AnonymBruker Skrevet 26. mai #1 Skrevet 26. mai Trenger forede støvler til barnet fra høsten, planlegger barnehagestart. Barnet kan gå, men har smal fot. Bisgaard med ull har dårlig støtte og ikke så varme. Vikkng er klumpete og brede, men lette, dock boots er tunge, men god støtte og sitter godt på foten. Skal ha gore tex overgangssko i tillegg, nå lurer jeg på deres erfaringer med støvler til 1 åring. Ser de fleste kun går ned til str som er 13,6 cm, så spørs om foten er stor nok også😅 Anonymkode: b79ed...ae7
AnonymBruker Skrevet 26. mai #2 Skrevet 26. mai Min erfaring er at de minste ikke er så mye ute på vinteren at de trenger så mye av utstyr. Så godt mulig det holder med gode Goretex vintersko i all slags vær. Her har vi for det meste brukt Dock Boots til våre og syns de har fungert bra. Ellers har jo Viking flere varianter enn den mest vanlige Ultra Cherroxen(som sikkert er den du mener er klumpete), bla har de forede gummistøvler(Jolly og Indie) og Playrox som er veldig lett. Har brukt Playrox bare til eldre barn så vet ikke hvordan den er til de minste. Anonymkode: 25870...3bc 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #3 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Min erfaring er at de minste ikke er så mye ute på vinteren at de trenger så mye av utstyr. Så godt mulig det holder med gode Goretex vintersko i all slags vær. Her har vi for det meste brukt Dock Boots til våre og syns de har fungert bra. Ellers har jo Viking flere varianter enn den mest vanlige Ultra Cherroxen(som sikkert er den du mener er klumpete), bla har de forede gummistøvler(Jolly og Indie) og Playrox som er veldig lett. Har brukt Playrox bare til eldre barn så vet ikke hvordan den er til de minste. Anonymkode: 25870...3bc Takk for tips:) jolly og indie er ikke varme nok, og de andre går ikke så langt ned i størrelse. Anonymkode: b79ed...ae7
AnonymBruker Skrevet 26. mai #4 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Min erfaring er at de minste ikke er så mye ute på vinteren at de trenger så mye av utstyr. Så godt mulig det holder med gode Goretex vintersko i all slags vær. Her har vi for det meste brukt Dock Boots til våre og syns de har fungert bra. Ellers har jo Viking flere varianter enn den mest vanlige Ultra Cherroxen(som sikkert er den du mener er klumpete), bla har de forede gummistøvler(Jolly og Indie) og Playrox som er veldig lett. Har brukt Playrox bare til eldre barn så vet ikke hvordan den er til de minste. Anonymkode: 25870...3bc Vet du hvordan dock boots blir med 1,5 cm voksetillegg? Synes det er mye for de minste og produsenten anbefaler kun 1 cm, men de går ikke lengre ned i størrelse😅 Anonymkode: b79ed...ae7
AnonymBruker Skrevet 26. mai #5 Skrevet 26. mai Det er så lenge til at jeg hadde ventet til det var aktuelt. Mye kan skje både med gåing og fotstørrelse på de månedene. Anonymkode: a8372...cae 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai #6 Skrevet 26. mai Hvor gammelt er barnet til høsten? Ser du skriver 1 år, men det kam folk gjøre enten barnet er 12, 15 eller 18 mnd. Grunnen til at jeg spør er at det har vært tett på umulig å få støvler på mine barn lår de er 12 mnd. Enklere når de er 15 - 18 mnd, da hjelper de til mer. Er barnet nærmere 12 mnd så ville jeg heller hatt gore-tex sko. Anonymkode: f7980...ab3
AnonymBruker Skrevet 26. mai #7 Skrevet 26. mai Man får skotrekk i alle str. Så barnet kan bruke hvilken som helst sko og tre skotrekk over. Anonymkode: f4f4e...af5
AnonymBruker Skrevet 26. mai #8 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vet du hvordan dock boots blir med 1,5 cm voksetillegg? Synes det er mye for de minste og produsenten anbefaler kun 1 cm, men de går ikke lengre ned i størrelse😅 Anonymkode: b79ed...ae7 Som nevnt så er de ikke de minste ute i timevis gjennom vinteren, så jeg ville ventet og sett an behovet for støvler og heller kjøpt gode Goretex sko. Og er det for kaldt med vinterforet gummistøvel så funker det nok like fint med Goretex. Ang Dock Boots så syns jeg de har sittet godt på foten med ullsålen i. Men Dock Boots er store i str. Så du bør kanskje gå i sko butikk og måle foten mot sålen. Men det er jo litt tidlig å gjøre nå, Er nok best å vente til September med det. Anonymkode: 25870...3bc
AnonymBruker Skrevet 26. mai #9 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvor gammelt er barnet til høsten? Ser du skriver 1 år, men det kam folk gjøre enten barnet er 12, 15 eller 18 mnd. Grunnen til at jeg spør er at det har vært tett på umulig å få støvler på mine barn lår de er 12 mnd. Enklere når de er 15 - 18 mnd, da hjelper de til mer. Er barnet nærmere 12 mnd så ville jeg heller hatt gore-tex sko. Anonymkode: f7980...ab3 Trenger de om et par måneder, det er kjølig her i august og de minste er ute på morgenen. Barnet vil være 14 eller 15 måneder, det kan gå og barnehagen ønsker støvler. Foten vokser 0.5 cm per 3 måneder sies det og jeg har fulgt med og det stemmer og stempte på eldre barn også, men de hadde større og bredere fot og gikk helt fint med cherrox. Så osgå ofte at barnehagen tok på barna forede srøvler fremfor vintersko, selv de minste, tror de er redde for at de skal bli våte på beina. Anonymkode: b79ed...ae7
AnonymBruker Skrevet 26. mai #10 Skrevet 26. mai Dumt og kjøpe sko på forhånd. Lært den harde måten. Vent til du trenger de. Sko til så små kan også fint kjøpes brukt, da de nesten ikke rekker å slite de ut før de er for små. Tror min brukte sine første vintersko kanskje 5 ganger, og da var det ikke mye hun gikk i de når de var på heller 😅 Mange som har gått på en smell og selger helt nye sko til en billig penge både på Tise og finn også Anonymkode: b0f87...5a0 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #11 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Trenger de om et par måneder, det er kjølig her i august og de minste er ute på morgenen. Barnet vil være 14 eller 15 måneder, det kan gå og barnehagen ønsker støvler. Foten vokser 0.5 cm per 3 måneder sies det og jeg har fulgt med og det stemmer og stempte på eldre barn også, men de hadde større og bredere fot og gikk helt fint med cherrox. Så osgå ofte at barnehagen tok på barna forede srøvler fremfor vintersko, selv de minste, tror de er redde for at de skal bli våte på beina. Anonymkode: b79ed...ae7 Er det så kaldt i august at gummistøvler m/ fôr er for kaldt så må det omtrent være frost og da trengs vel ikke støvler, da funker vintersko fint. Høres ut som mangel på kunnskap og dårlig oppdatert personale når det gjelder klær og sko. Har sett mye merkelig påkledning opp igjennom, var så ille en periode at jeg måtte passe på fra dag til dag at de hadde kun det tøyet som egnet seg for været den dagen(ikke alltid så lett på vestlandet). Ellers kunne jeg risikere å hente unger med den merkeligste sammensetningen av klær. Har fått anbefalt både bevernylondress og vinterdress med gummi på baken. Noe som ikke var å oppdrive lenger heldigvis.(min eldste er 15 år), Mens nyere type skallklær ikke var godt nok. De klarte ikke å forstå at det kunne være vanntett. Anonymkode: 25870...3bc 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #12 Skrevet 26. mai Vi hadde noen som ligner på Viking alv som var lave i skaftet, veldig fornøyd. Kjøpte på Zalando. Anonymkode: 36cca...b0b
AnonymBruker Skrevet 26. mai #13 Skrevet 26. mai En mellomting kan være sånne med gummi nederst og myke skaft. Da blir de vanntette, men ikke så tunge. Vi har alltid hatt et par sånne. Anonymkode: 36cca...b0b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå