Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaringer med den skaden? Ganske sikkert helt avriving av fremre korsbånd. Skal ta mr til uka for å sjekke hvor ille det står til med menisken. Hvis menisken har den type rift som trenger operasjon skjer det ganske fort, hvis ikke trolig ikke før til slutten av året. Kan ikke gå på benet enda.

Har ikke vært på jobb etter det skjedde tidligere denne uka da jeg må kjøre bil dit og kan ikke kjøre bil nå. Trodde jeg skulle jobbe litt hjemmefra, men har hatt så mye smerter og vært så ør at det har ikke vært mulig. men merket mye bedring så tror det blir mulig til uka. Har hatt en kneoperasjon før og har virkelig ikke lyst til å gå gjennom det igjen..

Anonymkode: f1304...d70

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk samme skade for noen år siden. Brukte skinne og krykker veldig lenge før jeg begynte med forsiktig opptrening hos fysioterapeut. Jeg har ikke operert og det går helt fint. Viktig å bygge opp lårmuskulaturen så de kompenserer for korsbåndet.  Har et par ganger opplevd at jeg har «tråkket over» med kneet (at kneet har glidd ut av posisjon). Veldig vondt og blitt hovnet etterpå. Nå fungerer kneet som vanlig vil jeg si, men prøver tenke meg om ifht raske harde bevegelser og bruker knebeskytter når jeg trener ballsport. 

AnonymBruker
Skrevet
Miamaia83 skrev (2 minutter siden):

Jeg fikk samme skade for noen år siden. Brukte skinne og krykker veldig lenge før jeg begynte med forsiktig opptrening hos fysioterapeut. Jeg har ikke operert og det går helt fint. Viktig å bygge opp lårmuskulaturen så de kompenserer for korsbåndet.  Har et par ganger opplevd at jeg har «tråkket over» med kneet (at kneet har glidd ut av posisjon). Veldig vondt og blitt hovnet etterpå. Nå fungerer kneet som vanlig vil jeg si, men prøver tenke meg om ifht raske harde bevegelser og bruker knebeskytter når jeg trener ballsport. 

Ja kjenner til den følelsen av at kneet glir ut av posisjon, skjer hvis jeg beveger meg feil (feks bare prøver å bytte posisjon i senga😩). Har heldigvis ganske bra støttemuskulatur etter opptrening fra forrige kneskade, men det var noe annet enn dette og snart ti år siden, har endelig begynt å ikke tenke på det i hverdagen. 

driver «heldigvis» med en sport som ikke har så mye raske bevegelser (sykling) så ikke så utsatt for reskade der men elsker ski og løping så sånn sett litt usikker på operasjon… men veldig fint å høre man kan klare seg fint uten!! Skal til fysio denne uka🤞

hvordan var det med jobb i perioden etter skaden?

Anonymkode: f8a5a...ccd

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja kjenner til den følelsen av at kneet glir ut av posisjon, skjer hvis jeg beveger meg feil (feks bare prøver å bytte posisjon i senga😩). Har heldigvis ganske bra støttemuskulatur etter opptrening fra forrige kneskade, men det var noe annet enn dette og snart ti år siden, har endelig begynt å ikke tenke på det i hverdagen. 

driver «heldigvis» med en sport som ikke har så mye raske bevegelser (sykling) så ikke så utsatt for reskade der men elsker ski og løping så sånn sett litt usikker på operasjon… men veldig fint å høre man kan klare seg fint uten!! Skal til fysio denne uka🤞

hvordan var det med jobb i perioden etter skaden?

Anonymkode: f8a5a...ccd

Jeg var veldig lenge borte fra jobb, men mest pga jobben innebar løft og stell= vanskelig å gjøre med skinne og krykker. Sykling er helt supert som opptrening! Jeg kjøpte med slike pedaler jeg kunne «sykle» med sittende i en stol. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...