AnonymBruker Skrevet 21. mai #1 Skrevet 21. mai Jeg hadde i utgangspunktet ikke lyst til å reise utenlands i år, hovedsakelig fordi vår yngste på 1,5 år. Ferie med en så liten unge er bare stress, vår er i tillegg en som ikke sover om nettene og en krevende liten sak Men vi har også en på 6 år som gjerne vil på ferie. Mamma sier nå at hun vil spandere tur med Kiel -ferja i sommerferien. Det er en tur/retur Kiel tur. Hva tenker dere? Er det verdt å ta med eldstemann på det? Er det i det hele tatt barnevennlig? Danskebåten er jo kjent for å være et sted man drar på fyllefest med kompisene. Jeg har ikke vært på en sånn tur før, det er virkelig ikke min greie. Men mine pensjonerte foreldre er veldig glad i sånt. De er medlemmer i colorline - klubben 🙈 Min mor mener det er veldig mange barnefamilier på sånne turer og at det er stas for unga. Jeg er veldig usikker, redd det blir en kjip opplevelse der jeg må oppholde meg mye på de trange lugarene pga fulle folk på tur. Anonymkode: 30429...38d 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #2 Skrevet 21. mai God buffet og fin delt tid. Gjør nå dette sammen. ❤️ Anonymkode: 6df11...e47 12 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #3 Skrevet 21. mai Gøy for ungene! Ville dratt 👍 Anonymkode: 1605f...763 6 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #4 Skrevet 21. mai Vi var akkurat på båten, med 7 og 9åring. Og de storkoste seg. Er eget gamingrom med masse gøy. Klomaskinene har garantert gevinst, man får prøve helt til man vinner. Og showene er barnevennlige, ligger til og med hørselsvern om det skulle være aktuelt klart. Anonymkode: 1a937...2fe 6
Umbreon Skrevet 21. mai #5 Skrevet 21. mai Har bare tatt Kiel-ferja en gang. Men husker ikke at det var noe fyll og sånn på dagtid? På kveld og natt var det litt, men da skal vel barna sove uansett. Ville ikke vært bekymret for det 4
AnonymBruker Skrevet 21. mai #6 Skrevet 21. mai Det er jo superstas for barna å reise med ferge og overnatte på båt! Det er mye som er barnevennlig der også, når festen starter har jo barna gått og lagt seg uansett. Anonymkode: 0aefd...e2e 8 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #7 Skrevet 21. mai Jeg elsket det som liten, bli med på tur! badeland er det og. Også se på showet i show loungen! Båtene er jo veldig familieorienterte, spesielt i sommerferiene Anonymkode: 5e5cb...efa 6
AnonymBruker Skrevet 21. mai #8 Skrevet 21. mai I skoleferiene er det jo barnas båt på Kielferga, med masser av aktiviteter og gøy for barna! Vi har reist der i mange år, med barn fra 2- 16 år. I feriene er det både eget barneshow på dagtid, det er ballongklovner, ansiktsmaling, kino og lekerom. I tillegg til barnedisco, badeland og gamingrom. Aldri sett særlig til fyll og overstadig festing der, men så holder vi oss stort sett på lugaren etter siste (voksen)show som er i åtte- ni tida😊 Anonymkode: dcc51...af1 7 4
AnonymBruker Skrevet 21. mai #9 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg hadde i utgangspunktet ikke lyst til å reise utenlands i år, hovedsakelig fordi vår yngste på 1,5 år. Ferie med en så liten unge er bare stress, vår er i tillegg en som ikke sover om nettene og en krevende liten sak Men vi har også en på 6 år som gjerne vil på ferie. Mamma sier nå at hun vil spandere tur med Kiel -ferja i sommerferien. Det er en tur/retur Kiel tur. Hva tenker dere? Er det verdt å ta med eldstemann på det? Er det i det hele tatt barnevennlig? Danskebåten er jo kjent for å være et sted man drar på fyllefest med kompisene. Jeg har ikke vært på en sånn tur før, det er virkelig ikke min greie. Men mine pensjonerte foreldre er veldig glad i sånt. De er medlemmer i colorline - klubben 🙈 Min mor mener det er veldig mange barnefamilier på sånne turer og at det er stas for unga. Jeg er veldig usikker, redd det blir en kjip opplevelse der jeg må oppholde meg mye på de trange lugarene pga fulle folk på tur. Anonymkode: 30429...38d Kiel båten er familie vennlig ja. Såpass mye familie vennlig at de har badeland 🤭 Jeg har ikke hatt noen kjipe opplevelser. Desuten er vaktene på båten ekstremt snille kontra en vanlig vakt så om det skulle bli noe får du hjelp. Lege ombord har de også. Anonymkode: 09677...079 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai #10 Skrevet 21. mai Jeg dro mye med barna på Kiel båten da de var små. Er mye aktiviteter for de i skoleferien. Og de elsket det. Anonymkode: 5725a...298 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #11 Skrevet 22. mai Mine barn på 5 og 7 elsker det. Vi har tatt Kiel båten tre ganger. Men bestill rom med vindu. Anonymkode: 89cd9...257
AnonymBruker Skrevet 22. mai #12 Skrevet 22. mai Tja, skal jeg være helt helt ærlig, ville jeg reist med dfds i steden. Du må ikke høre på all rosenrøde erfaringer, men også ta til deg også disse dårlige erfaringene ! Kiel ferja var engang toppers, da de var nye. Det var mye bedre for barn, og små barnefamilier å reise, ikke så mye fyll og spetakkel, bedre aktiviteter i sommer sesongen, vinterferien osv. Men så forandret alt seg. Spesielt etter line la ned sin rute, og alle fyllikkene begynte å bruke Kiel ferjene som hytte og festbule. Har selv reist veldig mye med disse, og sett hvordan det kan være ombord, og hvordan mange oppfører seg ! Det ER mye fyll og spetakkel ombord, og dessverre driver barneaktiviteter utenfor puben, lekerommet er og oven puben! Mange foreldre sitter drita fulle, i stedenfor å ta vare på ungene, eller ungene sitter med nettbrett mens foreldrene drikker! For tennæringer kan disse skipene være bra, men for sm på barnefamilier er dfds best. Pluss du får en hel dag i køben. Og ute basseng på Pearl ! Og bedre badeland inne på Pearl! Aktivitetene ombord og underholdning for barn er absolutt nye bedre, og foreldre tar seg gjerne en drink eller to - men ikke noe fyll og spetakkel i forhold til color line sine. Anonymkode: f4235...1ec
Kålrota Skrevet 22. mai #13 Skrevet 22. mai Jeg synes Kiel-ferga var dørgende kjedelig, barna likte spillerommet. Ikke særlig spennende i Kiel heller. Støtter tanken om Købenbåten istedenfor, der synes jeg det var mer tilrettelagt for barn.
AnonymBruker Skrevet 22. mai #14 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tja, skal jeg være helt helt ærlig, ville jeg reist med dfds i steden. Du må ikke høre på all rosenrøde erfaringer, men også ta til deg også disse dårlige erfaringene ! Kiel ferja var engang toppers, da de var nye. Det var mye bedre for barn, og små barnefamilier å reise, ikke så mye fyll og spetakkel, bedre aktiviteter i sommer sesongen, vinterferien osv. Men så forandret alt seg. Spesielt etter line la ned sin rute, og alle fyllikkene begynte å bruke Kiel ferjene som hytte og festbule. Har selv reist veldig mye med disse, og sett hvordan det kan være ombord, og hvordan mange oppfører seg ! Det ER mye fyll og spetakkel ombord, og dessverre driver barneaktiviteter utenfor puben, lekerommet er og oven puben! Mange foreldre sitter drita fulle, i stedenfor å ta vare på ungene, eller ungene sitter med nettbrett mens foreldrene drikker! For tennæringer kan disse skipene være bra, men for sm på barnefamilier er dfds best. Pluss du får en hel dag i køben. Og ute basseng på Pearl ! Og bedre badeland inne på Pearl! Aktivitetene ombord og underholdning for barn er absolutt nye bedre, og foreldre tar seg gjerne en drink eller to - men ikke noe fyll og spetakkel i forhold til color line sine. Anonymkode: f4235...1ec Hehehe, Color Bjørn på hytta😅🤙🏽 Jeg syns også der var mye fyll og bråk, men jeg hadde ungdommer med meg, ikke små. Tror ikke jeg hadde reist med småunger. Var mye bråk fra nabolugarer og måtte ha propper i ørene for å få 💤 sove Anonymkode: d7929...6c2
Snok1 Skrevet 22. mai #15 Skrevet 22. mai (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): sommerferien. Det er en tur/retur Kiel tur. Hva tenker dere? Er det verdt å ta med eldstemann på det? Er det i det hele tatt barnevennlig? Danskebåten er jo kjent for å være et sted man drar på fyllefest med kompisene. Kiel ligger i Tyskland, ikke i Danmark. En seksåring vil elske en slik tur. Det er også badeland ombord. Du vil også ha godt av å utfordre fordommene og geografikunnskapene dine. Endret 22. mai av Snok1 5 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #16 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg hadde i utgangspunktet ikke lyst til å reise utenlands i år, hovedsakelig fordi vår yngste på 1,5 år. Ferie med en så liten unge er bare stress, vår er i tillegg en som ikke sover om nettene og en krevende liten sak Men vi har også en på 6 år som gjerne vil på ferie. Mamma sier nå at hun vil spandere tur med Kiel -ferja i sommerferien. Det er en tur/retur Kiel tur. Hva tenker dere? Er det verdt å ta med eldstemann på det? Er det i det hele tatt barnevennlig? Danskebåten er jo kjent for å være et sted man drar på fyllefest med kompisene. Jeg har ikke vært på en sånn tur før, det er virkelig ikke min greie. Men mine pensjonerte foreldre er veldig glad i sånt. De er medlemmer i colorline - klubben 🙈 Min mor mener det er veldig mange barnefamilier på sånne turer og at det er stas for unga. Jeg er veldig usikker, redd det blir en kjip opplevelse der jeg må oppholde meg mye på de trange lugarene pga fulle folk på tur. Anonymkode: 30429...38d Mest barn i fellesferiene Anonymkode: c832a...edc 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai #17 Skrevet 22. mai Tok Kielbåten årlig som barn. Det er veldig barnevennlig og stas. Anonymkode: 53e17...cff 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #18 Skrevet 22. mai Klart det er barnevennlig. Hadde selv med små barn på Kiel-fergen for noen år tilbake, og det var stor stas Anonymkode: 57b69...000 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai #19 Skrevet 22. mai Her har mine barn elsket Kiel båten i skoleferiene. Vi har tatt DFDS båten en gang, da kjedet barna seg, og vi syntes bufeeten var elendig. Det var ikke engang bacon til frokost. Anonymkode: 5725a...298 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #20 Skrevet 22. mai Om sommeren regnes de som barnas båt. Våres elsket det. Det å se på showet, se på barne show, tryllekunstner, god mat, badeland Anonymkode: 080e7...adb 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå