AnonymBruker Skrevet 25. mai #1 Skrevet 25. mai Hvor mye gir dere i 18 års gave til egne barn? Hvor mye mer enn til vanlig bursdager? Jeg har ikke så god økonomi og sønnen fyller 18 år snart. Er så redd for at han skal bli skuffet pga han har mange kompiser med rike foreldrene. Jeg prøver å kjøpe han litt dyrere klær av og til så han skal passe inn. Med dyre klær så mener jeg jakker til 2500 kr. Det er dyrt for meg. Vet at mange ikke mener det er dyrt Anonymkode: 8867d...011
AnonymBruker Skrevet 25. mai #2 Skrevet 25. mai Vi gikk ut å spiste en god middag og fikk gave ca ut fra det vi pleier å gi. Her er 20 og 25 års dag mer feiring da ofte med en fest Anonymkode: 74386...97b
AnonymBruker Skrevet 25. mai #3 Skrevet 25. mai Eldste fylte 18 tidligere i år, hun fikk sertifikatet og 10.000kr til shopping, og et arvesmykke. Anonymkode: 26455...081
AnonymBruker Skrevet 25. mai #4 Skrevet 25. mai Han har fått bil og lappen, men det er ikke fordi vi er rike. Det er vi ikke, men vi kjøper oss litt ut av det å kjøre ungdommen rundt. Dette fikk han før 18 års dagen, det blir et par tursko på selve dagen. Ingen av hans venner har fått bil og lappen, så det er ikke slik at det er vanlig. Vanlige er vel å få kanskje bitte litt dyrere enn hva som er vanlig gave. Min sønn har ikke jakker eller klær som er så dyre som 2500 for et plagg, da må han kjøpe selv. Så tenker det er opp til familien hva de gjør og hva de får, det klarer ungdommene å håndtere uten å føle på noe annet enn takknemlighet. Anonymkode: f6c34...3ba
BeeKind Skrevet 25. mai #5 Skrevet 25. mai Tror ikke jeg fikk noe spesielt dyrt da jeg ble 18, og jeg tenkte ikke over det 😊 men det var heller ikke vanlig i min omgangskrets.
AnonymBruker Skrevet 25. mai #6 Skrevet 25. mai Her fikk sønnen en pen klokke til 18-årsgave. Anonymkode: e6f22...581
AnonymBruker Skrevet 25. mai #7 Skrevet 25. mai Dere har god råd hvis han får jakke til 2500, så hvis han klager på hva du enn gir ham i bursdaggave så har han et perspektivproblem. JEg har over gjennomsnittlig god råd og kjøper meg ikke jakke til 2500, for å si det sånn. Anonymkode: 1068c...999
AnonymBruker Skrevet 25. mai #8 Skrevet 25. mai 1500kr og en middag ute med hele familien. Anonymkode: 6db4a...338
AnonymBruker Skrevet 25. mai #9 Skrevet 25. mai Jeg fikk middag ute og en vanlig gave. Er enebarn med godt bemidlet foreldre. Jeg fikk lappen og bunad i konfirmasjonsgave. Lappen kostet 13.400kr. Tok den på kortest mulig tid. Anonymkode: c27a3...45a
AnonymBruker Skrevet 25. mai #10 Skrevet 25. mai Ingen ekstra gave til 18 års dagen. Vi går ut å feirer dagen med en middag og de har fått/får førerkort. Anonymkode: b5c18...e26
AnonymBruker Skrevet 25. mai #11 Skrevet 25. mai Jeg har ikke så mye å rutte med, jeg heller. De fikk hver sin vri på «18 gaver før 18». Eldste fikk en del sminke/hudpleie/hårpleie/truser/småtteri/snop som hun uansett sikkert ville fått. Yngste fikk 18 energidrikk. 😂 Begge fikk i tillegg en liten gave på selve dagen til max 500. Anonymkode: 8ddbd...937
AnonymBruker Skrevet 25. mai #12 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvor mye gir dere i 18 års gave til egne barn? Hvor mye mer enn til vanlig bursdager? Jeg har ikke så god økonomi og sønnen fyller 18 år snart. Er så redd for at han skal bli skuffet pga han har mange kompiser med rike foreldrene. Jeg prøver å kjøpe han litt dyrere klær av og til så han skal passe inn. Med dyre klær så mener jeg jakker til 2500 kr. Det er dyrt for meg. Vet at mange ikke mener det er dyrt Anonymkode: 8867d...011 Ny dyr mobil Anonymkode: 6468f...877
AnonymBruker Skrevet 25. mai #13 Skrevet 25. mai 2500kr i jakke er veldig fin gave Anonymkode: 6468f...877
AnonymBruker Skrevet 25. mai #15 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere har god råd hvis han får jakke til 2500, så hvis han klager på hva du enn gir ham i bursdaggave så har han et perspektivproblem. JEg har over gjennomsnittlig god råd og kjøper meg ikke jakke til 2500, for å si det sånn. Anonymkode: 1068c...999 Han kan få en dyr jakke i julegave eller bursdagsgave men ikke utenom det Anonymkode: 8867d...011
AnonymBruker Skrevet 25. mai #16 Skrevet 25. mai Aner ikke. Min snart 18-åring ønsker seg ingenting. Ikke klær/sko/mobil/klokke/smykker heller. Han har allerede fått penger til lappen (en rund sum, så han betaler lappen selv og det han ikke bruker opp kan han spare til senere). Gaver i størrelsesorden bil er uaktuelt, og uansett ønsker han seg jo ikke bil heller. Han bruker aldri penger på noe, og sparer ikle til noe spesielt. Hvis vi gir ham penger i gave, setter han dem på sparekontoen og fortsetter livet som før. Så joda, fint det, fornuftig, men veldig lite stas og glede. Anonymkode: d5b58...3a6
AnonymBruker Skrevet 25. mai #17 Skrevet 25. mai Begge to fikk lappen. Eldste fikk gullring i tillegg. Minsta husker jeg ikke. Var sikkert noe annet hun ønsket seg. Anonymkode: 08dec...26d
AnonymBruker Skrevet 30. mai #18 Skrevet 30. mai Fikk 10k og resten av lappen som forøvrig mine foreldre betalte. Manglet bare litt. Anonymkode: ddfc6...f57
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå