. Anonymkode: 79136...b3c 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #7 Skrevet 27. mai Billigst mulig. Mekonomen f.eks. Eller lignende kjede. Anonymkode: c82b4...9de
petterm Skrevet 27. mai #8 Skrevet 27. mai Jeg bruker et lokalt Mekonomen verksted som jeg stoler på. De er relativt rimelige og har ikke funnet på noe tull hittil, og så stiller de opp når ting haster - typ feil som må rettes før bilen kan brukes. (Eks at jeg var så dum og fylte bensin på dieselbil.)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå