Gå til innhold

Lite energi og glede i hverdagen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har det samme måte? 

43, gift, 2 barn (13+15), jobber fulltid.

Blir helt duff av hverdagen. Alle dagene føles like, mangler glede og overskudd i hverdagen. Etter jobb kommer jeg hjem til et rotete hus og krangler med barna om hva vi skal ha til middag. Alltid en som enten allerede har spist eller ikke vil spise det vi skal ha. Så er det å sette på vask og gjøre husarbeid. Føles som jeg ikke har nok energi til å gjøre noe resten av dagen. 

Det blir altfor mye skjerm og legger meg tidlig. Plages av vondt i kroppen her og der. Føler meg som ei gammel kjerring. 

Mannen min bidra med lite i heimen, han gir litt f.. 

Barna er egentlig i en fin alder der vi kunne gjøre en del sammen. Men det jeg synes er ok, synes de er kjedelig. 

Jeg er lei. Jeg vil leve litt. Er ikke typen til å dra på fest og kan slite litt med det sosiale. Vet at jeg hadde hatt godt av å ha folk rundt meg. Men jeg inviterer aldri noen hjem. Litt flau at vi har så lite plass, mannen synes ikke det er gøy å ha folk på besøk og ungene kan ikke oppføre meg. Kommer ikke over knekken å invitere noen, selv om jeg tror det hadde vært bra for meg. 

Økonomisk sett kan jeg heller ikke tillatte meg å gjøre så mye "gøy". Alt er dyrt. 

Noen med tips? Del i vei. Sikkert flere som har det slik. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ut på tur! Finn fine områder der du får både naturopplevelser, lys og fysisk aktivitet. Legg lista lavt. Det kan holde å gå en tur ut i hagen, se på blomster og kjenne dagslyset. Øv deg på å være mindful og tilstede. Små endringer som gjøres konsekvent over tid kan ha enorme effekter på sikt. Fysisk aktivitet, frisk luft og naturopplevelser er beste medisin for både fysisk og psykisk helse!

Det kan også være en fin måte å være sosial på, invitere en venninne med på å gå tur. 

Finn ut hva som gir deg mest glede, og gjør mer av det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Begynn med lavthengende frukt:

• gå til legen og sjekk at du har alle vitamin-nivåer du skal og hør om noe kan være perimenopause
  • innfør ukesmeny der hele familien planlegger middagene for neste uke - ha med mest mulig grønnsaker
  • inviter venner på tur i sola

Anonymkode: b874e...7db

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...