Gå til innhold

Gynekologitime

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal på min første gynekologtime om 2 måneder, og i den forbindelse lurer jeg litt på hvordan det er osv.. Kanskje det er noen her som har litt lyst til å fortelle meg om hvordan det er, hva de gjør på en slik time osv..

Hadde vært kjempeflott!:)

På forhånd takk! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_bertine_*
Skrevet

Hei!

Jeg hadde nettopp min 1 gu. Det gikk veldig fint.

Var hos en ung, kvinnelig lege.

Vi snakket litt sammen først, om hvilke prøver hun skulle ta osv..

Deretter var det av med underklærne, og opp på benken.

Jeg hadde en lang t skjorte, og varme sokker (var kaldt på kontoret, så jeg beholdt de på ;)

Det var litt ubehagelig, spesielt da hun tok celleprøve fra livmorhalsen, men ellers lå jeg å slappet helt av.

Legen fortaldte hele veien hva hun gjorde, så det gikk fort og smertefritt!

Lykke til :)

Skrevet

Ingen ting å grue seg for.

Jeg har jobbet som sekretær/pasientmedarbeider hos en gynekolog en del år og ser at mange reagerer forskjellig på undersøkelsen. For noen er det helt greit, mens andre gruer seg og spenner seg litt.

Gynekologen din vil helt sikkert snakke litt med deg først. Når du sitter i stolen er det greit å legge hendene på magen og puste godt og slappe av. Da går det helt fint :)

Hvis det er gynekolog og ikke vanlig fastlege du skal til så kan det hende at legen tar en vaginal ultralyd. Det er en ganske tynn stav som man ser livmor, eggledere og eggstokkene med. Helt ufarlig.

Slapp av du så går det helt sikkert fint.

Lykke til :)

Skrevet

Tips: gjør et søk i forumet, det finnes endel innlegg om dette med masse informasjon ;) . Jeg stilte et tilsvarende spørsmål selv for en tid tilbake, og det ble en lang tråd ut av det. Bruk søkeord "gynekolog" for eksempel, du får sikkert mange treff.

Gjest seroxata
Skrevet

Første gang jeg var der var jeg dritnervøs! hadde ei venninne med meg, så hjalp litt det... og hadde kvinnelig gynekolog den ganga, og det var jo en lettelse( aldri gøy å måtte sprike for en mann første ganga) ;)

Pratet litt om hva ho skulle gjøre, og så kledde jeg av meg nedentil og la meg i stolen. fikk et "klede" over meg, så jeg ikke skulle føle jeg satt og sprikte ut overalt, og så satte ho i gang.

gikk fort, og var smertefritt :) Du kjente at ho romsterte litt der inne, men var ikke vondt!

Tok ca 4 minutt, hele undersøkelsen.

blir lettere for hver gang ;)

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...