Gå til innhold

Nokon med peiling på musikk her?

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Berre lurer på om det kan funke med gitar-akkompagnement i kyrkja når to jenter syng Shania Twains "From this moment"?

Nokon som veit?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klarer de å synge uten musikk, kan det være vel så fint, om ikke finere. Blir en egen klang i kirken.

Men det blir helt sikkert fint med gitar også, men hos oss valgte hun bort gitaren. For hun mente selv det ble finere uten.

Gjest sangerinnen
Skrevet

Fint uten hvis de klarer å holde tonen,og det ikke synker hen til noe sure greier-det er "safere" å ha gitar med,og jeg ville nok ha valgt det selv. :)

Skrevet

Huff, stakkars prest og gjester...ikke lett nå i 2006, nå skal "alle" synge selv...amatørenes inntogsmarsj er ikke spesielt kult.

Skrevet

Den vil fungere bra med gitar ja, blir nok litt kjedelig uten....

Skrevet

Dagens bryllup har utviklet seg til nærmest å bli Idol-lookalike-arrangement, i beste fall Karaoke..

Smakløst.

Gjest gjest1
Skrevet

Det må akkompagnerast til songen, jentene har bedt om backup for å finne rette tonen når dei skal begynne å synge. Men funkar det med gitar? Eg har hørt at "From this moment" er ein song det ikkje passar med akkustiske instrument til, tar eg feil?

Huff, stakkars prest og gjester...ikke lett nå i 2006, nå skal "alle" synge selv...amatørenes inntogsmarsj er ikke spesielt kult.

Dagens bryllup har utviklet seg til nærmest å bli Idol-lookalike-arrangement, i beste fall Karaoke..

Smakløst.

Synd du har dårlege erfaringar. Det blir i alle fall ikkje smakløst i vårt bryllup, mine to syngande venninner er alt anna enn amatørar, og er vant til å ta på seg slike oppdrag.

Skrevet

Men er den ikke ganske akustisk på cd`n og da?

Og til dere som mener bryllup har blitt rene idol så gleder jeg meg til å se deres bryllup med gamle kjedelige salmer og intet annet....

Gjest gjest1
Skrevet
Men er den ikke ganske akustisk på cd`n og da?

Eg anar ikkje eg.. :ler:

Men no har eg sendt sms til synge-venninna og bedt ho høre med sin gitar-spelande kjæreste, så får vi sjå om det blir årnings!

Takk for hjelpa, jenter!

Skrevet

Det funker bra med piano til den! Det skal vi ha i vår vielse.

Gjest gjest1
Skrevet

Det er ikkje piano i vår kyrkje... Men keyboard er andre-valet då.. Håpar likevel det kan funke med gitar...

Gjest gjesta
Skrevet

Det er visst blitt en typisk bryllups sang det der gitt! ;)

Siste bryllup jeg var i sang bruden den til sin kjære (ikke i kirken).

Gjest gjest1
Skrevet
Det er visst blitt en typisk bryllups sang det der gitt! ;)

Er ikkje noko rart det vel, det er jo ekteskaps-inngåinga med musikk til!

Gjest lillelou
Skrevet

Jeg ville absolutt ha foretrukket å hatt gitarakkompagnement. Har selv godt med erfaring med å synge på sånne typer arrangement,og da er det godt å ha et instrument å støtte seg til, spesielt til en sang som den,som er litt "kronglete" og fort kan bli litt sur,hvis man ikke er 100% stø. I tillegg er de sikkert litt rørte fra før av,siden de er veninner av deg,og da er ikke alltid gehøret på sitt beste. :)

Gjest gjesta
Skrevet
Er ikkje noko rart det vel, det er jo ekteskaps-inngåinga med musikk til!

:klø:

Hva mener du?

Har jeg sagt at det var rart? :klø:

Gjest gjest1
Skrevet
:klø:

Hva mener du?

Har jeg sagt at det var rart? :klø:

Neida, var ikkje sånn meint!! Men du skreiv at den var blitt ein typisk bryllups-song, og eg påpeikte at den heile tida har vore ein bryllups-song, men det berre humoristisk meint altså!

Gjest gjest1
Skrevet
Aha!

Skjønner!

Er ikkje så lett å forstå kva som meines her inne alltid! :ler:

Skrevet

Vi skal også ha den med piano til. Vet du hvor jeg får tak i noter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...