Gå til innhold

Er nu ikke dette engletøvet over ennu?


Enkefru Hilb@ Halvorsen

Anbefalte innlegg

Jig har vært på et lengre vennindebesøk hos min engelske kusine Lady Anne Vicotria of Thames, og til min store forskrekkelse er det ennu ikke slutt på dette englevåset her inne.

Denne skjøgen Væren holder det fortsatt gående med å forderve sine medsøstre.

Heldigvis ser det ut til at vi en gang for alle er kvitt denne Kommunist Kris. Han har vel stukket av med halen mellom bena!

mvh

en meget indignert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neimen i all verden! :o

Er De kommet tilbake til virkelighetens verden, min kjære enkefru. Jeg trodde De og deres venninde hadde mer enn nok fremdeles med å fordøye en oppstanden enkemann og en smugdrikkende butler...

Men for all del, det er jo godt å se at De igjen er ved godt mot og at De står på Deres prinsipper - akkurat som i gamle dager. Intet forandret.

Når så alle høflighetsfraser er overbrakt, så tillater jeg meg å være ørlitegrann indignert på vegne av Væren og Kris. De er faktisk meget gode mennesker disse to våre sjefsengler. De passer på oss menighetsbarn, forsyner oss med ekno og pærebrus - og henter inn de frafalne til kos og hygge ved bassengkanten. Noen ganger leies det også ut sykler til dem som er i balanse.

Kan De tenke Dem noe mer omsorgsfullt i en ellers så fryktelig verden?

Med ærbødigste hilsener :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Berhta!

Hyggelig å få litt støtte i kranglingen med "fandens oldemor".

Snart dukker vel hennes gamle og ufordragelige venninne Due Jebsen opp også!

Måtte de begge gli på glattisen og brekke lårhalsen! :briller::kul::hoho::sjarmor::ler: :blunke: :cry: :oops: :wink::roll: :evil: :P :oops: 8) :(:lol::) :D :-? :o :x

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem i all i verden er denne enkefruen da??

*støtter også de lystige engler mot "fandens oldemor" som kris kaller henne....oh hvem i all verden er Due jebsen da??

*klem* koldbruna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille fra enkefruene, må jeg si...

Altfor stille... :o

Mon tro hva de sitter over nuperellene og koker sammen nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fem dager siden siste livstegn fra furiene..... Det tyder ikke bra :o

Juuuhuuuu..... enkefruuueeer.....hvor er dere henne?!

*knis*

De har sikkert hatt sherry-selskap og så glemt å skru på høreapparatene igjen :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hellu min kjære venninde Hilda!

Så godt å dig hjemme igjen i det gamle kongeriget Norge!

Jeg er meget bekymret for dig når du er på reise til London. Hadde du nu ennå tatt et dampskib?? Men neida, en moderne flyvermaskin, - ja det skal du alltid reise med.

Jeg siger dig en ting Hilda: Sjelen rekker ikke å bli med på slike raske reiser! Sjelen! Ja, nemlig den.

Jaja.... ennu godt å dig hjemme her igjen.

Å se, der har vi jo den dannede og søte Bertha også. Hei, hei! Noen ganger skjønner jeg ikke helt hva du mener vennen min, men jeg regner med at noget av det du skriver er slikt nymotens spøk. Jaja..... veldig koselig å se ditt alltid blide fjes igjen.

*Hmrph* Ser at en som kaller sig koldbruna tillater seg til å spørre om hvem vi er.

Kjære unge koldbruna dame: Vi er ikke presentert. Jeg kjenner deg ikke og du er sikkert en søt og velmenende ung dame. MEN, man spør ikke eldre damer om å presentere seg først. Nei! Det gjør man ikke. Slik er det bare med den saken! Nettop...

Vel...tilbake til min venninde Hilda og gullepleskogen.

Venninne! Vi kan kreve VICTORY!

Det er nu meget lenge siden englene har drevet med utukt og ufyseligheter i gullepleskogen. De holder seg nu til kun en meget liten og tynn tråd helt øverst oppe på siden. Vår sterke moral-kampanje for nogle måneder siden første frem!!! De er nærmest forsvunnet!!!

De andre her driver stort sett med ulike undersøgelser som jeg dog ikke helt har fattet meningen med ennu. Men så langt virker det hele meget ufarlig.

Jajamensann...

Hmmm. Hvor var det nu hekletråden min forsvant da........, under cheselongen? Georg????? Kan du hjelpe meg med å finne igjen nøste mitt? Georg???? Der er du ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Hmrph* Ser at en som kaller sig koldbruna tillater seg til å spørre om hvem vi er.

Kjære unge koldbruna dame: Vi er ikke presentert. Jeg kjenner deg ikke og du er sikkert en søt og velmenende ung dame. MEN, man spør ikke eldre damer om å presentere seg først. Nei! Det gjør man ikke. Slik er det bare med den saken! Nettop...

Vi lever i det 20 århundret nå ikke i det 18 eller 19 hundre tallet.

Så derfor lurer jeg på hvem dere to "fisefine" damer er.

Jeg er både søt og velmenende som du skriver...og vet De/Dere jeg kan både hekle og strikke og sy...sånn er det bare med den saken. :roll:

Selv i dette århundret vi nå har kommet inn i er det ikke uvanlig at unge damer kan dette og faktisk så har jeg lært at det å prensentere seg er vanlig folkskikk.* HMRPF...... *Det lærte jeg av min mamma.Spør og du skal få svar sa hun.

*koldbruna* :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvisker til Koldbruna:

Pssst! Koldbruna.... jeg vedder en hundrings på at du hater sherry og i hvert fall ikke har en butler som heter Georg og går rundt å gnikker på krystallysekronene dine dagen lang.

