Gå til innhold

Noen som har peiling på DVD-spillere???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på å kjøpe DVD-spiller til kjæresten til jul (dukket plutselig opp en uventet sum med penger :-), men har null peiling på slikt.

Er det noen som kan tipse meg om hva jeg bør se etter???

Har ikke råd til de dyreste, kan bruke toppen 3000 kr.

Får man en DVD-spiller med grei nok kvalitet til den prisen???

Også har jeg sett slike kombinerte video- og DVD-spillere, er disse noe særlig?

Hjelp meg, er totalt 'clueless' når det gjelder slike ting!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg har nettopp kjøpt meg DVD-spiller og du finner mange bra for under 3000. Min kostet 1990 og er en Sony. Eneste ulempen (iflg "ekspertene" - les: gutta på jobben min) er et den er låst på Sone 2.

Du bør derfor tenke på å kjøpe en sonefri DVD spiller. De behøver ikke å være mer enn 4-500 kr dyrere. Dette er spesielt viktig hvis du kjøper filmer via internett fra USA. USA har en annen sone enn Europa og Asia og for å spille filmer kjøpt over there så trenger du sonefri DVD-spiller.

Jeg hadde null peiling, men gikk innom 4 elektriske butikker og snakket med betjeningen. Den jeg kjøpte fikk mye skryt i 3 av 4 butikker og jeg kjøpte da den i den billigste butikken.

Når det gjelder de kombinerte så var dommen i de 4 butikkene jeg var at de billige der ikke var veldig bra hverken som DVD eller video. Vent et par år fikk jeg beskjed om.

Lykke til!

Skrevet

DVD ja?

Jeg lurte også på alt dette,med kvalitet og koblinger....jeg ble frustrert av hele greien!Når jeg spurte dem i butikken viste det seg at de prater om ting "bare de kan se"på billedkvalitet.Bare tull hele greien!Og HIFI-freakene mener at ingenting er bra nok.

Det er forskjellige koblinger/innganger bak på DVD-spilleren,du kan koble til videokamera,videospiller,hifi anlegg etc.....tja,akkurat den med at du kan få lyden ut i stereoanlegget i stuen er ganske moro,men ikke et must.Ikke la alt det derre forvirre deg!

Jeg gikk og kjøpte den rimeligste jeg kunne finne på COOP til 1990,-.De prøvde prakke på meg de dyreste til rundt 10.000,-,du har overhodet ikke bruk for noe slikt!Den jeg kjøpte kan jeg gjøre sonefri ved å taste en kode på fjernkontrollen,holder lenge til mitt bruk.De kombinerte VHS/DVD-spillerene er mer enn bra nok,men ligger ikke de på rundt 4-5.000,- tro?

Tips?Kjøp en du kan gjøre sonefri med fjernkontroll,eller en som alt ER sonefri.Om et par år får du DVD-spiller du kan ta opp fra fjernsyn med og brenne selv til en rimelig penge likevel.Lykke til!

Skrevet

Vel.

Jeg har en kamerat som setter stor heft i å kunne si ting som "vel.....nå er det jo slik at det er litt store fluktuasjoner i bakre mellomdiskant i dette apparatet, så du bør nok gå opp en tusenlapp, ja"

Jeg formoder du er som oss andre dødelige....du vil ha en dvd-spiller som kan vise deg en dvd-film.

Nåvel. Dette med soner. Det er kjekt å ha sonefri. Det betyr at du kan bestille fra, og se filmer som er beregnet for det europeiske, det amerikanske og det asiatiske marked. All den tid det er mulig å få tak i alle filmene du vil i sone 2, som vi sonderer under, så er dette med sonefri mer en gimmik.....om enn en kjekk en. Jeg vil bare avdramatisere dette med soner noe.

Så er det dette med evne til å lese flere dataformater.....igjen....det er gøy. Dog bør du få tak i en som innehar en mp3-leser.....fordi du da kan spille mp3-filer. Dette er umåtelig gøy...du kan brenne cd`er som har så mye musikk på seg at det vil ta en tre fire generasjoner bare å få spillt igjennom en cd.

Når det gjelder dette med pris: Du kan antagelig få tak i en så dyr dvd-spiller du bare vil....men i dag så jeg altså en til 990 på RIMI, som skulle dekke ditt behov. Det kan hende du må kjøpe en scart-kabel utenom som går fra dvd til tv, men det er nok inkludert i pakken. Du har svært lyst til å koble den opp til stereoen din, og følgelig trenger du kabler til deg og. Jeg antar alt dette vil være å finne i pakken. Så da er det bare å koble i hop ting og tang..... det gjelder å være nøye når du gjør dette....jeg husker at jeg bannet og svettet en del til jeg fant ut at det var en bryter bak på dvd-spilleren som har noe meg hva slags tv du har, eller noe slik.

Du har sikkert noen vennligsinnede i din krets som kan hjelpe deg, og hvis ikke dere får det til, henviser jeg til det råd som ligger i min signatur

Milo

Skrevet

Leste for ei stund sidan (ein eller annan stad) at det finst DVD-spelarar som ikkje klarar å lese alle DVD-platene; dei som lagrar informasjonen i fleire lag.

Sjølv kjøpte eg ein rimeleg ein, sonefri og taklar massevis av format. Kjekt at eg kan spela mp3 direkte av - kan bli nokre timar musikk pr CD det :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjøpte akkutat en video/dvd til 3700 på expert. Kvaliteten tilsvarer visst noenlunde det du ville fått for samme pris hvis du kjøpte disse seperat.

Dvden kunne gjøres sonefri, men den unge mannen i butikken mente at dette var unødvendig og ikke helt lurt.

Unødvendig fordi man stort sett ikke har behov for å kunne spille dvd fra andre soner (du får til og med kjøpt dvd i USA til sone 2 det er bare å velge).

Ikke helt lurt, fordi garantien fra fabrikken ikke gjelder lenger hvis man har "tuklet" med spilleren, SELV om de gjør det i butikken! (Visste ikke jeg, kjekt å vite ja...).

Dessuten blir det visst mer og mer vanlig med vannmerking av dvd filmer (spes. utleie). En sonefri dvd kunne visstnok ikke alltid lese disse...

Ganske kjipt å gjøre spilleren sonefri for deretter å ikke kunne leie film...

Moralen:

Det beste er en spiller du kan gjøre sonefri med fjernkontrollen, mao at du kan velge selv fra film til film,

og

de færreste trenger egentlig noe annet enn sone 2...

P.S. Er selv veldig fornøyd med å ha fått "to i en", har brukt begge masse!

Skrevet

Jeg har i hvert fall hørt at det ikke lønner seg å kjøpe video- og dvdspiller i ett fordi at dersom den ene komponenten ryker settes også den andre ofte ut av funksjon og det blir ekstra dyrt å reparere. Det blir vel på samme måte som et minianlegg med radio, cd-spiller og forsterker i ett. Det er ofte bedre å kjøpe deler og bygge opp selv, særlig når det gjelder lyd- og bildekvalitet. Men selvsagt betyr jo prisen en del for de fleste og da kommer jo gjerne "kompaktløsninger" godt ut.

Skrevet

Tusen takk for hjelpen :)

Tror jeg skjønner litt mer nå!

Babyface, jeg har også hørt det om kombinerte spillere, grunnen til at jeg vurderer det er at videospilleren nettopp har røket...så da ville det jo vært litt greit, slik at vi kan se de gamle filmene vi har også.

Ellers høres det jo ut som om jeg kan få meg en grei spiller uten å sprenge budsjettet. Trenger liksom ikke noen avanserte greier, bare noe vi kan se filmer på :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...