AnonymBruker Skrevet 24. mai #1 Skrevet 24. mai Jeg vet det er utallige tråder om barn i feil garderobe og at det ofte er en gjengs oppfatning om at barn skal gå i rett garderobe ut fra kjønn ved skolealder. Jeg er mamma til en gutt på 6, som går i første klasse. Han går fint alene i egen garderobe i vår lokale svømmehall. Men i sommerferien skal vi til Ålesund, og vurderer å besøke Bybadet. Det står at barn skal bruke rett garderobe fra skolealder. Men vi har aldri vært der før, han kan ikke lese noe særlig utover enkle ord. Så jeg er redd for at han vil slite med å orientere seg i garderoben, og å ikke få til skapsystem med armbånd osv. Hvordan gjør dere andre alenemødre det i store badeland? Har noen spesifikk kunnskap om Bybadet i Ålesund, er det lett å orientere seg om man aldri har vært der? Kanskje vi burde droppe større badeland frem til han er større. Anonymkode: 123f0...c80 6 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #2 Skrevet 25. mai Det viktigste er at gutten din blir ivaretatt! Worst case scenario er at ei jente på 6-7 ser ham naken/blir sett naken..det er ikke kritisk 😂 Anonymkode: fdca3...a4e 6 1 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. mai Populært innlegg #3 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det viktigste er at gutten din blir ivaretatt! Worst case scenario er at ei jente på 6-7 ser ham naken/blir sett naken..det er ikke kritisk 😂 Anonymkode: fdca3...a4e Det er faktisk ikke opp til andre og avgjøre om dette er kritisk eller ikke. For mange ER DET kritisk. Store bad bør ha familiegarderober! Anonymkode: cf78b...123 35 28
AnonymBruker Skrevet 25. mai #4 Skrevet 25. mai Hei! De har hc-garderober dere kan bruke. Bybadet er stort og jeg ville aldri sluppet min 6-åring inn i garderoben der alene. Anonymkode: 22df6...8e9 36 9
AnonymBruker Skrevet 25. mai #5 Skrevet 25. mai Dette er ikke en gang et tvils tilfelle. Selvfølgelig tar du ham med deg i garderoben om det ikke finnes HC eller familie garderober! Anonymkode: acdb6...265 16 7
AnonymBruker Skrevet 25. mai #6 Skrevet 25. mai Jeg er fra Ålesund og er på Bybadet av og til. Jeg tror det går helt fint å ha med sønnen din inn i damegarderoben. Eventuelt kan dere bruke HC garderoben. Jeg har faktisk aldri tenkt over at de har aldersgrense for når de ønsker at barn skal bruke egne garderober. Vi er alle forskjellig, men for meg synes jeg at en førsteklassing helt fint kan være med foresatte inn i garderober. For mine barn vil jeg tenke at de var moden nok til å klare seg alene i en garderobe utover andre klasse av. Håper dere får et fint opphold i Ålesund i sommer. Anonymkode: 206d4...13f 7 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai #7 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det viktigste er at gutten din blir ivaretatt! Worst case scenario er at ei jente på 6-7 ser ham naken/blir sett naken..det er ikke kritisk 😂 Anonymkode: fdca3...a4e Nå kjenner ikke jeg bybadet, men går ut fra at reglene i hi er riktige. For noen småjenter kan det være svært ubehagelig med gutter i garderoben. I enkelte tilfeller i så stor grad at foreldrene velger å benytte anlegg der reglene sier at barna ikke skal i motsatt kjønns garderobe fra skolealder. Da er det faktisk sånn at de som synes det er vanskelig med skolebarn av motsatt kjønn i garderoben skal få slippe det. De som trenger hjelp i garderoben lå da enten få med seg en voksen av samme kjønn, bruke familie/hc garderoben dersom det er tilgjengelig, eller bade et sted der det er andre regler eller andre fasiliteter. Det er ikke opp til deg å bestemme hva som er krise for andre. Anonymkode: 1076e...6e6 13 20
AnonymBruker Skrevet 25. mai #8 Skrevet 25. mai Hvis dere er i en by dere ikke bor, er det uansett ingen som vet om han er 1.klassing eller om han begynner på skolen til høsten. Problemet er hvis dere er i den lokale svømmehallen og han møter jenter i klassen i garderoben. Det kan både din sønn og jentene syns er ubehagelig. Anonymkode: 9d86c...0fb 21 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai #9 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis dere er i en by dere ikke bor, er det uansett ingen som vet om han er 1.klassing eller om han begynner på skolen til høsten. Problemet er hvis dere er i den lokale svømmehallen og han møter jenter i klassen i garderoben. Det kan både din sønn og jentene syns er ubehagelig. Anonymkode: 9d86c...0fb Ganske enig i dette. vi har vært mye på bybadet, og der er greit å orientere seg. Det er ikke kjekt for barna når de møter barn de kjenner av motsatt kjønn. Eller 9-10 åringer av motsatt kjønn i garderoben…. jeg sendte 6 åringen sammen med broren på 8 da jeg var alenemor der. Sa de bare kunne legge tingene sine på benken uten å låse skapene sine om de ikke fikk det til eller var redd for å glemme hvilket skap😂 men en 6 åring går helt fint. Du kjenner jo 6 åringen din selv og vet om han er en som står å kommenterer på andre og hadde gjort det ubehagelig for andre jenter. Anonymkode: 583cc...a28 1
FionaLi Skrevet 25. mai #10 Skrevet 25. mai (endret) Enten går han alene i egen garderobe, eller sammen med en han kjenner i egen garderobe, eller så må du vente med badeland til han er moden nok til å gå alene i egen garderobe. Så enkelt. Endret 25. mai av FionaLi 17 10
AnonymBruker Skrevet 25. mai #11 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg vet det er utallige tråder om barn i feil garderobe og at det ofte er en gjengs oppfatning om at barn skal gå i rett garderobe ut fra kjønn ved skolealder. Jeg er mamma til en gutt på 6, som går i første klasse. Han går fint alene i egen garderobe i vår lokale svømmehall. Men i sommerferien skal vi til Ålesund, og vurderer å besøke Bybadet. Det står at barn skal bruke rett garderobe fra skolealder. Men vi har aldri vært der før, han kan ikke lese noe særlig utover enkle ord. Så jeg er redd for at han vil slite med å orientere seg i garderoben, og å ikke få til skapsystem med armbånd osv. Hvordan gjør dere andre alenemødre det i store badeland? Har noen spesifikk kunnskap om Bybadet i Ålesund, er det lett å orientere seg om man aldri har vært der? Kanskje vi burde droppe større badeland frem til han er større. Anonymkode: 123f0...c80 Er det familiegarderober? HC garderober? Vi har aldri vært der, men her har vi brukt familiegarderober eller HC garderober. Har fungert helt fint. Anonymkode: 9c2cd...65e 2 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai #12 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er faktisk ikke opp til andre og avgjøre om dette er kritisk eller ikke. For mange ER DET kritisk. Store bad bør ha familiegarderober! Anonymkode: cf78b...123 Uansett alder ; om en 6 år gammel gutt ser deg naken og du synes det er en krise, da er det mye i livet ditt som er krise 🫠 Anonymkode: fdca3...a4e 10 15
AnonymBruker Skrevet 25. mai #13 Skrevet 25. mai Jeg hadde tatt med min seksåring i damegarderoben dersom jeg var i badeland alene med han og det ikke var familiegarderobe. Anonymkode: fd913...de2 13 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #14 Skrevet 25. mai Hadde aldri latt selv min 9 åring, gå alene i garderoben i et stort badeland eller svømmehall. Da hadde vi enten spurt om å få bruke handicapgarderobe, eller ikke gått i det hele tatt. Men med en 6 åring, hadde jeg tatt han med i damegarderoben, ikke lett å se om han er 5 år eller 6 år. 😊😉 . Anonymkode: 770fe...790 4
AnonymBruker Skrevet 25. mai #15 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg vet det er utallige tråder om barn i feil garderobe og at det ofte er en gjengs oppfatning om at barn skal gå i rett garderobe ut fra kjønn ved skolealder. Jeg er mamma til en gutt på 6, som går i første klasse. Han går fint alene i egen garderobe i vår lokale svømmehall. Men i sommerferien skal vi til Ålesund, og vurderer å besøke Bybadet. Det står at barn skal bruke rett garderobe fra skolealder. Men vi har aldri vært der før, han kan ikke lese noe særlig utover enkle ord. Så jeg er redd for at han vil slite med å orientere seg i garderoben, og å ikke få til skapsystem med armbånd osv. Hvordan gjør dere andre alenemødre det i store badeland? Har noen spesifikk kunnskap om Bybadet i Ålesund, er det lett å orientere seg om man aldri har vært der? Kanskje vi burde droppe større badeland frem til han er større. Anonymkode: 123f0...c80 HC/familiegarderobe, eller ta han med i damegarderoben. Han er 6år, det går fint. Verre var det på Pers hotell gol når en mor tok med 2 tenåringsønner på 14 og 15år i damegarderoben og lot de stå å stirre på oss damer som dusjet (noen få dusjer), og kle på seg i garderoben og glo......DET er IKKE greit! 