Gå til innhold

"Billigkoffert" som tåler flybehandling?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en stor Samsonite-koffert som jeg egentlig er glad i, men jeg tenkte jeg skulle prøve å pakke litt lettere til sommerens flytur. Satt og så på kofferter, også slår det meg at det er jo mange som selger billigere kofferter (og også mange som kjøper!) - og det hadde vært helt supert om noen av disse faktisk tåler å bli kastet rundt av flyplasspersonalet?

Er det noen som har kjøpt koffert på Europris, Rusta eller lignende og fløyet med dem flere ganger uten at hjul og håndtak ramler av osv?

Anonymkode: 90a7e...b15

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min koffert fra europris har jeg hatt siden 2013. Den har vært på minst 10 flyturer, og i tillegg flere helgeturer med bil. Den har noen overflatiske skrapemerker men er ellers like god som ny! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Var fra Europris og de har vart lenge. Må kjøpe nye no. Mange turer og røffe behandlinger.

Anonymkode: fbfea...0d8

AnonymBruker
Skrevet
Sykepleierinnen skrev (3 minutter siden):

Min koffert fra europris har jeg hatt siden 2013. Den har vært på minst 10 flyturer, og i tillegg flere helgeturer med bil. Den har noen overflatiske skrapemerker men er ellers like god som ny! 

Takk! Skrapemerker osv bryr jeg meg ikke noe om, men det er kjipt å komme fram også får man ikke trillet kofferten fordi et hjul har falt av (men jeg har forsåvidt opplevd at håndtaket har knekt av på en Samsonite-koffert etter en flytur, når jeg tenker etter)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Var fra Europris og de har vart lenge. Må kjøpe nye no. Mange turer og røffe behandlinger.

Anonymkode: fbfea...0d8

Takk! Da skal jeg jammen meg dra innom og titte!

AnonymBruker
Skrevet

Rusta har en av testvinnerne, jeg har den selv og er fornøyd så langt. Den har bare vært med på tre turer hittil men de turene har den ihvertfall tålt fint.

https://www.rusta.com/nb-no/fritid-og-reise/reise/kofferter/koffert-medium-regent-premium-685x46x275-cm-38-kg-61-74-l-svart-abspc-tsa-las-551512970101

Den forrige kofferten min var fra Europris, kjøt inn spesifikt for en tur til USA der jeg ikke ville risikere å få ødelagt en dyrere koffert. Europris-kofferten holdt i 12 år før den mista et hjul og ble moden for utskifting. Jeg reiser 3-5 ganger i året, alltid en tur til USA. Og jeg pakker tungt.

Anonymkode: 10354...a80

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen har samspnite, jeg har billigkoffert. Min er eldst, har minst merker, og har aldri vært ødelagt. Mannens har vært inne på reparasjon 3 ganger. 

Det positive er jo at det finnes ekstradeler til hans, mens min må kastes om noe går i stykker.

Anonymkode: 898f2...f38

• Liker 2
Skrevet

Har en fra europris som jeg kjøpte i 2017? Jeg har sittet, klemt og mishandlet den. Den har vært på totalt 5 reiser og er helt fin som ny 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke kjøpt fra de stedene du nevner. Men jeg hadde en billigkoffert jeg kjøpte i Singapore som jeg brukte masse i sikkert ti år før den endelig røk. Helt gull!

Anonymkode: b047e...387

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Våre north pioner er vi fornøyde med. 

Anonymkode: b16eb...a1d

• Liker 1
Skrevet

Kjempefornøyd med koffert fra Rusta 😊 Har hatt min siden 2016, mye brukt, både på fly og trilling over lange distanser, kun noen får skrapemerker på 😊

AnonymBruker
Skrevet

Alle kofferter blir ødelagt over tid og etter bruk. En dyrere koffert har bedre hjul og mer stabilt håndtak, men også disse blir skadet under transport. Min første og eneste dyre koffert ble skadet under første flytur, så håndtaket måtte jeg sloss med i alle år etter. Neste koffert jeg skaffer meg skal være billigst mulig med ok hjul og stabilt håndtak. Så taper jeg med gorilla tape eller gaffa på utsatte steder for å hindre at den sprekker opp når flyplassansatte hiver den rundt. 

Anonymkode: 4690e...fa7

AnonymBruker
Skrevet

Fornøyd med mine fra europris og rusta👌🏻

Anonymkode: 5bbd5...eb2

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte en stor koffert til 10 dollar i USA for å frakte shoppingen vår hjem i, den holdt i 12 år før den endelig falt fra hverandre i år (og da må noen omtrent ha hoppet på den, for den var i masse biter inne i trekket). Jeg har kjøpt en liten koffert fra Europris nå, vurderer å like gjerne kjøpe en stor derfra også. Skal sjekke ut Rusta også, hvis deres har testet bra 👍

Anonymkode: dfe97...441

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Sykepleierinnen skrev (3 timer siden):

Samme her :)

Anonymkode: 0615c...549

AnonymBruker
Skrevet

Av "myke" kofferter har vi tidligere hatt ett par som har vært helt super og vart i mange år. Vi kjøpte en på ullered i Sverige i 2012 som ble brukt helt frem til rundt 2020 og da faktisk solgt videre 😅🥰 men, som sagt ville jeg satset på "myke kofferter" om man skal kjøpe billig. Den andre tror jeg vi kjøpte på typ coop i si tid - men den var enda eldre. Varte nok i typ 10 år.

Vi har nå samsonite og american turister... men syns ikke kvaliteten gjenspeiler prisen for å være ærlig! Samsonitekofferten til 3000 tålte bare 3 år og 7-8 turer før den ble så skadet at den ble omtrent ubrukelig - kan jo også ha vært uheldig da! Fikk heldigvis erstattet ca 1700 med flyselskapet den gangen så vi fikk kjøpt en ny. Og ene amarican turister kofferten ble ødelagt glidelås på etter en tur - men fikk da heldivis ny koffert med det samme. 

Anonymkode: 15dc9...258

AnonymBruker
Skrevet

Europris sine har holdt. Kjøpte en på rusta, den sprakk første tur.

Kjøpte en american turister, helt annen plastikk, myk og god, tåler litt juling. Den kostet under 2000kr. 

Anonymkode: 21ee1...02e

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at billigkoffertene mine ikke varer, mens Samsonite-koffertene har jeg inn i evigheten. Og én ting som er verdt å tenke på, er hvor sinnssykt upraktisk og stressende det er når kofferten har blitt ødelagt på vei til reisemålet, slik at viktige ting har falt ut inne i flyet, du må kontakte reiseforsikringen, du må ut og kjøpe ny koffert på reisemålet (finnes ofte ikke så mange koffertbutikker akkurat der du er på ferie) osv. Jeg har opplevd dette én gang, med en billigkoffert til ca. 900 kr. Det ene hjulet falt av og var helt borte, og i det "hjørnet" hadde ting falt ut underveis. Utrolig kjip opplevelse!

Etter det har jeg kun brukt toppmodellene fra Samsonite og har aldri opplevd noen problemer - og jeg reiser mye.

Anonymkode: a1014...bb5

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...