Gå til innhold

gifte kvinner = bittre og misunnelige?

Anbefalte innlegg

Gjest Bite me
Skrevet

jeg virker nok en smule fordomsfull nå men jeg har lurt på en ting og lurer fortsatt.

er ikke gifte kvinner tilfredse med sin tilværelse? Jeg møter og kjenner til mange gifte kvinner, både venninder og folk på arbeidsplassen. Mange av de virker bittre og mange av de virker misunnelige på oss som er ”fri”. :)

ble ikke ekteskapet som forventet i blandt disse gifte kvinnene? Kjeder de seg?

hadde man for høye forventninger og urealistiske syn på hva et ekteskap er kanskje? ;)

mange vil vel si at jeg tar feil og bevares det finnes jo mange som er lykkelige, men jeg møter og ser alt for mange gifte kvinner som rett og slett ikke virker fornøyde med sin tilværelsle, de er bittre og litt misunnelige også virker det som.

ja det er forskjell på ekteskap. Det vet jeg. ;) snakker ikke om alle. Bare en observasjon i fra min side. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du svarer da vel på ditt eget spørsmål her..?

Jo, det finnes gifte kvinner som er bitre, misunnelige, som hadde for høye forventninger, som er utslitte av nattevåk og ansvar... Da kan det nok virke som om gresset er grønnere utenfor gjerdet...

Og det finnes gifte kvinner som ikke har vært heldige i valg av ektemann, og derfor har endt opp som bitre.

Men så finnes det jaggu en del desperate single kvinner og, som slett ikke er fornøyde med sin frie tilværelse.

Motsatt finnes det også mange lykkelig gifte kvinner (selv om det kan være trått noen ganger), og det finnes lykkelige enslige kvinner, som nyter livet (selv om det kan føles ensomt i blant).

Sånn er livet.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Hverken jeg eller mine gifte venninner er bitre og misunnelige. Hvem skulle vi vært misunnelige på?

Skrevet

Jeg forstår heller ikke at man liksom skal være misunnelig på single, for det kan man jo bli når som helst. Tror heller det er en del single som er misunnelige på de gifte, for de ønsker å ha en partner.

Selvfølgelig finnes det de som ikke tror de har valg, men alle velger selv hva de ønsker. Vil en ikke være i forholdet, er det faktisk bare til å bryte ut av det. Så enkelt er det faktisk. For å gå rundt og være misunnelig på noe man kan få når som helst, blir for dumt.

Skrevet

Er ikke gift jeg da, men har vært samboer i 5 år nå.

Føler ikke at jeg er hverken bitter eller misunnelig på de som er singel.

Jeg har det godt i forholdet jeg lever i, stort sett med gode dager, men vi har også dager da ikke alt er rosenrødt.

Gjest GreenSky
Skrevet

Vi lenger etter det vi ikke har.

Skrevet

Tror ikke det dreier seg så mye om misunnelse på hverandres sivilstatus. Noen kvinner er ganske enkelt bitchy. Bare å akseptere, det er tross alt deres problem. Spiller det noen rolle hva man bruker som unnskyldning for oppførselen?

Gjest gjest1
Skrevet

Eneste stedet jeg legger merke til det er

her inne på KG

Gjest schnuppa
Skrevet
Jeg forstår heller ikke at man liksom skal være misunnelig på single, for det kan man jo bli når som helst. Tror heller det er en del single som er misunnelige på de gifte, for de ønsker å ha en partner.

Selvfølgelig finnes det de som ikke tror de har valg, men alle velger selv hva de ønsker. Vil en ikke være i forholdet, er det faktisk bare til å bryte ut av det. Så enkelt er det faktisk. For å gå rundt og være misunnelig på noe man kan få når som helst, blir for dumt.

er det bare å bryte ut av et ekteskap? det er jo det du sier. et ekteskap er ikke bare et forhold, det er også en pakt.

Gjest geir29
Skrevet
Eneste stedet jeg legger merke til det er

her inne på KG

:overrasket: ja og det er mange av dem her også.
Skrevet
:overrasket: ja og det er mange av dem her også.

:ler: Vart du skremt no?

Skrevet
er det bare å bryte ut av et ekteskap? det er jo det du sier. et ekteskap er ikke bare et forhold, det er også en pakt.

So? Ønsker man å være singel, er det faktisk bare til å bryte ut av ekteskapet. Ingen kan nekte en, for en bestemmer selv om en ønsker å være gift eller ikke. Så om en virkelig ønsker å være singel, kan man bli singel.

Skrevet
So? Ønsker man å være singel, er det faktisk bare til å bryte ut av ekteskapet. Ingen kan nekte en, for en bestemmer selv om en ønsker å være gift eller ikke. Så om en virkelig ønsker å være singel, kan man bli singel.

Det jeg mener, er at er man så misunnelig på de single, så kan man faktisk bli singel om man ønsker det. Et ekteskap binder en ikke sammen for alltid, om en ikke ønsker å være i det forholdet.

Gjest Lillebror som har sett litt
Skrevet

Trådstarter, jeg tror du kan ha en del rett i det du sier. Vi generaliserer her som sagt - og det er lov! (Blir kjedelig når hver enkelt skal fortelle om den ene de kjenner som har det bra i ekteskapet..)

Jeg mener også å legge merke til en tendens i samfunnet der gifte/samboende kvinner er mer sure, bitre og bitchy fordi de kanskje har valgt noe som de trodde skulle være så mye bedre (?)

Kanskje ektemannen deres er mer lat, slapp og uengasjert i forholdet enn de hadde trodd? Kanskje sex'en er kjedelig og mannen uromantisk/ser sport på TV/drikker øl?

Kanskje de har erfart at mesteparten husarbeidet faller på dem, arbeidet med barna og leksehjelp faller på dem, i tillegg til krav om å se bra ut og å jobbe i arbeidslivet...ikke rart de blir slitne!

Mange er bevisst single hele livet, fordi de ikke orker å være dobbeltarbeidende, dvs. både hjemme og "ute". Som single får man det beste fra to liv: kjæreste og romanse. gjerne barn, og egen karriere - men man lar ikke mannen bo hos seg/gifter seg. Jeg tror personlig disse kvinnene er de mest intelligent og det er denne gruppen som drar det beste ut av livet, i forhold til egoisme og kjærlighet.

Det var min mening!

Gjest Bitre Berta
Skrevet

:ler: Herlig, det er mye jeg ikke vet om meg selv, bitter og innesluttet her jeg sitter i et samboerskap på 17 året.

Huff, alle de der single damene med all den fritiden sin..... er det rart jeg er bitter. :ler:

Så trådstarter har nok helt rett. ;)

Skrevet

Mange av de bitre bitchan e sykepleiara og lærera.

Skrevet
:ler:  Herlig, det er mye jeg ikke vet om meg selv, bitter og innesluttet her jeg sitter i et samboerskap på 17 året.

:ler: Jeg skulle virkelig ønske jeg var like bitter som deg. :ler:

Gjest FireFighter
Skrevet

det virker som om det er en del av dem her inne i allefall. :smoke:

Gjest FireFighter
Skrevet
Trådstarter, jeg tror du kan ha en del rett i det du sier. Vi generaliserer her som sagt - og det er lov! (Blir kjedelig når hver enkelt skal fortelle om den ene de kjenner som har det bra i ekteskapet..)

Jeg mener også å legge merke til en tendens i samfunnet der gifte/samboende kvinner er mer sure, bitre og bitchy fordi de kanskje har valgt noe som de trodde skulle være så mye bedre (?)

Kanskje ektemannen deres er mer lat, slapp og uengasjert i forholdet enn de hadde trodd? Kanskje sex'en er kjedelig og mannen uromantisk/ser sport på TV/drikker øl?

Kanskje de har erfart at mesteparten husarbeidet faller på dem, arbeidet med barna og leksehjelp faller på dem, i tillegg til krav om å se bra ut og å jobbe i arbeidslivet...ikke rart de blir slitne!

Mange er bevisst single hele livet, fordi de ikke orker å være dobbeltarbeidende, dvs. både hjemme og "ute". Som single får man det beste fra to liv: kjæreste og romanse. gjerne barn, og egen karriere - men man lar ikke mannen bo hos seg/gifter seg. Jeg tror personlig disse kvinnene er de mest intelligent og det er denne gruppen som drar det beste ut av livet, i forhold til egoisme og kjærlighet.

Det var min mening!

:klappe: du får sagt det. *ler*

Skrevet

Det stemmer ihvertfall ikke. Det er lettere for en gift å bli singel enn for en singen å bli gift :ler: Så jeg tror nok heller det er motsatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...