Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble sykemeldt denne uka etter en stygg ulykke, og har følgelig holdt lederen min oppdatert. Vedkommende spurte hvor lenge jeg blir sykemeldt, hvorpå jeg har svart at jeg ikke vet, men at jeg er ikke tilbake på kontoret med det første, men at jeg ønsker å jobbe hjemmefra så godt det lar seg gjøre (lang reisevei som ikke er forenlig med skaden). Ikke noe respons, ikke noe god bedring eller lignende. Er jeg sær eller er det litt rart? Tenker at man kunne jo bare ha svart tommel opp eller noe slikt 😅

(vedkommende er kun min leder, så er ikke slik at hen har personalansvar for mange andre å følge opp også)

Anonymkode: f2a3a...c8b

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er selvsagt helt elendig å ikke få noe respons på det du har skrevet om. Skjedde også med meg, først da jeg sa ifra at jeg var syk, så ble jeg sykemeldt noen dager. Nada kommentar tilbake i det hele tatt. Ingen respons på at jeg var syk. 

Nå vet jeg han fikk det med seg. 

Anonymkode: f35a4...703

Skrevet

Det er slapt, en slik melding burde vært fulgt opp av en telefon fra leder. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er selvsagt helt elendig å ikke få noe respons på det du har skrevet om. Skjedde også med meg, først da jeg sa ifra at jeg var syk, så ble jeg sykemeldt noen dager. Nada kommentar tilbake i det hele tatt. Ingen respons på at jeg var syk. 

Nå vet jeg han fikk det med seg. 

Anonymkode: f35a4...703

Vet også at hen fikk det med seg, da jeg har fått tilbakemelding på noe jobbgreier jeg leverte etter jeg sendte meldingen. Sendte også spørsmål da jeg aldri har vært sykemeldt før så jeg vet ikke om sykemeldingen har gått inn eller hvordan det fungerer.

Her har jeg stresset med å jobbe samtidig som jeg har sinnsyke smerter og har mye usikkerhet rundt skader (så fint å ha noe å holde på med også), mye med tanke på at kollegaer ikke skal måtte gjøre mine oppgaver, men merker helt ærlig at jeg vet ikke om jeg gidder det når jeg ikke engang får noe svar...

AnonymBruker
Skrevet

Etterspør skriftlig om du kan se bedriftens oppfølgingsplan for sykemeldte så du vet hva du forholder deg til.

Den skal være i hr eller HMS arkivet. 

Anonymkode: 87e6b...0fe

AnonymBruker
Skrevet

PS kan hende sjefen fikk det travelt med å fylle opp din plass som nå er tom med vikarer. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

PS kan hende sjefen fikk det travelt med å fylle opp din plass som nå er tom med vikarer. 

De setter ikke inn vikarer

Skrevet

Det er jo elendig personaloppfølging. Håper du gir tilbakemelding til vedkommende på et passende tidspunkt. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er noe trøst så legger min leder på røret før man har snakket ferdig i sånne tilfeller. Sjefen over der igjen følger bedre opp, og den personen skal ikke engang være involvert. Finnes mange rare ledere. 

Anonymkode: 1963d...0f2

Skrevet

Det er ikke bare litt rart, det er elendig utøvelse av ledelse!! Jeg forstår godt at du reagerer, dette er ikke greit på noen som helst måte. 

Bare for å sikre deg, så kan det være greit å skrive en oppfølgende melding nå før helgen. Det viser at du tar medvirkningsplikten på alvor, selvom du har en leder som ikke følger opp sine oppgaver. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som de fleste ledere, det. Ingen bryr seg i arbeidslivet, så pass på deg selv. 

Anonymkode: ce577...b02

AnonymBruker
Skrevet

Spesielt... Men så er det mange personalledere som har fått ansvaret uten å faktisk være god med mennesker dessverre. 

Anonymkode: 492d7...b1e

AnonymBruker
Skrevet

Virker som en del ledere nå ikke passer til rollen i det hele tatt. Flere virker å ikke bry seg. Selv har jeg en leder som aldri svarer på noe.  

Anonymkode: 3734a...08f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette.

Anonymkode: b53a5...faf

AnonymBruker
Skrevet

Mange medarbeidere som heller ikke bryr seg om plikter osv. Det går begge veier ;) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Virker som en del ledere nå ikke passer til rollen i det hele tatt. Flere virker å ikke bry seg. Selv har jeg en leder som aldri svarer på noe.  

Anonymkode: 3734a...08f

Ikke uvanlig å kun få ansvaret basert på ansiennitet eller resultater. Er ganske koko.

Anonymkode: 492d7...b1e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Mange medarbeidere som heller ikke bryr seg om plikter osv. Det går begge veier ;) 

Ja. Men jeg har jo fulgt alle pliktene og også egentlig strukket meg lenger enn jeg trenger og jobbet selv om jeg har måttet proppe i meg opiater

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Dette.

nevnte jo i HL at vedkommende kun har personalansvar for meg, det brukes ikke vikarier i denne jobben.

Anonymkode: b1bf9...cd7

Skrevet (endret)

Om vedkommende kun har personalansvar for deg så er nok ikke det hovedbeskjeftigelsen hens. Eller noe hen er veldig trent til. Du har hørt fra arbeidsgiver. Dere hadde kontakt på starten av denne uka, vedkommende gjorde det man skal; kartla hvor lenge du tror du blir borte. Du visste ikke. Dette skjedde denne uka. Hva forventer du egentlig? Daglig "omsorg"? Normalt sett hadde man fått et "god bedring" men helt ærlig, det har noen ganger gått i glemmeboken min når jeg har mye annet som brenner.

Leder har ansvaret for å gjøre det formelle rundt ditt sykdomsfravær, men det er som arbeidsgiver, ikke vennen din. 

Og slutt med å presse deg hardt, tar du sterke opiater så påvirker det deg også mentalt og du gjør en dårligere jobb og bruker lenger tid på å bli frisk. Gi kropp og hodet hvile til å leges!

Endret av Summeer
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...