6år går helt fint! Anonymkode: df3a4...f02 3 2 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai #16 Skrevet 25. mai Skift i hc garderoben og så låser du tingene deres inn et skap i damegarderoben. Jeg synes og de er for små til å klare seg selv - huske hvilket skap de har, klare å låse det osv når de er seks. Akkurat det å bytte klær går fint, men alt det andre blir litt for mye å holde styr på. Det at dere ikke er fra byen hjelper mtp å ta han med i damegarderoben, da møter han ikke folk fra klassen. Min skolestarter har hatt barnehagesvømming på Bybadet i vår og da har guttene og jentene delt garderobe. For andreklassingen hadde dette vært helt uaktuelt, de er veldig bevisste på å verken vise trusen eller «puppene» når de skal skifte. Å ha møtt en klassekamerat av motsatt kjønn i garderoben hadde vært krise. Anonymkode: e9899...4a6 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #17 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det viktigste er at gutten din blir ivaretatt! Worst case scenario er at ei jente på 6-7 ser ham naken/blir sett naken..det er ikke kritisk 😂 Anonymkode: fdca3...a4e Worst case scenario? Dette er det som mest sannsynlig vil skje, og det vil være ubehagelig for den stakkars jenten. Anonymkode: 40240...dde 10 4
AnonymBruker Skrevet 25. mai #18 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Worst case scenario? Dette er det som mest sannsynlig vil skje, og det vil være ubehagelig for den stakkars jenten. Anonymkode: 40240...dde Sist jeg sjekka sto det ikke datostempling i panna på hverken barn eller voksne så om noen dør på seg av ubehag av at en 6åring er i «feil» garderobe vil de jo slite like mye av at en 5åring er der. For man ser virkelig ikke automatisk forskjell på 5-7åringer. Anonymkode: 16aea...fe4 11 4
AnonymBruker Skrevet 25. mai #19 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg vet det er utallige tråder om barn i feil garderobe og at det ofte er en gjengs oppfatning om at barn skal gå i rett garderobe ut fra kjønn ved skolealder. Jeg er mamma til en gutt på 6, som går i første klasse. Han går fint alene i egen garderobe i vår lokale svømmehall. Men i sommerferien skal vi til Ålesund, og vurderer å besøke Bybadet. Det står at barn skal bruke rett garderobe fra skolealder. Men vi har aldri vært der før, han kan ikke lese noe særlig utover enkle ord. Så jeg er redd for at han vil slite med å orientere seg i garderoben, og å ikke få til skapsystem med armbånd osv. Hvordan gjør dere andre alenemødre det i store badeland? Har noen spesifikk kunnskap om Bybadet i Ålesund, er det lett å orientere seg om man aldri har vært der? Kanskje vi burde droppe større badeland frem til han er større. Anonymkode: 123f0...c80 Bybadet i Ålesund er veldig oversiktlig og ikkje kjempestort. Garderobene ligger ikke lagt fra hverandre og tenker det går kjempefint. Velkommen til byen! Anonymkode: 6f316...c9a 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #20 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg vet det er utallige tråder om barn i feil garderobe og at det ofte er en gjengs oppfatning om at barn skal gå i rett garderobe ut fra kjønn ved skolealder. Jeg er mamma til en gutt på 6, som går i første klasse. Han går fint alene i egen garderobe i vår lokale svømmehall. Men i sommerferien skal vi til Ålesund, og vurderer å besøke Bybadet. Det står at barn skal bruke rett garderobe fra skolealder. Men vi har aldri vært der før, han kan ikke lese noe særlig utover enkle ord. Så jeg er redd for at han vil slite med å orientere seg i garderoben, og å ikke få til skapsystem med armbånd osv. Hvordan gjør dere andre alenemødre det i store badeland? Har noen spesifikk kunnskap om Bybadet i Ålesund, er det lett å orientere seg om man aldri har vært der? Kanskje vi burde droppe større badeland frem til han er større. Anonymkode: 123f0...c80 Han kan dusje og skifte og ta med klærne ut i en pose. Så møter han deg utenfor garderoben, og du går inn i damegarderoben og låser inn tingene i ditt skap. Han har ingenting i damegarderoben å gjøre. Anonymkode: f06ca...d33 13 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå