Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg leter å leter, men finner ikke svar...

Noen som kunne ha fortalt meg hvilke byer i Storbritania som er de største og mest interessante for turister?

Tusen takk hvis noen gidder å svare!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

London, Birminghan, Manchester, Newcastle, Glasgow, Liverpool.

Skrevet

de største byene

London

Birningham

Liverpool

Leeds

Glasgow

Edinborug

Aberdeen

Dundee

Cardiff

Swansee

Manchester

Sheffhild

York

Newcastel

Sunderland

Er de jeg kommer på i farten

Skrevet

Bath er interessant for de som liker vakre byer, gamle bygninger, individuelle butikker, antikviteter og gangavstand. (OK, ikke STOR-by, men absolutt turistby)

Bristol er grei for de som liker shopping og ikke vil dra altfor langt fra London (et par timer)

Edinburgh passer for de som vil se mer enn England, som liker historie og vakre bygninger, kultur og shopping.

Birmingham er en av de største byene, men jeg synes ikke den er noe særlig interessant for turister.

Manchester og Liverpool er forholdsvis store, og burde være av interesse for de som liker fotball (men kjenner ikke til andre ting om dem...)

Bournemouth eller Brighton for de som vil til havet, strender og litt byliv.

Skrevet
Manchester og Liverpool er forholdsvis store, og burde være av interesse for de som liker fotball (men kjenner ikke til andre ting om dem...)

The Beatles er fra Liverpool og har vel noe museumsgreier.

Skrevet

York er flott for historie, har et nydelig, gammeldags gatebilde og er rett og slett veldig koselig.

Newcastle er en shoppingperle i Nord-England, opp mot grensa til Skottland. Har dessuten en hel del spennende historie og kunstmuseer å by på. Kan anbefale begge byene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...