Gå til innhold

gifte kvinner = bittre og misunnelige?

Fremhevede innlegg

Gjest FireFighter
Skrevet
Det stemmer ihvertfall ikke. Det er lettere for en gift å bli singel enn for en singen å bli gift  :ler: Så jeg tror nok heller det er motsatt.

jeg syns nå ikke noen av de to tingene er lette. hvordan er det lettere å bli singel som gift mener du? tar du så lett på det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bite me
Skrevet

som singel eller som samboer har man mange flere muligheter.

når man er gift er man "låst" og bundet og det skal jo vare for resten av livet. det kan virke som om att når man er gift da har man liksom ikke mer å oppnå innen kjærligheten. giftemål er jo det siste "hakket" innenfor kjærligheten og når man da har kommer til målstreken da tror jeg man kan sitte igjen og faktisk føle seg lurt å tenke "er dette alt?".

etter å ha lest mye her på kvinneguiden så har jeg også sett mange gifte damer her inne som skriver hvor mye de kjeder seg og sånn. :tristbla: altså... dere virker ikke lykkelige.

jeg tror absolutt at dere elsker partnerene deres men ja jeg tror mange av dere kjeder dere. nei da, ikke alle ;):)

og en skriver her at det er lettere å bryte ut av et ekteskap enn å gifte seg. hvis man tenker sånn da tror jeg virkelig at man burde revurdere ekteskapet sitt. :overrasket:

piper du skriver at det er jo bare å bryte ut av et ekteskap. da sier jeg som personen over meg. tar du så lett på det??? :tristbla:

Gjest Bite me
Skrevet
Eneste stedet jeg legger merke til det er

her inne på KG

jeg tror jeg vet grunnen faktisk. for på nettet så er det lettere å vise sine svake sider fordi man er anonym som regel. ;):) ja jeg har også lagt godt merke til det her inne.

Skrevet
og en skriver her at det er lettere å bryte ut av et ekteskap enn å gifte seg. hvis man tenker sånn da tror jeg virkelig at man burde revurdere ekteskapet sitt. :overrasket:

piper du skriver at det er jo bare å bryte ut av et ekteskap. da sier jeg som personen over meg. tar du så lett på det??? :tristbla:

Blir litt oppgitt. Jeg forsto utmerket godt hva Piper mente her. Det er ingen som sier det er lett å bryte ut av et ekteskap eller et forhold for den delen. Men dersom man skulle ha det så forferdelig i ekteskapet at man skulle begynne å bli bitter, da må man jo tross alt ha det bedre alene?! Og det er vel poenget. Hvorfor bli bitter dersom du kan velge å bli fri fra det som gjør deg bitter? Det henger ikke på greip.

Det er faktisk langt enklere å gjøre noe med sin situasjon dersom man er gift å ønsker å bli singel enn dersom man er singel og ønsker et seriøst forhold.

Jeg har vært gift. Forholdet ga meg ikke noe. Jeg tok konsekvensene av det og er nå singel. Det har jeg vært i mange år fordi de gode gutta vokser ikke på trær. Jeg hadde en liten selvutviklingsprosess å gå gjennom. Og jeg har ikke noe ønske om å kaste bort tiden på menn jeg ikke har følelser for.

Vi gjør alle våre valg og må leve med konsekvensene av de valgene vi gjør. Hver med sitt. Jeg angrer ikke mine valg. Gjør du?

Skrevet

når man er gift er man "låst" og bundet og det skal jo vare for resten av livet. det kan virke som om att når man er gift da har man liksom ikke mer å oppnå innen kjærligheten. giftemål er jo det siste "hakket" innenfor kjærligheten og når man da har kommer til målstreken da tror jeg man kan sitte igjen og faktisk føle seg lurt å tenke "er dette alt?".

etter å ha lest mye her på kvinneguiden så har jeg også sett mange gifte damer her inne som skriver hvor mye de kjeder seg og sånn. :tristbla: altså... dere virker ikke lykkelige.

jeg tror absolutt at dere elsker partnerene deres men ja jeg tror mange av dere kjeder dere. nei da, ikke alle ;):)

Nei jeg tar ikke så lett på det, men ville jeg vært singen hadde det bare vært å avsluttet forholdet. Nå drømmer ikke jeg om å være singel, og er heller ikke misunnelig på de single. Men om en virkelig ønsker å være singel, kan det faktisk fikses med å bare skrive under noen papirer. Så enkelt er det å bli singel.

Høres veldig kyniskt ut, men det jeg vil frem til er at en må ikke være gift om en virkelig ønsker å være singel. Det er ingen som tvinger en, selv om en burde tenkt seg om før en gikk til det skrittet og giftet seg. Men det er nå en annen diskusjon.

