AnonymBruker Skrevet 24. mai #1 Skrevet 24. mai Hvor mye overskudd opplever du å ha, og hvordan lever du til vanlig? Hvordan spiser du, hvor mye beveger du deg, stresser du mye, tar du hormoner, hvor mye sover du? Anonymkode: 3ded1...243
AnonymBruker Skrevet 25. mai #2 Skrevet 25. mai Helt normalt/middels overskudd. Spiser for det meste ketogent, går mye tur og trener styrke 3 ganger i uka. Sover veldig godt, lite/ingen stress. Tar ikke hormoner. Anonymkode: fda6a...d49 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #3 Skrevet 25. mai Middels energi, har barneskolebarn. 120 % jobb. Sover 6-7 timer. Ingen hormoner. Spiser vanvittig mye, 90 kg, 157 høy 😅😁 Anonymkode: e64bb...2a4
AnonymBruker Skrevet 25. mai #4 Skrevet 25. mai Slitt med insomni hele livet, men som 50 åring bedret det seg, gir mer energi og lyst til å bevege meg. Mensen er ekstrem ustabil, fått krystallsyken som kommer med menstrasjonen. Får frostrier som varer i timer etter treningsøkter. Ellers ingen forandringer. Kommer krystallsyken til å fortsette så vil jeg nok begynne med hormoner. Den sitter alt for lenge i og er særdeles plagsom. Men er kun den jeg føler er plagsom, tar glovarme bad etter trening, så får varmen slik. Anonymkode: 83dff...348
AnonymBruker Skrevet 25. mai #5 Skrevet 25. mai Føler selv jeg har lite energi, men jobber fulltid og studerer ved siden av, i tillegg har jeg mange autoimmune sykdommer, blant annet lavt stoffskifte og én bindevevssykdom. Har også ptsd. Sover ikke sånn kjempegodt, men bedre enn før. Sover ca. sju timer hver natt, men MYE bedre når jeg har en friperiode. Mye stress på jobb. Tar hormoner. Trener ikke hardt, men går tur noen timer daglig og sykler til og fra jobb. Lever et rolig og isolert liv utenom jobb. Synes jeg fortjener et rolig liv nå etter så mye vold og dritt, ser litt på meg selv som en hobbit Lever veldig regelmessig, likevel uforutsigbart med fatigue pga sykdom. Anonymkode: 421a3...42d
AnonymBruker Skrevet 25. mai #6 Skrevet 25. mai Har ingenting av energi. Våkner utslitt, og er mye sengeliggende den tiden jeg før ville vært med andre. Har barneskole-barn og kjenner at jeg sttengt tatt er 5-20 år for gammel til dette. Anonymkode: 77479...2f2 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #7 Skrevet 25. mai Har masse energi. Jobber fullt. Trener og løper mange dager i uka. Bruker hormonplaster 50 ug, vsaginaltsbletter pga tørre slimhinner 2 ggr i uka og en dæsj testosteron 2 dager i uka. Anonymkode: 808ce...98f
AnonymBruker Skrevet 25. mai #8 Skrevet 25. mai Har over middels med energi. Spiser ganske vanlig, mye hvitt kjøtt og prøver å begrense sukker og hvetemel. Drikker alkohol kanskje 1-2 ganger i året, røyker ikke. Har et par autoimmune sykdommer, er ufør men jobber ca 30 % nå. Trener styrke flere ganger i uken, har fokus på muskler. Tar kreatin. Fått et annet liv etter at jeg startet styrketrening. Tar ingen hormoner. Har ikke livmor, men fått beskjed om at jeg er i overgangsalder. Sover tungt 7-8 timer hver natt. Veldig lite stress i livet, har tenåringer. Har gått ned mange kilo de siste årene, så at damer over 50 med autoimmune sykdommer ikke kan gå ned i vekt, stemmer ikke. Jeg har ikke slanket meg, men mistenker at styrketrening, god søvn og så og si null alkohol har gjort susen. Og som en bonus på det hele har jeg stor sexlyst, livlige fantasier og gir meg selv tid og rom til dette ofte. Er enslig. K 52 Anonymkode: 8c4e3...559
AnonymBruker Skrevet 25. mai #9 Skrevet 25. mai Lav energi. Jobber mye, nesten 150%. All fritid går til å sove egentlig og får lite gjort utenom det. Jeg har begynt å se meg rundt etter en annen jobb, da nåværend situasjon er vedvarende. Ble sykmeldt i 3 mnd for ca 3 år siden, kræsjet fullstendig. Kom tilbake til jobb og det var satt inn ekstra ressurs, men denne ble satt til andre oppgaver kort tid etter. Etter det har oppgavene bare vokst jevnt og trutt og kjenner det er på vei til å smelle igjen. Det gjelder ikke bare meg og vi har i langt tid gitt beskjed til ledelse, men de henviser til at toppledelsen ikke gir de anledning til å ansette flere folk. Men vi må svare for manglende leveranser, manglende oppfølging osv, det er bare ikke nok timer i døgnet og det er ingen å delegere oppgaver til. Anonymkode: 30cb5...870
AnonymBruker Skrevet 25. mai #10 Skrevet 25. mai Nok overskudd til å studere ved siden av full jobb, være med i kor, ta vare på en gammel mor og ivareta andre famileforpliktelser😊 Er også jeg som gjør mest husarbeid, lager mat etc. da mannen har ugunstige arbeidstider. Blir dessverre lite tid til trening, men går og sykler til og fra jobb og ellers så mye jeg kan. Spiser relativt sunt, prøver å redusere ultraprossessert mat og drikke mest mulig. Røyker ikke, snuser ikke og drikker sjelden alkohol. HRT reddet søvnen og hjalp mot andre overgangsalderplager slik at jeg fikk tilbake energien😊 Er av natur ikke en person som blir lett stresset. Har kke barn/barnebarn. Anonymkode: 5f083...bb7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå