AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Skrevet 8 timer siden Hvilken oliven er mildest som snacks oliven? (Eller nybegynner oliven) Til kjeks og sånn. Anonymkode: 3e74b...205
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Skrevet 7 timer siden Grønne oliven: Skarpere, litt syrlig og bitter smak Sprøere “bite” Sorte oliven: Mildere, mer balansert Mykere og litt mer fet smak Anonymkode: cace1...e63
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Skrevet 5 timer siden Etter min mening er grønne oliven mildere i smak enn svarte. Når det er sagt: Svarte oliven er mange forskjellige ting. De "vanlige" man kjøper i dagligvare er faktisk grønne oliven som farges svarte, og de smaker oftest veldig lite: https://www.forskning.no/mat-mat-og-helse/hvorfor-farges-gronne-oliven-sorte/1254977 Unntaket er kalamataoliven, som ikke er farget, men som er veldig kraftige og salte på smak. Viktig å kjøpe med stein - de smaker mest og best. Til å spise ved siden av ost og feks spekeskinke vil jeg derfor anbefale grønne steinfrie oliven, feks min favoritt manzanilla. Anonymkode: bf376...78e
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvilken oliven er mildest som snacks oliven? (Eller nybegynner oliven) Til kjeks og sånn. Anonymkode: 3e74b...205 svarte oliven på glass fra rema 1000 eller eldorado er gode synes jeg. billig-olivene fra rema 1000.. men samme glass som fra eldorado.. hmm! de er gode. Anonymkode: fda01...41b
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Skrevet 5 timer siden ❤️spise rå = grønne (Cerignola, Gordal, Liguria, Castelvetrano) ❤️på pizza = svarte (Niçoise, Kalamata, Amfissa) For meg i hvert fall. Anonymkode: 91030...39e 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Skrevet 4 timer siden Takk for svar ❤️ TS Anonymkode: 3e74b...205
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå