Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har sååå lyst å dra til Thailand på bryllupsreise, men flyreisen er jo ikke akkurat billig... Er det mulig å få en 2-3 ukers ferie i Sør-Thailand med reise og opphold for ca. 15.000,- for 2 pers (utenom lommepenger selvf.)?

Har hørt at det går an å bestille uspes. og oppgradere hotell etter at man har kommet ned der, og da få det ganske billig. Noen som har erfaring med det?

En ting til... Vi kommer til å dra i juni; hvordan er det med vaksiner? Må det taes lenge på forhånd? Evt. hvilke vaksiner tenger vi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke akkurat svar på det du spør om, men må bare kommentere :)

Vil ikke anbefale å reise på ferie på et så begrenset budsjett når det tross alt er bryllupsreise..... Det er da tross alt kjærlighetsferien deres :klem:

Jeg har prøvd All Inclusive Luxusferie i Tyrkia. Valgte et hotell som drives av World Of Wonders konseptet. ANBEFALES!!!

Jeg var bare der med en venninne, men det var mange der på bryllupsreise - og jeg skjønner hvorfor! En mere romantisk atmosfære har jeg aldri opplevd!

ALT var inkludert! Mat, drikke, håndkle på strand og ved baseng. Vi kunne spise til alle døgnets tider og jeg har aldri spist så mye sunn og god mat i hele mitt liv! Vi fikk Heineken øl og en fantastisk god rødvin, så det var ikke mye lokalt skvip å få servert! Det er strengt vakthold på områdene man bor på, så det er ingen slitsomme selgere eller innkastere å se. Servicen var over forventet og rensligheten likeså! Felles toalett på området ble vasket hver time!!! Underholdning hver kveld og ved en del av basenget på dagen.

Der jeg var kostet 1 uke ca 7000,- pp. Det var med fly t/r Gardermoen. Vi ble hentet på flyplassen i VIP buss og kjørt rett til hotellet. Vi brukte ikke mye lommepenger. Maks 500 kr hver... Så luxusferie er ikke så dyrt......

To slike konsepter kan dere se på inne på Nazar.

I Antalya er det Royal Wings og Miracle som drives etter World Of Wonders konseptet.

Uansett, ha en strålende romantisk ferie :)

Skrevet

Wickstrøm Reiser har mange billige hoteller å velge imellom, hvis man skaffer fly selv. Ligger på nettsiden deres.

Skrevet (endret)
Har ikke akkurat svar på det du spør om, men må bare kommentere  :)

Vil ikke anbefale å reise på ferie på et så begrenset budsjett når det tross alt er bryllupsreise..... Det er da tross alt kjærlighetsferien deres  :klem:

Jeg har prøvd All Inclusive Luxusferie i Tyrkia. Valgte et hotell som drives av World Of Wonders konseptet. ANBEFALES!!!

Jeg var bare der med en venninne, men det var mange der på bryllupsreise - og jeg skjønner hvorfor! En mere romantisk atmosfære har jeg aldri opplevd!

ALT var inkludert! Mat, drikke, håndkle på strand og ved baseng. Vi kunne spise til alle døgnets tider og jeg har aldri spist så mye sunn og god mat i hele mitt liv! Vi fikk Heineken øl og en fantastisk god rødvin, så det var ikke mye lokalt skvip å få servert! Det er strengt vakthold på områdene man bor på, så det er ingen slitsomme selgere eller innkastere å se. Servicen var over forventet og rensligheten likeså! Felles toalett på området ble vasket hver time!!! Underholdning hver kveld og ved en del av basenget på dagen.

Der jeg var kostet 1 uke ca 7000,- pp. Det var med fly t/r Gardermoen. Vi ble hentet på flyplassen i VIP buss og kjørt rett til hotellet. Vi brukte ikke mye lommepenger. Maks 500 kr hver... Så luxusferie er ikke så dyrt......

To slike konsepter kan dere se på inne på Nazar.

I Antalya er det Royal Wings og Miracle som drives etter World Of Wonders konseptet.

Uansett, ha en strålende romantisk ferie  :)

Oi! Det var billig! Skal ta en titt på den siden... Men hvordan er det med opplevelser og slikt da? Det er det som er viktigst for oss :) Vi er ikke sånne ligge-ved-bassenget-hele-dagen-typer, så det må være litt action og muligheter for å se litt og finne på litt gøyale ting! ;)

Endret av Netten
Skrevet
Wickstrøm Reiser har mange billige hoteller å velge imellom, hvis man skaffer fly selv. Ligger på nettsiden deres.

Var inne på sidene deres, og der var jammen mange flotte og billige hoteller! Synd reisen er så vanvittig dyr... Det billigste jeg fant av flybill. inkl. skatt var 13.000,- for 2 pers.

