Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #1 Skrevet 17. april 2006 Jeg har nå fått antibiotika for en urinveisinfeksjon jeg har....Men i tillegg til UVI, så har jeg også en virusinfeksjon i kroppen (spesielt lokalisert i magen.), vil antibiotikaen ta knekken på denne også?
Gjest Virvel Skrevet 17. april 2006 #2 Skrevet 17. april 2006 Nei. Antibiotika har overhodet ingen effekt på virus.
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #3 Skrevet 17. april 2006 Nei. Antibiotika har overhodet ingen effekt på virus. ← Ikke engang slikt som har brutt ut på blodprøver? Har fått beskjed om at jeg har svakt forhøyet hvite blodceller....
Gjest Virvel Skrevet 17. april 2006 #4 Skrevet 17. april 2006 Nei. Opprinnelig var antibiotika naturlig forekommende stoffer produsert av bakteriene selv for å ta knekken på andre bakterier. Antibiotika virker f.eks. ved å ødelegge bakterienes cellevegg slik at de sprekker, eller ved å hemme andre prosesser inne i cellen. Virus er ikke celler (strengt tatt er de ikke levende engang), og er i det hele tatt svært ulike bakterier, derfor har ikke antibiotika noen effekt.
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2006 #5 Skrevet 17. april 2006 Nei. Opprinnelig var antibiotika naturlig forekommende stoffer produsert av bakteriene selv for å ta knekken på andre bakterier. Antibiotika virker f.eks. ved å ødelegge bakterienes cellevegg slik at de sprekker, eller ved å hemme andre prosesser inne i cellen. Virus er ikke celler (strengt tatt er de ikke levende engang), og er i det hele tatt svært ulike bakterier, derfor har ikke antibiotika noen effekt. ← Okey. Takk for svar
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå