Gå til innhold

Antibiotika

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nå fått antibiotika for en urinveisinfeksjon jeg har....Men i tillegg til UVI, så har jeg også en virusinfeksjon i kroppen (spesielt lokalisert i magen.), vil antibiotikaen ta knekken på denne også?

Videoannonse
Annonse
Gjest Virvel
Skrevet

Nei. Antibiotika har overhodet ingen effekt på virus.

Skrevet
Nei. Antibiotika har overhodet ingen effekt på virus.

Ikke engang slikt som har brutt ut på blodprøver? Har fått beskjed om at jeg har svakt forhøyet hvite blodceller.... :sjenert:

Gjest Virvel
Skrevet

Nei. Opprinnelig var antibiotika naturlig forekommende stoffer produsert av bakteriene selv for å ta knekken på andre bakterier. Antibiotika virker f.eks. ved å ødelegge bakterienes cellevegg slik at de sprekker, eller ved å hemme andre prosesser inne i cellen. Virus er ikke celler (strengt tatt er de ikke levende engang), og er i det hele tatt svært ulike bakterier, derfor har ikke antibiotika noen effekt.

Skrevet
Nei. Opprinnelig var antibiotika naturlig forekommende stoffer produsert av bakteriene selv for å ta knekken på andre bakterier. Antibiotika virker f.eks. ved å ødelegge bakterienes cellevegg slik at de sprekker, eller ved å hemme andre prosesser inne i cellen. Virus er ikke celler (strengt tatt er de ikke levende engang), og er i det hele tatt svært ulike bakterier, derfor har ikke antibiotika noen effekt.

Okey. Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...