Gjest Hippopotamus
Skrevet (endret)
Var inne på sidene deres, og der var jammen mange flotte og billige hoteller! Synd reisen er så vanvittig dyr... Det billigste jeg fant av flybill. inkl. skatt var 13.000,- for 2 pers.

Vet ikke hvilken by du da har sjekket fly til. Til Bangkok kan du få billetter ned til 11.300,- i begynnelsen av juni på www.marcopolo.no.

Inkludert 3-stjerners hotel i Bangkok blir det ca 13.500,-.

Men det var jo Sør-Thailand du spurte etter.

Endret av Hippopotamus
Skrevet
Vet ikke hvilken by du da har sjekket fly til. Til Bangkok kan du få billetter ned til 11.300,- i begynnelsen av juni på www.marcopolo.no.

Inkludert 3-stjerners hotel i Bangkok blir det ca 13.500,-.

Men det var jo Sør-Thailand du spurte etter.

Takk for nok et tips! Jeg klarte å finne til 12.700,- etter mange søk og kombinasjoner... men det er fra Bergen da :)

Vi har kikket litt på Koh Chang nå, og det ligger 30 mil fra Bangkok. Går det fly nærmere, eller må vi ta det til Bangkok og komme oss videre på egenhånd derfra? Noen som vet?

Skrevet (endret)
Oi! Det var billig! Skal ta en titt på den siden... Men hvordan er det med opplevelser og slikt da? Det er det som er viktigst for oss :) Vi er ikke sånne ligge-ved-bassenget-hele-dagen-typer, så det må være litt action og muligheter for å se litt og finne på litt gøyale ting!  ;)

Det var et eget "kontor" i resepsjonen hvor vi kunne melde oss på utflukter o.l. Der vi var kunne vi være med på fjellvandring, 4-hjuls sykkeltur, båttur m.m.

Vi var for det meste ved bassengene og på stranden. Området (lukka område) var så stort at vi gikk med kart de 2 første dagene for å finne alle fasilitetene. De hadde tennisbane, dykking, paragliding m.m.

World Of Wonders konseptet krever at det skal være høy standart på hotellene/palassene/områdene sine, så jeg regner med at det ikke er mindre tilbud på andre hoteller.

Jeg reiser i allefall kun på hoteller som drives etter WOW konseptet heretter :)

Endret av forelzka
Skrevet
Takk for nok et tips! Jeg klarte å finne til 12.700,- etter mange søk og kombinasjoner... men det er fra Bergen da :)

Vi har kikket litt på Koh Chang nå, og det ligger 30 mil fra Bangkok. Går det fly nærmere, eller må vi ta det til Bangkok og komme oss videre på egenhånd derfra? Noen som vet?

Kan ta taxi til Koh Chang fra Bangkok, 3-4 timer. Tipper det koster 5-700 kroner .

Skrevet

Sjekk denne: www.gotoasia.no

Utrolig mye bra Thailand info.

Skrevet
Sjekk denne: www.gotoasia.no

Utrolig mye bra Thailand info.

Kjempebra side ja!! Takk :)

Gjest Gjest_Thailand_*
Skrevet

Har akkurat kjøpt billetter til Thailand for 2 personer for 3 1/2 uke. Kostet totalt med hotellovernatting i Bankok de 4 første døgnene 23.000,- I tillegg til dette skal i ha overnatting flere steder på veien, men hotellet vi skal bo på i Bankok er et luksushotell med en resepsjon større en slottsplassen og et stort herlig basseng. Det kostet 900,- total for begge to i 4 døgn...så det er ikke dyrt å bo der nede.

Ellers er det lommepenger da...vi skal virkelig skjemme oss bort så vi kommer vel til å ta med i overkant av 20.000 hver...vet om folk som har levd på 3 mnd. på samme summen.

Altså; ikke være redd for å betale litt for selven reisen; for det er skam billig der :)

Skrevet
Har akkurat kjøpt billetter til Thailand for 2 personer for 3 1/2 uke. Kostet totalt med hotellovernatting i Bankok de 4 første døgnene 23.000,- I tillegg til dette skal i ha overnatting flere steder på veien, men hotellet vi skal bo på i Bankok er et luksushotell med en resepsjon større en slottsplassen og et stort herlig basseng. Det kostet 900,- total for begge to i 4 døgn...så det er ikke dyrt å bo der nede.

Ellers er det lommepenger da...vi skal virkelig skjemme oss bort så vi kommer vel til å ta med i overkant av 20.000 hver...vet om folk som har levd på 3 mnd. på samme summen.

Altså; ikke være redd for å betale litt for selven reisen; for det er skam billig der :)

Hva heter det hotellet i Bangkok??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...