AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:29 #1 Skrevet lørdag kl. 13:29 Jeg har vært sammen med mannen i 30 år. Og for oss har separate soverom fungert. Men ei venninne reagerte på det når jeg fortalte det. Er det så unormalt? Anonymkode: 625ca...d5c
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:33 #2 Skrevet lørdag kl. 13:33 Veldig vanlig med hvert sitt soverom slik det er tilsvarende vanlig å ikke ha sex, ikke ha et romantisk forhold osv. For mange ender man opp i et kollektiv-ordning. Anonymkode: 5a7c2...dc9 4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:36 #3 Skrevet lørdag kl. 13:36 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg har vært sammen med mannen i 30 år. Og for oss har separate soverom fungert. Men ei venninne reagerte på det når jeg fortalte det. Er det så unormalt? Anonymkode: 625ca...d5c Skjønner godt at hun reagerer jeg. Jeg ville reagert selv. For meg er separate soverom synonymt med et dødt og gledesløst ekteskap. Null nærhet og sex. Da er jeg heller singel, for jeg ville ikke levd i et gledesløst ekteskap. Anonymkode: d3bec...12b 2 4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:41 #4 Skrevet lørdag kl. 13:41 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skjønner godt at hun reagerer jeg. Jeg ville reagert selv. For meg er separate soverom synonymt med et dødt og gledesløst ekteskap. Null nærhet og sex. Da er jeg heller singel, for jeg ville ikke levd i et gledesløst ekteskap. Anonymkode: d3bec...12b Vi har sex og nærhet selv om vi ikke sover sammen Anonymkode: 625ca...d5c 3 2 5
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:46 #5 Skrevet lørdag kl. 13:46 Jeg snorker og sover lett. Hadde mannen min snorket som meg, måtte jeg hatt eget rom. Han sover heldigvis godt i min snorking. Søvn er viktigest i livet for å holde meg friskest mulig. Anonymkode: 284dc...ad2 6
Jeg-er-anonym Skrevet lørdag kl. 13:53 #6 Skrevet lørdag kl. 13:53 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg har vært sammen med mannen i 30 år. Og for oss har separate soverom fungert. Men ei venninne reagerte på det når jeg fortalte det. Er det så unormalt? Anonymkode: 625ca...d5c Gjør det som fungerer for dere og ikke tenk så mye på hva som er vanlig og ikke vanlig. Så lenge dere er fornøyde og har det godt så er det ingen grunn å endre på dette, særlig om det å sove sammen har blitt prøvd ut og fungert dårligere. 5 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:57 #7 Skrevet lørdag kl. 13:57 Vi har separate soverom, han snorker, og jeg sover veldig lett. Men vi har et aktiv sex liv. Og noen kvelder i uken, så går vi og legger oss sammen, holder rundt hverandre, skravler og har sex. Men så går den ene til sitt soverom. Og noen morninger i helgen, så går vi inn til hverandre. Anonymkode: 60558...08b 3 1 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:07 #8 Skrevet lørdag kl. 14:07 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Skjønner godt at hun reagerer jeg. Jeg ville reagert selv. For meg er separate soverom synonymt med et dødt og gledesløst ekteskap. Null nærhet og sex. Da er jeg heller singel, for jeg ville ikke levd i et gledesløst ekteskap. Anonymkode: d3bec...12b Er det kun mulig å ha nærhet i forbindelse med leggetid, og sex på et felles soverom? Anonymkode: 87b08...268 4 9
mommyaka Skrevet lørdag kl. 14:08 #9 Skrevet lørdag kl. 14:08 Vi har vært sammen i 23 år og skulle ønske vi hadde denne muligheten... Han er veldig urolig i søvne,jeg sliter med smerter og et mye inn og ut av sengen på natten. Jeg skulle gjerne hat egen seng..et sted som bare var mitt 2 2 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:13 #10 Skrevet lørdag kl. 14:13 mommyaka skrev (4 minutter siden): Vi har vært sammen i 23 år og skulle ønske vi hadde denne muligheten... Han er veldig urolig i søvne,jeg sliter med smerter og et mye inn og ut av sengen på natten. Jeg skulle gjerne hat egen seng..et sted som bare var mitt Kjøp større bolig? Anonymkode: 5a7c2...dc9
mommyaka Skrevet lørdag kl. 14:13 #11 Skrevet lørdag kl. 14:13 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kjøp større bolig? Anonymkode: 5a7c2...dc9 Åh stor drøm det. Men økonomisk er dessverre ikke der.
