Gå til innhold

Firebarns mor kan avløse Chirac


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Siri_*

Fullstendig enig med deg! Jeg tenkte akkurat det samme som deg, da jeg så overskriften her på KG...hva har det med saken å gjøre at hun er firebarnsmor, når Chirac er trebarnsfar - og det gjøres et nummer ut av at hun er det, mens han får slippe unna..det var slett og dårlig journalistisk arbeid av Dagsavisen, synes jeg!

:overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Kommer jo an på hvordan man ser det, noen tenker jo slik at når hun kan styre et hjem med fire barn, burde det ikke være noe problem å styre et land, tenk på all erfaringen hun har som organisator ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo an på hvordan man ser det, noen tenker jo slik at når hun kan styre et hjem med fire barn, burde det ikke være noe problem å styre et land, tenk på all erfaringen hun har som organisator ;)

Deg om det. Tror nok de fleste ikke tenker fullt så positivt om dette nei...."firebarnsmor" blir nok bevisst brukt for å sette denne kvinnens rang på plass der den liksom hører hjemme: i hjemmet og nederst på stigen.

Dessverre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninnimor

Det har vel å gjøre med at vi allerede vet hvem Chirac er, så han trenger ingen presentasjon. Royal er det ikke så mange som vet hvem er, og for å danne et bilde av hva slags person hun er, så skriver de at hun er firebarnsmor.

Men jeg må innrømme at jeg har stusset over liknende ting før, f.eks. så jeg en gang i en avis at det stod noe om "Erna og Bondevik". Det høres rart ut. Enten må de skrive "Solberg og Bondevik", eller "Erna og Kjell-Magne". Det høres ikke bra ut å ha fornavn på den ene og etternavn på den andre i samme setning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel bare en av de mytene vi har bygget opp om at mor bør være hjemme med barn, mens far skal være i arbeidslivet, helst i ledende stilling. Pressen er på denne måten med på å bygge opp gjerdene og si at mor og barn hører sammen mens far og karriere hører sammen.

En tragisk holdning blandt journalister som bør vite bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest King James II

Eller kanskje det bare er det at de tror at denne kvinne må vere ekstremt sterkt politisk siden hun har 4 barn..Men det er uansett en idotisk overskrift..

den burde heller vert.

en kvinne med svart hår mest sansynlig vis farget kan ta over fra en mann som nesten ikke har noe hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er dette en veldig oppegående kvinne med bakgrunn som minister i flere departement - men det er verd mer enn en liten notis i avisene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...