Gå til innhold

Mannen tok svigers i dag

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min var ekstremt ubehagelig men nødvendig tydelig mot svigers i dag. 
Hans foreldre. 
Vi har to barn som er ungdommer. 
Mannens bror har 3 småbarn. 
Svigers klager hele tiden over våre barn. De roter, de prater for høyt, eller for lite og det er alltid noe meg med våre. 
Samtidig roses deres andre barnebarn opp i skyene. Hvor flinke de er i fotball, med lekser og hvor fantastisk de er. 
Jeg har fortalt svigers at det var våre også når de var på den alderen. Og hvor godt de gjør det på vgs.  Men det virker som de er fornærmet da ungdommene tilbringer mindre tid med de, og har mer sine egne liv. Mens de små forguder de mer. Slik som våre gjorde på samme alder.

mannen min sa at nå er det nok. Han vil ikke høre negativet om våre barn. De er ungdommer og det er sårt for oss å høre klaging hele tiden. 
så er det sol og glede i alt de sier om de små. 
han sa han har fått nok, og nå er det slutt. Vi gidder ikke komme dit å hjelpe de med alt mulig om det bare er klaging på våre barn. De bare… åååh det har vi ikke tenkt på. 
jeg selv har vært mindre på besøk siste 2 årene grunnet dette. Orker ikke. Så nå får vi se om det bedrer seg 

Anonymkode: 2b6ed...dd1

• Liker 3
  • Hjerte 14
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På tide at vi får høre om en mann som setter foten ned til foreldrene sine. Sjelden vi hører om det her inne, men det er jo det alle damer på KG etterlyser. 

Han fikk vel nok…

Anonymkode: 45394...1f3

• Liker 15
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Nydelig!

Anonymkode: e19a6...c89

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nydelig!

Anonymkode: e19a6...c89

Det er klart små barn er mer besteforeldre vennlige, mer nærhet, lettere å vise frem og enklere på alle måter. 
vil sitte i fanget, vil overnatte og smigrer besteforeldre på en helt annen måte enn ungdommen. 
De er veldig avhengig av mannen min, til å hjelpe til med div og egentlig det meste. 
Han har sagt fra før, og på en mer hint måte. Men i dag var han så tydelig at de kjenner det nok i flere dager. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Mannen min var ekstremt ubehagelig men nødvendig tydelig mot svigers i dag. 
Hans foreldre. 
Vi har to barn som er ungdommer. 
Mannens bror har 3 småbarn. 
Svigers klager hele tiden over våre barn. De roter, de prater for høyt, eller for lite og det er alltid noe meg med våre. 
Samtidig roses deres andre barnebarn opp i skyene. Hvor flinke de er i fotball, med lekser og hvor fantastisk de er. 
Jeg har fortalt svigers at det var våre også når de var på den alderen. Og hvor godt de gjør det på vgs.  Men det virker som de er fornærmet da ungdommene tilbringer mindre tid med de, og har mer sine egne liv. Mens de små forguder de mer. Slik som våre gjorde på samme alder.

mannen min sa at nå er det nok. Han vil ikke høre negativet om våre barn. De er ungdommer og det er sårt for oss å høre klaging hele tiden. 
så er det sol og glede i alt de sier om de små. 
han sa han har fått nok, og nå er det slutt. Vi gidder ikke komme dit å hjelpe de med alt mulig om det bare er klaging på våre barn. De bare… åååh det har vi ikke tenkt på. 
jeg selv har vært mindre på besøk siste 2 årene grunnet dette. Orker ikke. Så nå får vi se om det bedrer seg 

Så bra at han sa det så tydeligt! Hinting fungerer sjeldan, og her ser det ut som om det har gått opp eit lys for svigerforeldrene. 

Håpar de får ein betre relasjon no ❤️ 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Smascha skrev (5 minutter siden):

Så bra at han sa det så tydeligt! Hinting fungerer sjeldan, og her ser det ut som om det har gått opp eit lys for svigerforeldrene. 

Vår eldste sluttet å besøke de for et år siden. Bare klaging. Han er der av og til nå, men da klager de også. Det var derfor mannen min slå hånda i bordet og gav de klartekst. 
typiske ting er at han har dusjet og det ligger et håndkle på gulvet. Da klager svigers til oss, også til mannens bror. Så sender mannens bror melding til vår sønn og sier han må rydde opp etter seg. Da fikk han nok å sluttet å dra dit lenge. 
Mange slike eksempler. Men når de små er der og roter og griser er det bare søtt 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er klart små barn er mer besteforeldre vennlige, mer nærhet, lettere å vise frem og enklere på alle måter. 
vil sitte i fanget, vil overnatte og smigrer besteforeldre på en helt annen måte enn ungdommen. 
De er veldig avhengig av mannen min, til å hjelpe til med div og egentlig det meste. 
Han har sagt fra før, og på en mer hint måte. Men i dag var han så tydelig at de kjenner det nok i flere dager. 

Jeg tenker at om noen få dager så kan din mann snakke med dem igjen, fortelle dem at både dere og barna setter pris på besteforeldrene, men at de kanskje skal prøve å huske hvordan det selv var å være ungdommer, og hvor mye de besøkte egne besteforeldre på den alderen, og hvis de stadig hang med sine egne besteforeldre, var det fordi deres besteforeldre alltid snakket dem ned...?

Og spørre dem hvor motivert de selv ville vært for å gå på besøk til noen som alltid hakket på dem eller om dem, når de faktisk kom på besøk? Hvor velkomne hadde de følt seg? Hadde de følt at de som alltid hakket på dem var glade i dem? Hadde de gledet seg til å dra på besøk til noen som alltid snakket stygt om dem og sammenlignet med andre hvor andre alltid ble rost, mens de selv hele tiden ble rakket ned på?

Kjempebra at han sa fra! Men kan hende de trenger litt oppfølgende, saklige spørsmål som kanskje kan få dem til å reflektere mer over egen rolle i dette og hvordan det er å være ungdom.

Det sagt, om besteforeldrene innser sin rolle, så hadde jeg også satt meg ned og snakket med ungdommene, snakket om at det er familie, og at hvis besteforeldrene nå blir mer positive, så har også ungdommene selv et ansvar for å opprettholde en god kontakt med besteforeldrene. 

Anonymkode: 1e629...367

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker at om noen få dager så kan din mann snakke med dem igjen, fortelle dem at både dere og barna setter pris på besteforeldrene, men at de kanskje skal prøve å huske hvordan det selv var å være ungdommer, og hvor mye de besøkte egne besteforeldre på den alderen, og hvis de stadig hang med sine egne besteforeldre, var det fordi deres besteforeldre alltid snakket dem ned...?

Og spørre dem hvor motivert de selv ville vært for å gå på besøk til noen som alltid hakket på dem eller om dem, når de faktisk kom på besøk? Hvor velkomne hadde de følt seg? Hadde de følt at de som alltid hakket på dem var glade i dem? Hadde de gledet seg til å dra på besøk til noen som alltid snakket stygt om dem og sammenlignet med andre hvor andre alltid ble rost, mens de selv hele tiden ble rakket ned på?

Kjempebra at han sa fra! Men kan hende de trenger litt oppfølgende, saklige spørsmål som kanskje kan få dem til å reflektere mer over egen rolle i dette og hvordan det er å være ungdom.

Det sagt, om besteforeldrene innser sin rolle, så hadde jeg også satt meg ned og snakket med ungdommene, snakket om at det er familie, og at hvis besteforeldrene nå blir mer positive, så har også ungdommene selv et ansvar for å opprettholde en god kontakt med besteforeldrene. 

Anonymkode: 1e629...367

Vi kan oppfordre de til å besøke men vi kan ikke styre 18-19 åringer som har jobb, skole, venner og sine ting. Det er naturlig at det blir sjeldnere. Min mor klager på for lite besøk av de. Da spør jeg; hvor ofte besøkte du dine besteforeldre da du var ungdom. Ja men det blir jo annerledes får jeg da. Det er klart - mamma har vært tett på de hele tiden ukentlig fra de var små. Men de må få lov å være ungdommer uten dårlig samvittighet for alle andre hele tiden. La de få puste litt. Som jeg sa til mamma; når de først kommer på besøk kan du ikke sitte å gi de dårlig samvittighet for hvor lite de kommer. De er jo hos henne en gang i uka ca. Og hun ser jo de når hun er her 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Vår eldste sluttet å besøke de for et år siden. Bare klaging. Han er der av og til nå, men da klager de også. Det var derfor mannen min slå hånda i bordet og gav de klartekst. 
typiske ting er at han har dusjet og det ligger et håndkle på gulvet. Da klager svigers til oss, også til mannens bror. Så sender mannens bror melding til vår sønn og sier han må rydde opp etter seg. Da fikk han nok å sluttet å dra dit lenge. 
Mange slike eksempler. Men når de små er der og roter og griser er det bare søtt 

Man kan faktisk klare å rydde opp etter seg, selv om man er ungdom. Etter rettere sagt, særlig når man er ungdom/ung voksen og ikke minst om de er på besøk 

Anonymkode: e06e8...6d7

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

På tide at vi får høre om en mann som setter foten ned til foreldrene sine. Sjelden vi hører om det her inne, men det er jo det alle damer på KG etterlyser. 

Han fikk vel nok…

Anonymkode: 45394...1f3

Ja, han fikk vel nok av TS som tok seg nær av alt og klagingen deretter…. 
Rart at det alltid er foreldrene til mannen som lager problemer…. 

Anonymkode: e87c6...d07

AnonymBruker
Skrevet
Smascha skrev (39 minutter siden):

Ja, det er viktigst sette folk på plass, kontra å ta opp ting på en ordentlig måte! 🙄🙈

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Prøver du å finne et rom der du kan angripe meg nå? 
Nei de klaget aldri til meg, de klaget til mannen min og til ungdommen selv. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ja, det er viktigst sette folk på plass, kontra å ta opp ting på en ordentlig måte! 🙄🙈

Ja noen ganger må man det når vanlig samtale ikke fungerer. 
med klager over at de er ensom. Sønnen min dro på besøk forrige uke og hadde med seg mat og laget til de og han. Da klaget de også, hvorfor kommer han tilgode å lager mat? Kan han ikke lage mat hjemme? 
Mannen min sa; kanskje han har lyst å tilbringe tid med dere siden dere klager på ensomhet hele tiden. Krever at mannen min besøker de 3 dager i uka. Nå får de besøk og så er det galt også. 
Åja, det tenkte de ikke på. 
Det går ei grense til slutt. 
Enkelte forstår ikke får de får det i klar tekst 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ikke her. Jeg, kvinne, forguder svigermor, og vi er så mye sammen med henne som mulig. Tar henne med på en ferie hvert år også. 

Mine foreldre er det best å kun besøke kort de nødvendige dagene i året. De har en fantastisk familiehytte hvor vi også har fått rom, men verken vi eller ungene orker å dra dit lenger. 4-6 timer går bra, ett døgn med dem og det blir skriking, brøling og kjefting. De har nemlig LITT temperament. Jepp det kaller de det faktisk, og mener det skal være greit. 😬

Verste er at man ikke kan unngå dette engang. Vi går på nåler og gjør nærmest alt angående mat, rydding og vask for at det ikke skal være noe å kjefte for, og likevel smeller det helt plutselig. Ofte noe de bare har fått for seg som ikke engang stemmer. Skyte først, spørre etterpå er mentaliteten. 

Svigermor og min svigerfamilie derimot... ❤️❤️❤️❤️

Anonymkode: 2b089...99d

• Hjerte 1
Skrevet

Herregud for en misvisende overskrift. Ikke rart at tråden har over 1000 visninger på 1 time.

Anonymkode: 31370...3ec

Skrevet

Ts, har du skrevet om dette før? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...