Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sliter veldig med aa bestemme meg for hva jeg skal gjore til neste aar. Har sokt paa skole i Norge, men det frister veldig mye mer aa studere i utlandet.

Er det noen som har noen bra sider aa kikke paa naar det gjelder skoler etc i utlandet? Kjekt om noen med erfaring fra studier i utlandet kunne sagt litt om hvordan de hadde det osv.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke så lett å anbefale sider for skoler i utlandet, da du har hele verden å ta av og du ikke en gang spesifiserer hvilke språk du kan studere på og hvilket fag du vil studere... Begrensninger er bra iblant!

Jeg studerte selv i utlandet, og anbefaler det på det varmeste. Det er også en drøss med tråder om dette, så hvorfor ikke ta et søk og les hva andre har svart der om sine opplevelser i utlandet?

PS: Du vil trenge litt selvstendighet for å studere utenlands, og å klare å gjøre den mest basice researchen selv kan være et greit sted å starte for å se om det er noe for deg...

Skrevet

Norske arbeidsgivere blåser i om man har tatt utdanningen sin i utlandet, eller har hatt utenlandsopphold, så det gir som regel ikke noe ekstra kred. å gjøre det.. :roll: Dessverre...

Skrevet
Norske arbeidsgivere blåser i om man har tatt utdanningen sin i utlandet, eller har hatt utenlandsopphold, så det gir som regel ikke noe ekstra kred. å gjøre det.. :roll: Dessverre...

Nei, ofte kan det være en ulempe med utdanning fra utlandet, fordi arbeidsgiver ikke kjenner skolen/graden/studiet etc.

Du må være oppmerksom på at en studie i utlandet er noe du gjør for din egen del, ikke nødvendigvis for en fremtidig karriere. Det er du personlig som vinner på et utenlandstudie. Eller, arbeidsgiver vinner også på det, de vet det bare ikke...

Gjest -eline-
Skrevet
ANSAs hjemmeside er et sted å begynne. Selv har jeg studert i UK de siste årene og stortrives! Angrer absolutt ikke på at jeg dro, men merker jo godt at jeg ikke har kontakter innen mitt fagfelt i Norge. Mye vanskeligere å få praksisplass enn det ville vært om jeg gikk i Norge feks.
Skrevet

Om du vil studere i utlandet allerede fra høsten av, så bør du kjappe deg. ANSA anbefaler at man begynner forberedelsene opp til et år før studiestart.

Skrevet

Kulturstudier endret livet mitt! Livet mitt var skakkjørt da jeg reiste ned til Vietnam. Etter fem dager fikk jeg kjæreste og nå til sommeren gifter vi oss :-D

Og ikkke "bare" det, men det gjorde at jeg klarte å komme inn på det programmet jeg ønsket å gå på. Det ga selvfølgelig mersmak, så til høsten reiser vi til Singapore for å ta et utvekslingsemester der! :hoppe:

Se på hjemmesiden deres og send meg en pm hvis det er noe du lurer på! :Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...