AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:46 #1 Skrevet søndag kl. 14:46 Jeg har et barn som ikke utvikler seg slik hun burde for alderen. Hun er 20 mnd nå. Snakker ikke et eneste ord. Leker ikke, bare holder lekene sine og ser på farge/lys. Forstår liksom ikke hvordan lekene fungerer. Skal hun trykke på en knapp for å få lyd, så forstår hun liksom ikke hvordan hun trykker på knappen. Må rope navnet hennes flere ganger og når hun reagerer, så får jeg følelsen av at hun egentlig ikke reagerer på navnet, men andre lyder/bevegelser som lages av meg. Er helt besatt av sine egne hender, kan stirre på dem i evigheter. Hvis hun gråter og plutselig ser hendene sine, så stopper gråten helt opp og hun ser fasinert på hendene sine. Viser ikke interesse for synging eller lese bok. Hun ler og smiler ofte, men da på fysisk stimuli som kiling og titt-tei-lek hvor jeg gjemmer meg og titter frem. Hun peker ikke, rister ikke nei på hode og slike ting. Er dette tegn på autisme eller psykisk utviklingshemming eller (forhåpentligvis) bare sen utvikling som kan gå seg til? Anonymkode: b8883...b4f 2
SPOCA Skrevet søndag kl. 14:50 #2 Skrevet søndag kl. 14:50 (endret) Det er vanskelig å si uten en utredning. Barnet høres ganske likt ut som mitt stebarn som har begge diagnosene. Diagnosene kommer også bedre frem desto eldre barnet blir. Endret søndag kl. 14:50 av SPOCA 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:54 #3 Skrevet søndag kl. 14:54 Om en må rope navnet kan det være lurt å teste hørselen. Anonymkode: c60dc...ccb 4
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:59 #4 Skrevet søndag kl. 14:59 Snakk med helsestasjonen eller fastlegen. Anonymkode: a8eef...278 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:00 #5 Skrevet søndag kl. 19:00 Støtter å teste hørselen, det er det første man gjør. Mitt ene barn har atypisk autisme og mild pu og var aldri slik, men det trenger jo ikke bety noe… Anonymkode: ca410...605
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:12 #6 Skrevet søndag kl. 19:12 Man skal ikke kile barn og babyer. De ler, men ikke fordi de syns det er morsomt. Det trigger nervesystemet deres på en negativ måte. Små barn klarer ikke si stopp heller. Anonymkode: 6e58e...f02
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:49 #7 Skrevet søndag kl. 19:49 Hei, ts. Jeg snakket ikke før jeg var 3-4 år. Det har blitt menneske av meg å. Albert Einstein skal visstnok ikke ha snakket før han ble 4 år år. Ikke stress med det, det kommer. Anonymkode: 5dad9...14b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå