AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:24 #1 Skrevet fredag kl. 20:24 Er ansatt i barnehage. Har jobbet to år på midlertidig kontrakt (ett år om gangen). Det er noen som har jobbet på avdelingen ett år. De valgte å gå videre med henne nå og ikke meg (fikk ikke fornyet.) Selvom vi har samme utgangspunkt, men grunnen var at jeg har småbarn (mindre fleksibel) og ikke hun. Er det lov? Anonymkode: b31d1...1bd
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:27 #2 Skrevet fredag kl. 20:27 Sa de det? I så fall er det bare å kontakte fagforeningen din; de kan ikke diskriminere fordi du har barn. Anonymkode: 1c838...8d4 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:30 #3 Skrevet fredag kl. 20:30 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sa de det? I så fall er det bare å kontakte fagforeningen din; de kan ikke diskriminere fordi du har barn. Anonymkode: 1c838...8d4 Ja, de sa at jeg hadde mindre fleksibilitet (pga jeg ikke kan ha tidligvakt). Anonymkode: b31d1...1bd 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:36 #4 Skrevet fredag kl. 20:36 Dumt av de å oppgi det som grunn. Men jeg hadde også valgt den andre, som kan ha alle vakter. Er dessverre en jobb man må være fleksibel i, og jobbe overtid når det trengs. hilsen styrer i bhg Anonymkode: ebc05...977
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:57 #5 Skrevet fredag kl. 20:57 Er nok desverre sånn. Mistet selv et jobbtilbud pga små barn. De sa ikke det direkte. Men pga fravær, som indirekte handler om barna, pga de smittet meg mye da kroppen allerede var veldig sliten, så jeg fikk alt de kom hjem med. De har ikke lov å diskriminere deg for at du har unger. Så det kan en gå videre med. Men usikker på når det gjelder vikariat, for da kan en jo hele tiden velge delvis selv, så lenge det er flere å ta av. Anonymkode: e335c...288 1
mommyaka Skrevet fredag kl. 21:08 #6 Skrevet fredag kl. 21:08 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Ja, de sa at jeg hadde mindre fleksibilitet (pga jeg ikke kan ha tidligvakt). Anonymkode: b31d1...1bd Kan du ikke ta tidligvakt? Så på 2 år har f aldri hat tidelvakt? 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:09 #7 Skrevet fredag kl. 21:09 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er nok desverre sånn. Mistet selv et jobbtilbud pga små barn. De sa ikke det direkte. Men pga fravær, som indirekte handler om barna, pga de smittet meg mye da kroppen allerede var veldig sliten, så jeg fikk alt de kom hjem med. De har ikke lov å diskriminere deg for at du har unger. Så det kan en gå videre med. Men usikker på når det gjelder vikariat, for da kan en jo hele tiden velge delvis selv, så lenge det er flere å ta av. Anonymkode: e335c...288 Jeg var ikke vikar. Hadde 100% stilling. Bare ett år om gangen. Hadde jeg blitt ansatt ett år til hadde jeg hatt krav på fast. Anonymkode: b31d1...1bd
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:10 #8 Skrevet fredag kl. 21:10 mommyaka skrev (1 minutt siden): Kan du ikke ta tidligvakt? Så på 2 år har f aldri hat tidelvakt? Nei, fordi barna begynner i bhg samme tidspunkt som åpningstid. Ellers hadde jeg jo elsket å kunne gå tidligere fra jobb jeg også ! Synes det er sånn at de fleste vil ha akkurat den vakta da... Ts Anonymkode: b31d1...1bd
mommyaka Skrevet fredag kl. 21:15 #9 Skrevet fredag kl. 21:15 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, fordi barna begynner i bhg samme tidspunkt som åpningstid. Ellers hadde jeg jo elsket å kunne gå tidligere fra jobb jeg også ! Synes det er sånn at de fleste vil ha akkurat den vakta da... Ts Anonymkode: b31d1...1bd Skjønner deg og dem...litt kjedelige at da har man mindre muligheter med vakter for deg å de andre.
Christina82 Skrevet fredag kl. 21:17 #10 Skrevet fredag kl. 21:17 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: Som bruker av Kvinneguiden gjelder følgende bruksvilkår * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende meg en privat melding med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.
Fremhevede innlegg