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:16 #12 Skrevet lørdag kl. 14:16 Vi vurderer å gå over til separate soverom. Jeg har kommet i perimenopause og sliter med søvn. Særlig det å sovne på kvelden, og trenger fred og ro og stillhet for å skru av. Han er ekstremt a menneske og ønsker mye fysisk nærhet (som gjør at jeg ikke klarer å skru kropp og hode helt ned). Så han "klipper" natta mi i begge ender. Anonymkode: ad74d...15c 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:21 #13 Skrevet lørdag kl. 14:21 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Skjønner godt at hun reagerer jeg. Jeg ville reagert selv. For meg er separate soverom synonymt med et dødt og gledesløst ekteskap. Null nærhet og sex. Da er jeg heller singel, for jeg ville ikke levd i et gledesløst ekteskap. Anonymkode: d3bec...12b Kan ikke venninnen få gjøre hva hun vil? Hvorfor reagere negativt hvis det funker for dem? Anonymkode: 39e47...86f 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:48 #14 Skrevet lørdag kl. 17:48 mommyaka skrev (3 timer siden): Vi har vært sammen i 23 år og skulle ønske vi hadde denne muligheten... Han er veldig urolig i søvne,jeg sliter med smerter og et mye inn og ut av sengen på natten. Jeg skulle gjerne hat egen seng..et sted som bare var mitt Kanskje du har plass til en day bed i stua. Så kan du ligge der når du vil. Jeg har senga mi i stua og ligger der hele tiden men er kronisk syk og må hvile masse så derfor. Mannen min har soverom i kjelleren Anonymkode: de4b5...abb 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:52 #15 Skrevet lørdag kl. 17:52 Gjør det som er best for dere ❤️ God søvnkvalitet er livsviktig for helsa og for funksjon i det daglige, for humør, for energi, for hjernen og for kroppen. Leger sier til og med at å dele seng ikke er for alle. Og de som gnåler om sex - jeg har superhøyt libido, masse sex i alle forhold jeg har hatt, og det er jo nesten årsaken til at det å dele seng er vanskelig. Jeg sliter med å sovne så bare et annet menneske i senga som tar plass og snorker og whatever er jo vanskelig i seg selv, i tillegg så blir jeg jo kåt når jeg våkner midt på natta av at han snur seg, og da er det i all fall helt kjørt med å få sove igjen. Anonymkode: 62526...705
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:59 #16 Skrevet lørdag kl. 17:59 Vi er i småbarnsfasen vel og merke, og stort behov for mest mulig søvn (er svært lite vi får), og sover deror på hvert vårt soverom. Da er det i allefall håp for en av oss. Har ikke delt soverom på fem år, men har nå klart å ha både sex og nærhet, som har resultert i to barn til. Hva andre sier om saken bryr jeg meg lite om, en god natt søvn er viktig. Ikke tenk mer på det TS, e rnok vanligere enn du tror. Anonymkode: 3350d...462 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:10 #17 Skrevet lørdag kl. 18:10 Jeg synes det er merkelig at man liksom er nødt til å sove sammen for å ha et godt og aktivt sexliv. Man sover jo ikke når man har sex? Dessuten er det litt spennende og romantisk å "besøke" hverandre, og personlig har jeg i allefall mye mer overskudd til sex når jeg ikke må lytte til mannens snorking hele natten 😊 Og ja, jeg har prøvd alt av ørepropper. Anonymkode: fe194...a66 3 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:11 #18 Skrevet lørdag kl. 18:11 Vi er 40 år med tenåringsbarn, og har felles soverom, men har i tillegg et ekstra soverom som en av oss sover på ved behov. Soverommet er ikke mitt eller partner sitt, men i perioder sover en av oss der fordi vi trenger det. vi har en et labert sexliv hva angår kvantitet, men det er ikke soverommene sin skyld, men det faktum at vi har tenåringsbarn. grunnen for at vi tidvis sover hver for oss er fordi vi i perioder harulik døgnrytme og at en av oss forstyrrer den andre fordi vi begge sover lett og dårlig. Da sover vi bedre hver for oss, spesielt i perioder der det er hektisk på jobb for en eller begge. Anonymkode: 1da6a...418
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:18 #19 Skrevet lørdag kl. 18:18 Har vært sammen med mannen i bare to år, er glad i ham og synes det er hyggelig å dele seng med ham. Men det er umulig å sove. Han snorker, er stor og tar tilsvarende stor plass. Liker best å sove aleine jeg… Anonymkode: ff369...da0
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 17:23 #20 Skrevet søndag kl. 17:23 Vi har hatt separate soverom i 15 år pga mannen snorker. Jeg hadde nok blitt et utrivelig menneske å være sammen med,hvis jeg skulle gått rundt med kronisk søvnmangel. Vi har det veldig fint sammen på alle områder. Anonymkode: c6128...893 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå