Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det ser ut til at jeg må krype til korset og få meg briller. Jeg ser så dårlig, men har i det lengste utsatt å få briller. Fordi jeg hater å bruke det og jeg synes briller er stygt (ja, er nok barnslig).

Jeg ønsker briller som synes minst mulig og om det er mulig så må de se bra ut.

Hvordan var det for DEG å velge ut briller? Var det enkelt eller noe du brukte lang tid å bestemme deg for? Er du fornøyd med valget?

Ellers lurer jeg på om det finnes en app e.l der man kan se hvordan man ser ut i de ulike brillene?

Anonymkode: bf72a...37c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du går til bra optiker og får hjelp der. De har bra folk

Anonymkode: 162e6...b38

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du går til bra optiker og får hjelp der. De har bra folk

Ja, jeg skjønner at jeg vil få hjelp, men jeg tenkte det kunne være greit å forberede seg litt. Synes alle det er lett å finne briller som passer? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja, jeg skjønner at jeg vil få hjelp, men jeg tenkte det kunne være greit å forberede seg litt. Synes alle det er lett å finne briller som passer? 

Det er veldig vanskelig alene, men med gode ansatte i brillebutikk er det enkelt. 

Det er ikke så mye å forberede, du ser fort hva du liker og ikke liker når du begynner å prøve. Bare ha god tid, og dra tilbake en annen gang hvis du ikke greier å bestemme deg. Noen butikker lar deg låne med innfatningene hjem også for å prøve. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville gått for metallinnfatninger heller enn plast, hvis du vil har briller som ikke er veldig mye brille. 

Det finnes også nettbutikker der du kan prøve brillene digitalt, Specsavers har det f.eks. Da kan du få en ide om hva du liker. Men ville ikke kjøpt briller uten å prøve dem fysisk først.

Anonymkode: 8241e...98c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Briller er ikke pent, når man bruker noe man ikke kler. Det samme er med solbriller, mange som går rundt med solbriller de ikke kler bare fordi de er populære.

Finn deg briller som passer din ansiktsform og kler deg, du må nok prøve litt og la de som jobber der hjelpe deg.

Anonymkode: 10631...2cc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.5.2026 den 21.34):

Det ser ut til at jeg må krype til korset og få meg briller. Jeg ser så dårlig, men har i det lengste utsatt å få briller. Fordi jeg hater å bruke det og jeg synes briller er stygt (ja, er nok barnslig).

Jeg ønsker briller som synes minst mulig og om det er mulig så må de se bra ut.

Hvordan var det for DEG å velge ut briller? Var det enkelt eller noe du brukte lang tid å bestemme deg for? Er du fornøyd med valget?

Ellers lurer jeg på om det finnes en app e.l der man kan se hvordan man ser ut i de ulike brillene?

En må ofte innom en optiker for å velge riktige briller. Briller er jo glass med ramme, så er vel bare å kjøpe en passende ramme.

Regner med AI gjør mye av jobben nå, men en må fortsatt inn til optikker 😊

Anonymkode: 02c4a...31d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan få rammeløse innfatninger, men de tåler litt mindre juling. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i motsatt ende, har byttet ut brillene med linser og føler meg blass og høypannet uten! 
Men det er veldig praktisk, da. 

Anonymkode: 386b1...785

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...