Gå til innhold

Trenger råd ift IBS ( - og fleredagers-date!)

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nylig fått påvist IBS, har slitt i mange år. Men - selv om jeg har fått diagnosen, så har ingen sagt hva jeg kan gjøre annet enn å spise etter fodmap. Har gjort det og finner mer og mer ut av hva som trigger meg mest. Løk og gluten, ser det ut til. Men, saken er den at jeg blir som regel "dårlig" bare 20 minutter etter hvert måltid. Litt avhengig av hva det er jeg spiser - men stort sett må jeg være i nærheten av en do. Jeg lurer på - finnes det noe som faktisk hjelper? ser apoteket selger noe, men har ikke hørt noe om det. eller har helsekosten noe? det er så slitsomt å måtte fyke på do hele tiden. Og nå skal jeg snart på en date som varer flere dager, og det er jeg jo veldig spent på. og jeg gleder meg men gruer meg, for jeg vet at det å ut og spise feks blir så vanskelig. hvordan skal jeg klare håndtere dette, at jeg må så ofte på do når jeg er på date? jeg er veldig takknemlig for alle råd - jeg er så lei av å ha så mye vondt. 

Anonymkode: 3ab6d...9b7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det du spør om, er noe stoppende.

Det heter imodium/loperamid, og kan kjøpes resepfritt på apoteket. 

Jeg vil ikke anbefale at du begynner med det fast, men bruk det i spesielle sammenhenger der du vet det blir vanskelig å finne et toalett i umiddelbar nærhet, eller om du skal overnatte et sted der du ikke kjenner det komfortabel med å gå på do.

Men, det beste er egentlig bare å være ærlig om at du har IBS. Det er ganske vanlig, og ingenting å skamme seg over.

Lykke til på date! 🙂

Anonymkode: 370e5...ab2

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det du spør om, er noe stoppende.

Det heter imodium/loperamid, og kan kjøpes resepfritt på apoteket. 

Jeg vil ikke anbefale at du begynner med det fast, men bruk det i spesielle sammenhenger der du vet det blir vanskelig å finne et toalett i umiddelbar nærhet, eller om du skal overnatte et sted der du ikke kjenner det komfortabel med å gå på do.

Men, det beste er egentlig bare å være ærlig om at du har IBS. Det er ganske vanlig, og ingenting å skamme seg over.

Lykke til på date! 🙂

Anonymkode: 370e5...ab2

Takk :) men vil imodium gjøre meg forstoppet? eller bare forhindre at alt går rett gjennom etter måltider? for dte er det jeg ønsker forhindre, som regel må jeg løpe på do kort tid etter måltid og det er litt flaut syns jeg når jeg skal bo på hotell med en fyr....jeg skal sjekke ut hva imodium gjør med magen, så ikke jeg gjør noe dumt nå. Finnes det ikke også noen medisiner, reseptfrie , på apotek? syns jeg har sett noe....men aner ikke. ts

Anonymkode: 3ab6d...9b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...