Jeg er lykkelig gift, og har ingen som helst planer på å bli singel ;)

Gjest ii Donna
Skrevet
jeg syns nå ikke noen av de to tingene er lette. hvordan er det lettere å bli singel som gift mener du? tar du så lett på det?

Jeg har vært gift i 20 år så jeg ser nok ikke lett på det.

Skrevet

Det er da ikke rart at det er mange på KG som uttrykker frusterasjon over egen livssituasjon - gift eller ikke gift. Det er først og fremst når man IKKE er fornøyd at man søker råd og støtte hos andre... Jeg har aldri følt behov for å lage en tråd om hvor lykkelig jeg er i mitt forhold. Men den dagen det butter litt i mot: DA velger jeg kanskje å fortelle om det....

Med andre ord: Man får ikke et riktig bilde av hvor mange/få som er lykkelig gift av å lese innlegg på KG.

Skrevet

når man er gift er man "låst" og bundet og det skal jo vare for resten av livet.

Jeg er lykkelig nygift, men har vært singel i mange år før det. Jeg vil si at du faktisk har mye større frihet som gift. Du har alltid noen å tilbringe helgene med, og kan velge å være hjemme en lørdag uten å føle deg som verdens ensomste menneske. Du har noen å reise på ferie med når du vil. De fleste par har mye bedre økonomi sammen og har større valgfirhet på hvor og hvordan de vil bo. Man har råd til større hus eller leilighet som samboer/gift en som singel.

Det er ikke kjedelig å være gift, tvert i mot. Klart det er mange hverdager som gift også, men du har noen å dele dem med. En liten hverdagsmiddag og TV-kveld er koselig sammen med sin mann. Utfordringene er mange, man må jobbe for å holde ekteskapet ved like og man må sluke noen kameler pluss ta mye hensyn til et annet menneske. Alikevel, jeg savner ikke mine single dager, selv om jeg hadde det fint på egenhånd også.

Skrevet

Gifte kvinner er dobbelt-slitere, ekstrakilo, ekstraarbeid (i hjemmet og ute), hovedansvaret for barneoppdragelsen ( :roll: ) og må i tillegg oppdra den øl-drikkende ektemannen med hang for sport på TV og kameratene hans/jobbens hans-overfokus.

Gifte kvinner er taperne: de tjener minst, er feitest, blir bedratt og må slite med utakknemlige unger.

Glad jeg er single, pen, slank og velstående - og treffer på mennene deres på seminar og konferanser :sjarmor::sjarmor:

Skrevet
Jeg er lykkelig nygift, men har vært singel i mange år før det. Jeg vil si at du faktisk har mye større frihet som gift. Du har alltid noen å tilbringe helgene med, og kan velge å være hjemme en lørdag uten å føle deg som verdens ensomste menneske. Du har noen å reise på ferie med når du vil. De fleste par har mye bedre økonomi sammen og har større valgfirhet på hvor og hvordan de vil bo. Man har råd til større hus eller leilighet som samboer/gift en som singel.

Det er ikke kjedelig å være gift, tvert i mot. Klart det er mange hverdager som gift også, men du har noen å dele dem med. En liten hverdagsmiddag og TV-kveld er koselig sammen med sin mann. Utfordringene er mange, man må jobbe for å holde ekteskapet ved like og man må sluke noen kameler pluss ta mye hensyn til et annet menneske. Alikevel, jeg savner ikke mine single dager, selv om jeg hadde det fint på egenhånd også.

:klappe: Må bare klappe for denne selv om jeg er singel og misunnelig. :ler:

Gifte kvinner er dobbelt-slitere, ekstrakilo, ekstraarbeid (i hjemmet og ute), hovedansvaret for barneoppdragelsen ( :roll: )

Gifte kvinner er taperne: de tjener minst, er feitest, blir bedratt og må slite med utakknemlige unger.

Glad jeg er single, pen, slank og velstående - og treffer på mennene deres på seminar og konferanser  :sjarmor:  :sjarmor:

Som sagt singel her. Førti, feit og ferdig. :ler: Tjener dårlig og har barn som tøyer grensene, som barn nå en gang gjør. Ikke er jeg dobbelsliter som de gifte, men trippelsliter som enslig mor (jada jeg vet det var mitt valg). :ler: Og det jeg minst av alt i verden ønsker meg er å rote meg bort i utro ektemenn på seminar. :ler:

Det er mulig å være singel uten å være dum.

Gjest Anerikke
Skrevet
...den øl-drikkende ektemannen med hang for sport på TV...

Glad jeg er single, pen, slank og velstående - og treffer på mennene deres på seminar og konferanser  :sjarmor:  :sjarmor:

:ler::ler::ler: Du er jammen heldig, du!

Skrevet
:ler:  :ler:  :ler: Du er jammen heldig, du!

:grine2: :grine2: :grine2: :klappe: Den tok jeg faktisk ikke før nå. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...