Gjest Gjest Skrevet 16. april 2006 #21 Skrevet 16. april 2006 Hjelp,50 kg,det var MYE!Jeg klarer 25 kg max,og er ganske godt trent. Men kanskje det er det som er greia når man splitter opp treninga som du gjør,at man blir sterkere...Hvor mange rep klarer du da?
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2006 #22 Skrevet 16. april 2006 Forresten,benkpress,er det for bryst?Da ligger vi på steppen og løfter vektstanga.
Gjest camillo Skrevet 16. april 2006 #23 Skrevet 16. april 2006 Hjelp,50 kg,det var MYE!Jeg klarer 25 kg max,og er ganske godt trent. Men kanskje det er det som er greia når man splitter opp treninga som du gjør,at man blir sterkere...Hvor mange rep klarer du da? ← Men stanga veier jo 20 kg, regner du med den da? Jeg tar altså 15 kgs vekter på hver side. Tar av og til noen sett med 20 kg på hver side også, men jeg sier jeg tar 50, siden jeg ikke klarer noe særlig bra med 60 (eller bare 10-12 reps f.eks., etter de vanlige settene med 50 kg). Tar 3 x 15. Jeg har ikke splitta opp treningen, har trent fullkropps 3 ganger i uka. Skal først begynne på splitt nå. Men som sagt, det kommer jo veldig an på teknikk. Kan godt hende jeg gjør det feil. Men prøver å gå relativt dypt ned, og jeg kjenner det. Men har ganske smal avstand mellom føttene, siden jeg synes det tar bedre der jeg vil det skal ta.
Gjest camillo Skrevet 16. april 2006 #24 Skrevet 16. april 2006 Forresten,benkpress,er det for bryst?Da ligger vi på steppen og løfter vektstanga. ← Ok!
Gjest Hilde K S Skrevet 16. april 2006 #25 Skrevet 16. april 2006 Ok, skjønner. Men hvordan får dere trent benkpress o.l., da? Har dere en benk hver også? (Ang. knebøy. Jeg må ta det helt feil? Tror du er mye bedre trent enn meg, Hilde, og jeg trener med 50 i knebøy. Enten har jeg en teknikk som er helt på trynet, eller så fikser du sannsynligvis helt fint å legge på alle vektene... Håper det er det siste, hehe. ) ← Jeg tror det er tyngre med stang enn på apparat. Fikser jo beinpress med 90 kilo på apparat. Jeg tror definitivt ikke jeg hadde klart 30 kilo på stangen i frie knebøy. I alle fall ikke så mange reps som vi tar på timene i sal. Jeg hadde fort ligget på gulvet under stangen med et fårete glis rundt munnen. Noen andre hadde måttet løfte stangen vekk fra meg.
Gjest Hilde K S Skrevet 16. april 2006 #26 Skrevet 16. april 2006 Vi MÅ jo snakke om forskjellige ting, camillo. Stangen som brukes i salen vår er ikke 20 kilo.
Gjest camillo Skrevet 16. april 2006 #27 Skrevet 16. april 2006 Jeg tror det er tyngre med stang enn på apparat. Fikser jo beinpress med 90 kilo på apparat. Jeg tror definitivt ikke jeg hadde klart 30 kilo på stangen i frie knebøy. I alle fall ikke så mange reps som vi tar på timene i sal. Jeg hadde fort ligget på gulvet under stangen med et fårete glis rundt munnen. Noen andre hadde måttet løfte stangen vekk fra meg. ← Vi MÅ jo snakke om forskjellige ting, camillo. Stangen som brukes i salen vår er ikke 20 kilo. ← Nei, det vet jeg, jeg trener knebøy med olympiastang. Altså i knebøystativet (ikke smith). Men den totale vekten er jo den samme, så lenge man tar med eventuell stangvekt. Men jeg må ha den i stativ, for jeg hadde aldri klart å løfte den opp fra bakken og opp på skuldrene.
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2006 #28 Skrevet 16. april 2006 Uff jeg skulle ønske jeg ikke klikket meg inn på denne siden nå, for jeg får vondt i magen av å høre på dere.. 1) vektene dere løfter på maskiner er oppgitt i ekte masse, men kraften dere må bruke for å løfte dem avhenger fra maskin til maskin på grunn av taljesystemer. Selv på samme maskin er det ikke 100% å sammenligne fra år til år pga vedlikehold og friksjon. 2) Vektstanger finnes i mange modeller, og en må selvfølgelig vite hva vektstanga veier, for å kunne sammenlikne sånn noenlunde. Vektløftere bruker standardiserte vekter under konkurranse. 40 kg på knebøy er ikke MYE, hvis det er snakk om 12-15 reps. Jeg er en syltynn eks-sykkelrytter, og da vi trente med standardvekter dyp knebøy var 60 enkelt 12 ganger. Og da snakker vi om kondisfolk!! På apparat kan en jo ikke si noe i det hele tatt- om det er 240 kg som løftes, så er det ikke 240*9,81N som brukes i kraft.
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2006 #29 Skrevet 16. april 2006 Nei, det vet jeg, jeg trener knebøy med olympiastang. Altså i knebøystativet (ikke smith). ← Ja, akkurat!
Gjest camillo Skrevet 16. april 2006 #30 Skrevet 16. april 2006 (endret) Uff jeg skulle ønske jeg ikke klikket meg inn på denne siden nå, for jeg får vondt i magen av å høre på dere.. Øh, hvorfor det? 2) Vektstanger finnes i mange modeller, og en må selvfølgelig vite hva vektstanga veier, for å kunne sammenlikne sånn noenlunde. Vektløftere bruker standardiserte vekter under konkurranse. Så lenge man vet den totale vekten, så kan man selvfølgelig sammenligne. 40 kg på knebøy er ikke MYE, hvis det er snakk om 12-15 reps. Jeg er en syltynn eks-sykkelrytter, og da vi trente med standardvekter dyp knebøy var 60 enkelt 12 ganger. Og da snakker vi om kondisfolk!! På apparat kan en jo ikke si noe i det hele tatt- om det er 240 kg som løftes, så er det ikke 240*9,81N som brukes i kraft. ← Men nå er det jo ingen her som har skrytt over hvor mye de tar heller, hvis det er det du tror? Ja, akkurat! ← Akkurat hva da? Endret 16. april 2006 av camillo
Gjest Hilde K S Skrevet 16. april 2006 #31 Skrevet 16. april 2006 Men jeg må ha den i stativ, for jeg hadde aldri klart å løfte den opp fra bakken og opp på skuldrene. ← Det hadde ikke jeg heller. Jeg synes 20 kilo holder lenge.
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2006 #32 Skrevet 16. april 2006 Hei, liten kommentar fra en gjest som også trener styrke i sal (kjempegøy!) Hvor mye jeg kan løfte i knebøy begrenses veldig av hva jeg klarer å løfte over hodet, dvs 22 kg ca. Kjenner det så klart i låra, særlig mot slutten av serien, men kunne definitivt hatt på en del mer hadde jeg brukt stativ (tror det er derfor det virker som om Hilde og Camillo snakker litt forbi hverandre). Syns forøvrig det er veldig interessant å følge diskusjonene til brukerne her på "kosthold og trening", mye nyttig info for en hobbymosjonist som meg. Takker så mye mvh Kari.
Yme Skrevet 16. april 2006 #33 Skrevet 16. april 2006 (endret) Hei, jeg er bare litt nysgjerrig på hvordan dere andre legger opp styrkeprogrammene deres. Hvor ofte trener dere, og hva trenes når? Jeg har trent et fullkroppsprogram med tunge, enkle basisøvelser et par måneder nå, men har tenkt å begynne på et nytt om et par uker: Dag 1: Rygg og biceps Dag 2: Bein Dag 3: Bryst, skuldre og triceps 3 ganger i uka. Noen spesielle favorittøvelser? Jeg er bestandig på jakt etter noe som funker (spesielt skuldre for min del, men er nysgjerrig sånn generelt også)... ← Jeg har 2 programmer (det ene er på en måte 3 forskjellige programmer. Et for maksimal styrke, ett vanlig og ett for fettforbrenning) som er skikkelig ålreite! Akkurat nå trener jeg hver dag (styrke og kondis aanhver dag) hvor jeg trener bein og mage en dag, kondis, overkropp, kondis, bein og mage osv. Varierer øvelsne, så dag 1 med mage og bein har forskjellige øvelser enn nestegang jeg har mage og bein. Du burde søke etter "release your potential". det er et veldig bra treningsprogram. Et a de beste jeg har brukt! bare finn det programmet, så står alt nødvendig på den sia (også lipper jeg å forklare så mye PS. "Release your potential" eller RYP som de kaller det, er ikke det samme programmet som jeg bruker nå. Endret 16. april 2006 av Yme
Gjest camillo Skrevet 16. april 2006 #34 Skrevet 16. april 2006 Har lest om RYP, men jeg har ikke hatt tid til å sette meg ordentlig inn i det enda. Kanskje senere. Men hvorfor bruker du ikke det lenger hvis du syntes det fungerte?
Yme Skrevet 16. april 2006 #35 Skrevet 16. april 2006 (endret) Har lest om RYP, men jeg har ikke hatt tid til å sette meg ordentlig inn i det enda. Kanskje senere. Men hvorfor bruker du ikke det lenger hvis du syntes det fungerte? ← Fordi jeg vil bli diiiger! hehehe RYP er et styrketreningsprogram. Det jeg bruker nå er for å få litt volum på musklene mine. Pluss at det er greit med litt forandring, ettersom jeg har brukt RYP i over ett år nå Jeg anbefaler å bruke det da, siden det er lagd for styrke, og ikke størelse... Det må jo være perfekt for jenter! Endret 16. april 2006 av Yme
Gjest camillo Skrevet 16. april 2006 #36 Skrevet 16. april 2006 Fordi jeg vil bli diiiger! hehehe RYP er et styrketreningsprogram. Det jeg bruker nå er for å få litt volum på musklene mine. Pluss at det er greit med litt forandring, ettersom jeg har brukt RYP i over ett år nå Jeg anbefaler å bruke det da, siden det er lagd for styrke, og ikke størelse... Det må jo være perfekt for jenter! ← Stemmer det, det hadde jeg glemt. Men er det noe annet enn det "gode, gamle" 5 x 5-programmet? Ellers så er det jo noen jenter som synes det er fint med litt størrelse på kroppen og, og ikke nødvendigvis være tynnest mulig.
Yme Skrevet 16. april 2006 #37 Skrevet 16. april 2006 Stemmer det, det hadde jeg glemt. Men er det noe annet enn det "gode, gamle" 5 x 5-programmet? Ellers så er det jo noen jenter som synes det er fint med litt størrelse på kroppen og, og ikke nødvendigvis være tynnest mulig. ← Styrketrening gir jo selvfølgelig litt fylde i musklene uansett, men det her er lagd spesielt for muskelvekst da. Men på en aan side... Det skal mye til før en jente får guttekropp av å trene, så hvis du vil kan jeg vise deg det programmet jeg har nå, men da må jeg høre med brorn min, for det er han som har den sia. Begge programmene er veldig varierte... Det er ikke vanlig 5x5 program. Det er satt opp så du får mye varisjon for best mulig effekt! Man øker vekta på nesten alt hver gang man trener. Det er mange grunder til at det er sån. Fra jeg bynte på det programmet og frem til nå, har jeg gått opp fra 72 kilo, til 90. (jeg var ganske tynn) Nå falt jeg helt ut av det :-P Folk bynte å snakke til meg på msn (se, jeg skryter på meg at jeg har venner å greier haha!). Hvis du lurer på no spesifikt så send meg en melding , så skal jeg svare så godt jeg kan. Er det noe jeg ikke kan, så er det enda bedre, for da lærer vi no nytt bege 2
Gjest camillo Skrevet 16. april 2006 #38 Skrevet 16. april 2006 Takk for det Yme, men det er ikke noe spesielt jeg lurer på. Var bare generelt nysgjerrig på hvordan andre la opp treningen sin, det er alltid mange nye tips å hente opp.
Yme Skrevet 16. april 2006 #39 Skrevet 16. april 2006 Takk for det Yme, men det er ikke noe spesielt jeg lurer på. Var bare generelt nysgjerrig på hvordan andre la opp treningen sin, det er alltid mange nye tips å hente opp. ← Den er grei! Jeg anbefaler uansett RYP. Greier du følge kosthold og treningsprogrammet dems riktig, vil du merke gode resultater veldig fort!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå