Gå til innhold

Smerter venstre side når jeg puster

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Får skikkelig vondt på venstre side under puppen når jeg puster inn, nesten som sting. 30 år gammel kvinne.  Er det vanlig? Flere som har kjent på det? 

Anonymkode: 9d5f2...43b

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nyoppstått?

Ring legevakten.

Anonymkode: 90c52...375

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ha fått brist i et ribbein? Har du falt eller hostet mye?

Anonymkode: 0f971...307

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sikkert bare muskelstrek eller lign, men du burde alltid ta kontakt med medisinsk personell hvis du er bekymret. 

Anonymkode: 1462b...718

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nyoppstått?

Ring legevakten.

Ja. Det kom ikveld. 

Set også at pulsen hopper veldig. Fra 70-120 plutselig. Kan jo være pga smerte da, men jeg er trent og har vanligvis en puls på 45🤔

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sikkert bare muskelstrek eller lign, men du burde alltid ta kontakt med medisinsk personell hvis du er bekymret. 

Anonymkode: 1462b...718

Det kan det være. Jeg drev på å turnet i ettermiddag.. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle. Jeg ser det an litt utover kvelden/morgendagen 👍🏻😃

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja. Det kom ikveld. 

Set også at pulsen hopper veldig. Fra 70-120 plutselig. Kan jo være pga smerte da, men jeg er trent og har vanligvis en puls på 45🤔

Du får ikke voksenkjeft om du ringer legevakten (jeg lover) ❤️ 

God bedring!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ring legevakten og hør hva de sier. 

Anonymkode: 84fae...f73

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja. Det kom ikveld. 

Jar du pleid å få varierende puls ved smerter før? 

Du bør ta en telefon til legevakten, de avgjør om du må komme inn eller ei

Anonymkode: 24606...d12

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jar du pleid å få varierende puls ved smerter før? 

Du bør ta en telefon til legevakten, de avgjør om du må komme inn eller ei

Anonymkode: 24606...d12

Nei. Ikke som jeg har tenkt over. Skal vurdere det 🤔 

Idag har jeg bøtta ned på med red bull da! Kanskje det er det. 😅 + drukket tre bokser med cola zero og to store kopper kaffe. Var trolig ikke så lurt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det kan det være. Jeg drev på å turnet i ettermiddag.. 

Ganske rart at du har de tankene i hele tatt med tanke på at du har bøttet nedpå med redbull, cola zero og kaffe.. 

Om du i tillegg er kvinne, relativt ung, spiser sunt, er aktiv, ikke har hjerteproblemer i familien så er det forsvinnende liten sannsynlighet for at det er noe med hjertet. 

Anonymkode: 02f04...f5b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei. Ikke som jeg har tenkt over. Skal vurdere det 🤔 

Idag har jeg bøtta ned på med red bull da! Kanskje det er det. 😅 + drukket tre bokser med cola zero og to store kopper kaffe. Var trolig ikke så lurt. 

Ok ring legevakta og si det, det var litt mye koffein :)

Anonymkode: c5a49...e8c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ganske rart at du har de tankene i hele tatt med tanke på at du har bøttet nedpå med redbull, cola zero og kaffe.. 

Om du i tillegg er kvinne, relativt ung, spiser sunt, er aktiv, ikke har hjerteproblemer i familien så er det forsvinnende liten sannsynlighet for at det er noe med hjertet. 

Ok. Jeg spiser veldig sunt ellers ja. Godis toppen en gang annenhver uke. Ingen hjerteproblemer i familien. Løper hver dag. Trener styrke 4 ganger i uka. Drikker stortsett en eller to kopper kaffe hver dag. I dag ble det nok litt mer enn vanlig.. 

AnonymBruker
Skrevet

Er du hoven i leggen? Hvis ja, dra til legevakta straks, da kan det være blodpropp. 

PS: Og forresten sykt mye koffein du drikker!

Anonymkode: 4df68...110

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ok. Jeg spiser veldig sunt ellers ja. Godis toppen en gang annenhver uke. Ingen hjerteproblemer i familien. Løper hver dag. Trener styrke 4 ganger i uka. Drikker stortsett en eller to kopper kaffe hver dag. I dag ble det nok litt mer enn vanlig.. 

Helseangst er nok mer riktig diagnose. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det får jeg også innimellom, sånn kjempevondt ved innpust. Pleier å forsvinne om jeg trekker kjempe mye luft inn veldig fort, men gjør ubeskrivelig vondt der og da🫣 Forsvinner rett etterpå. Aner ikke hva det heter men er ikke farlig. Om det ikke går vekk sånn, så kan det jo være noe legen bør se på?

Anonymkode: 58619...033

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånn har jeg hatt mange ganger. Det er veldig vondt å puste dypt inn. Sist jeg hadde det, satt det i til dagen etter. Det er første gangen det har vart så lenge. Som regel går det over etter noen timer. 

Jeg kaller det for "sting i hjerte", som du nevner. Det føles som det er i  eller rundt hjertet. Jeg tror ikke det er noe farlig, men absolutt veldig ubehagelig, da det blir til at man må puste veldig overfladisk når det står på. 

Hvis du er urolig, så bestill en time hos legen. 

Jeg har hatt det av og til i flere år, og lever fremdeles, så akutt farlig kan det ikke være for min del. 😬 

Anonymkode: ccbff...722

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

har vanligvis en puls på 45

wtf? er du topptrent? eller måler du pulsen når du sover?

Anonymkode: 880b4...4a4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det får jeg også innimellom, sånn kjempevondt ved innpust. Pleier å forsvinne om jeg trekker kjempe mye luft inn veldig fort, men gjør ubeskrivelig vondt der og da🫣 Forsvinner rett etterpå. Aner ikke hva det heter men er ikke farlig. Om det ikke går vekk sånn, så kan det jo være noe legen bør se på?

Anonymkode: 58619...033

Jeg skrev svaret over, og har hatt dette flere ganger. Som regel har det gått over etter senest noen timer, men sist satt det i til dagen etter. Da måtte jeg  nødt til trekke pusten dypt og raskt av en eller annen grunn.  Da gjorde  det skikkelig vondt, men så slapp det der og da. Jeg ble så overrasket. Det er første gang det slapp så brått, og det var tydelig at det var dette dype innpustet som gjorde det. 

Anonymkode: ccbff...722

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...