Dét er en av forskjellene på oss og dem (furiene). Noen ganger er det bare litt vanskelig for dem å forstå oss unges form for "humor". Og noe bedre blir det jo ikke når man skal blande gammel Frogner med andre og kanskje mer provinsielle kulturer. :roll:

Det hjelper imidlertid å sleike dem litt oppetter ryggen med utkrøpet ironi - for ikke å snakke om dersom du legger inn ord som "høystærede", "dannet", "utsøkt", "møllkuler" og "jomfruelig" i samtalen med dem. :sjarmor:

Ganske morsomt, egentlig. For de er på bunnen et par riktig søte gamle - og ikke så veeeldig perfekte likevel - fruer.

Og for guds skyld, husk å presentere deg først. Ellers er jeg redd de ber Georg om å hente luktesaltet for å unngå å dåne av forskrekkelse over ungdommens uoppdragenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyst ærede enkefruer.

Mitt navn er Lilly, jeg er den jomfuelige sønnedatter av enkefru Krohnborg i Fjellveien i Bergen.

Da hun ofte frekventerer i de høyere samfunnslag rundt om i landet ser jeg det som sannsynlig at Dere har møtt henne ved flere anledninger. Ja jeg ser heller ikke bort fra at hun har rådført seg med Dere i mang en sak. Hun har ved flere anledninger og med beundrende tonefall snakket om noen fantastiske enkefruer i hovedstaden, som hun selvfølgelig fremdeles kaller Christiania. Jeg regner med at de enkefruene hun referete til er Dere.

Kan en av Enkefruene kanskje bekrefte eller avkrefte dette for meg?

Psst Bertha. var det no slikt du mente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvisker til Lilly:

Jepp! Glimrende skrevet. Meget dannet, må jeg si. Men... det forundrer meg ikke døyten om de (furiene) likevel klarer å finne noe å pirke på. Da smiler du søtt og serverer dem en sherry - samtidig som du ber Georg om å hente mer i kjelleren. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Annonse

Nei og nei. Nu står ikke verden til påske.

*tørker en tåre fra øyekroken med et vakkert kniplingslommetørkle*

Er det ikke den søte Bertha og den yndig Koldbruna som banker på en sen høstkveld? Og hvem er den lille personen som står der sjenert i bakgrunnen? Kira ja. Vel nu. Jeg må bare innskyte at jeg synes at Kira er et merkelig navn. Men du ser jo egentlig både ren og dannet ut. Tror kanskje jeg kaller deg Kirsten jeg. Se det er et dannet navn ja.

Kom inn, kom inn og få et lite glass portvin.

Georg? Tenn opp i den store peisen i finstuen er du snill. Dette må ferires med portvin og krumkaker.

Akkja, sann. Det var gode tider før. Da min venninne Hilb@ var med oss. Dessverre er hun nu innlagt på sykehjem. Hennes hukommelse har begynt å spille henne små puss og hun tror nå at hun er Dronning Sonja. Akkja sann. Hvis hun først skal tro hun er noen andre, så har hun ihvertfall valgt en meget korrekt og dannet person.

Skal jeg fortelle dere noget? Jeg savner Gullepleskogen jeg. Jada, jada, jada, jeg vet at jeg var en av dem som var ute etter å stoppe denne englemenigheten, men når det oppdraget nu endelig er gjennomført, er livet ganske trist.

Jeg tror jeg må etablere en ny fanesak som jeg kan kjempe for. Vet dere om noen dannede saker som må tas tak i for å fremme moralen og æren her nu?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grandtanter!

Jeg har sagt det før, men gjentar det gjerne; tre glass portvin er to for mye. KG vil aldri bli et dannet sted, til tross for deres velmenende forsøk.

MVH deres grand-niese

Lady Heather

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei se der har vi min lille venn.

Vel, vel, hvis du så gjerne vil være i slekt med meg, så får jeg vel overse disse grandtante henvisnigenen du kaster rundt deg med. Tror de kaller det name dropping i det store utland. Jaja....

Ja du kan spøke og le om portvin du lille Anna. Ja det kan du virkelig. :ler:

Hvordan går det med avvenningen forresten? Har du fremdeles disse vonde hallusinasjonene?

Akkja san. Det var synd at det skulle gå slik med deg. Du som var et slikt vakkert lite barn.... Men det er ennu ikke forsent. Nei det er det sannerlig ikke.

Georg? Gi meg et lite glass til er du snill. Litt fullere er du snill. Slik ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg fortelle dere noget? Jeg savner Gullepleskogen jeg. Jada' date=' jada, jada, jeg vet at jeg var en av dem som var ute etter å stoppe denne englemenigheten, men når det oppdraget nu endelig er gjennomført, er livet ganske trist.[/quote']

Halleluja! Det er de første positive ord jeg har hørt fra den kanten - noensinne.

:hoppe:

Ærverdige Enkeflue, jeg kan forsikre Dem om at De slettes ikke er den eneste som savner Gullepleskogen og englemenigheten. Det er ytterst lenge siden jeg var znydenz på pærebrus, og englevingene mine rister i abstinenser.

De kunne ikke tenke Dem å bli engel på deres gamle dager? Jeg er sikker på at det også er en stilling ledig for Georg, for eksempel som poolboy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er sikker på at det også er en stilling ledig for Georg, for eksempel som poolboy.

Vår gamle er jo som kjent blitt 5/7 samboer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil de ikke ha ett glass Pærecider da Enkefru Siving. Due-Jebse?

Det smaker godt og det er laget her...

Er det flere epler i gullepleskogen???

koldbruna :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...