Gå til innhold

Russetid og russebuss

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det mere bråk etter at russebuss ble så populært?  Før hadde mange russebuss camp uti skauen og kanskje ikke så mange klager da? Har iallefall det inntrykket her i Trondheim 

Anonymkode: 0f115...a59

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det var russebusser på 80-tallet også, men forskjellen fra da til nå er at lydnivået var et helt annet.
Da var det ikke lyd- og lysanlegg til flere hundretusen kroner, det rakk lenge med en kraftig "boom-blaster".

Jeg savner faktisk den gamle russetiden fra 70- og 80-tallet,  inkludert russebiler og russebusser.
Det var noe eget med det å bli vekket i maidagene fordi russen sang og ropte "chikkelakke", hvor de hadde det gøy, og inkluderte omverdenen i moroa, men uten å være en støyplage (dunking av bass fra et anlegg er ikke moro for andre enn de som er der)

Anonymkode: 7f156...027

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Var russ i 2008. Da fantes russebusser, men det var bare rike folk fra Oslo og Bærum og sånn som hadde det. Jeg kommer fra en medium stor by på østlandet, og ingen hadde russebusser her. Men det var mange vans da. Var ganske inkluderende. Vi hang mest med de i klassen og det var felles fester utendørs hvor alle kunne bli med. Husker det var en innendørs fest (russekro) hvor all russ var invitert bortsett fra svartruss, og det var litt rivalisering mellom skolene. Ganske uskyldige greier da. Vannballongkasting og sånn. Så det var jo ikke bare positivt. Men det var ikke mye, og det ble mye klager på den festen der svartruss ikke var invitert, så de måtte bare snu og invitere dem. Jeg dro aldri på de festene uansett, da det kostet penger. Var alltid fester ute eller hjemme hos folk uansett. Var aldri egne gjenger. Jeg hang med mange forskjellige folk i russetida og var på mange forskjellige fester både ute og hjemme hos folk. Var aldri noe snakk om at folk følte seg alene i russetida. Alle var velkomne på festene. 

Syns det er trist sånn det har blitt nå. Høres slitsomt ut. 

Anonymkode: 06d4d...d8b

Skrevet

Ser jo at russen går med støydempende øreklokker 🙄

AnonymBruker
Skrevet

Før festet de på spesielle steder på spesielle dager her lokalt. Natt til 1. og 16.mai. eneste klagene var at det var litt søppel etter de, men det ble ryddet etterhvert. Alle hadde vans og man gjorde ikke så.mye ut av seg. De besøkte barneskoler og hadde opptredner i byen. Nå har alle store busser og det samles busser fra nabobyene. Store lydanlegg som bærer godt, og de fester hele natten og drar fra sted til sted. Det merkes og høres! Ett av stedene er her jeg bor, og det er grusomt å høre på og vanskelig å sove med bassdrønn.

Anonymkode: 1c536...ef8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det egentlig noe særlig russetog lenger? Med morsomme og satiriske innslag og "sketsjer"? Har ikke sett på russetog på flere år da jeg har hørt det bare er busser som kjører. Ikke noe underholdning sånn som det var før. Da jeg var russ måtte man bidra med noe i toget. Jeg husker jeg egentlig ikke var med på noe sketch i russetoget. Min plan var å bare finne meg noen å henge meg på. Så hørte jeg noen ropte at de trengte en svartruss til å "krangle" med rødruss i en sketsj og da ble jeg med på det. Veldig moro! Husker jeg alltid dro og så russetoget før for det var så gøy. 

AnonymBruker
Skrevet

Min gutt snakker om russebuss når han blir russ. Er så redd for at opplevelsen ikke blir så bra som han tror og at han bruker penger på det som er bortkastet. Han må betale alt selv 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det egentlig noe særlig russetog lenger? Med morsomme og satiriske innslag og "sketsjer"? Har ikke sett på russetog på flere år da jeg har hørt det bare er busser som kjører. Ikke noe underholdning sånn som det var før. Da jeg var russ måtte man bidra med noe i toget. Jeg husker jeg egentlig ikke var med på noe sketch i russetoget. Min plan var å bare finne meg noen å henge meg på. Så hørte jeg noen ropte at de trengte en svartruss til å "krangle" med rødruss i en sketsj og da ble jeg med på det. Veldig moro! Husker jeg alltid dro og så russetoget før for det var så gøy. 

Helt enig. Russetoget før var morsomt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ikke nødvendigvis morsomme innslag men russetog er det ja, de fleste går utenfor buss/bilene sine og vandrerussen er også med 

Anonymkode: 3fa96...783

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...