Gå til innhold

Hvorfor hinte i over 1 år?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er grunnen til at noen velger å hinte om ekteskap, kone, ring osv over tid (over 1 år), men aldri faktisk tar steget?

Vi har et trygt og stabilt forhold i over 5 år og et barn sammen. Jeg har tidligere luftet et til to år inn i forholdet at jeg en gang kunne tenkt å fri selv, men da merket jeg at det ikke helt landet, så jeg trakk det tilbake og sa at han får fri den dagen han er klar, hvis han blir det.

Etter det har jeg egentlig ikke hatt noen forventninger eller fokus på det i det hele tatt. Men så, de siste 1+ årene, har det kommet mye hinting fra hans side om ekteskap, ringer, felles etternavn osv. Og jeg må ærlig si at det har begynt å bli litt sårt.

Hva er greia med å starte opp noe sånt i det hele tatt, hvis man ikke har tenkt å gjøre noe med det? 

Anonymkode: 14f04...1cd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva er greia med å starte opp noe sånt i det hele tatt, hvis man ikke har tenkt å gjøre noe med det? 

Sikre seg stabil tilgang på sex.

Anonymkode: 69c26...472

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han holder deg varm.

Anonymkode: 47683...9cf

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Han får i pose og sekk?

Hadde han ønsket å gifte seg så hadde han nok allerede fridd.

Anonymkode: 9d0fa...73d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor du gikk med på å få barn med ham før dere var gift? Nå er du stuck med en fyr som åpenbart bare holder deg på gress. 

Anonymkode: 521e7...029

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare spørre han om det?

Selv hadde jeg nok tullet med det når han hintet, viftet med fingeren og sagt ja når kommer ringen, eller noe.

Ikke at jeg bryr meg om ekteskap da, synes det er LITT søkt å omtrent mene han holder deg på gress bare for sex.. barn er jo SINNSYKT mye mer bindende enn ekteskap.

Anonymkode: 7abe5...2ea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg forstår ikke hvorfor du gikk med på å få barn med ham før dere var gift? Nå er du stuck med en fyr som åpenbart bare holder deg på gress. 

Anonymkode: 521e7...029

Jeg er ikke kristen eller religiøs, barn og stabilt samliv er viktigere. Barn ville jeg uansett og i så fall er jeg «stuck» med en god partner og pappa, det kan jeg leve med.

Som jeg sa så var jeg ok med å ikke være gift eller ha noe formalisert på papiret. Det jeg reagerer på; 

- hva er vitsen å hinte i det hele tatt? Jeg ventet ikke på ring, ikke tenkt på ekteskap engang og var komfortabel i livet vi har bygget og bygger.

Men så kom det så mye hint og diverse som var litt romantisk der og da men det førte til at man antar at det overføres til en handling. Synes det er utrolig ugreit. 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som følelsesmessig manipulasjon. Jeg ville blitt usikker på hvor stabil han var som person. Er han veldig usikker av seg og flakkende? Vet han egentlig hva han vil? Har han behov for å ha bedre grep om deg og dine følelser og bruker dette for å holde bedre på deg?

Ellers virker slik oppførsel ganske korttenkt og lite hensynsfullt.

Anonymkode: 3b068...616

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Høres ut som følelsesmessig manipulasjon. Jeg ville blitt usikker på hvor stabil han var som person. Er han veldig usikker av seg og flakkende? Vet han egentlig hva han vil? Har han behov for å ha bedre grep om deg og dine følelser og bruker dette for å holde bedre på deg?

Ellers virker slik oppførsel ganske korttenkt og lite hensynsfullt.

Anonymkode: 3b068...616

Ikke ut ifra hva jeg har observert. Han virker ganske normal og trygg. Veldig tydelig på at jeg er livspartner og enig med retning og framtidsvisjon som vi realiserer. Rolig. Virker ikke usikker.

Men ja, enig at det er litt shitty til tross trolig ikke intensjonen. Det oppleves som å bli lekt med følelsene. Forstår ikke hvorfor han åpnet opp tema bare for å ikke handle i tråd med all hintingen over så lang tid. Tenker å ta det opp dersom han plutselig begynner å hinte igjen. 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Du kan fri.

Anonymkode: 6bd97...d11

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du kan fri.

Anonymkode: 6bd97...d11

Sitat første post; «Jeg har tidligere luftet et til to år inn i forholdet at jeg en gang kunne tenkt å fri selv, men da merket jeg at det ikke helt landet, så jeg trakk det tilbake og sa at han får fri den dagen han er klar, hvis han blir det.»

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...