Gå til innhold

Fra 90 til 60 kilo?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har gått mye ned i vekt? Fra 90 til 60 kg er drømmen. Men tross alt av slankesprøyter går det ikke. Hva gjorde dere?

Anonymkode: edcfc...4b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiste mindre kalorier enn jeg tok ut også gikk jeg 2-3 turer på en dag, var oppe i 12-15 tusen skritt per dag. Spiste ikke godteri/sukker, spiste grove knekkebrød, drakk Q protein melk som mellommåltid osv

Anonymkode: a109f...f47

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Noen som har gått mye ned i vekt? Fra 90 til 60 kg er drømmen. Men tross alt av slankesprøyter går det ikke. Hva gjorde dere?

Anonymkode: edcfc...4b5

Trente bort mange flere kcal enn jeg spiste.  Dette via hard styrketrening med flere supersett etterhverandre, spinning i gruppetimer og løps intervaller på mølle + å ha en aktiv livsstil utenom med løpeturer i skogen og sykle til og fra jobben og andre avtaler. Rulleski og skiturer på vinteren mm. Sånn var det hver eneste uke! Brukte kroppsvekt, målebånd på kroppen, kjøkkenvekt til maten og alt ble loggført via lifesum. Førte treningsdagbok på fitnessbloggen + var aktiv på forumet der. Jeg drakk kun vann og evt grønn te, holdt meg som regel unna all typer brus, juice, melk, smoothie eller energidrikke. Var vanligvis ganske lavkarbo men holdt meg unna en del fett også. Jeg kunne spiste litt sjokolade og godteri i små mengder ute med venner o.l. Var som regel edru på byen, drakk maks 3 glass med hvitvin om jeg drakk noe. Fant til slutt ut at det jeg drev med var sykelig fordi jeg ble så sliten at jeg orket fint lite annet enn dette og jobben. Spesielt en dag husker jeg godt. Jeg hadde valgt en venninnekveld foran trening fordi det var viktig for meg å være med jentene men jeg klarte ikke å kose meg fordi jeg var så avhengig av å trene mm. Jeg var bare sur og irritert. Etter dette forstod jeg at jeg var inn i en dårlig spiral som fort kunne bli mye verre. Så jeg søkte meg opp på nettet ang hvordan jeg kunne normalisere treningen mer og det andre jeg drev med + at jeg ble medlem av ROS der jeg fikk en del hjelp til selvhjelp via selvhjelpsgruppe.

Jeg har en høyere trivsesvekt enn det jeg lå på den gangen men tingen er at kroppen til vi kvinner endrer seg fuckings hele tiden fordi vi får mensen, går gravide, får barn, går i overgangsalderen ++. Vi må nesten prioritere litt hva som er viktig for oss også får vi justere vanene våre og hva vi kjøper mm. Så om man skal fokusere veldig på noen få ting så få inn en mer aktiv livsstil med å f.eks sykle mer, gå tur til butikken, gå/jogge ut en tur etter middagen. Meld deg kun inn på det treningssenteret det er størst sannsynlighet for at hun klarer å møte opp på og benytte. Begynn med gruppetimer på treningssenteret o.l aktivitet du liker. Bestill mat hjem i matkasser o.l. om det kan gjøre ting lettere for å droppe impulsshopping. Ha alltid salat og grønnsaker på halve tallerkenen. Ikke lag mer middag enn 1 posjon pr person. Dropp all bruk av prosessert mat. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har gjort det en gang og holder på med runde to nå. Har gått opp 30 kg ca i hver graviditet. Jeg var egentlig aktiv før jeg este ut, men liker ikke å trene når jeg er tung. Dessuten synes jeg trening gjør at jeg får økt appetitt og jeg synes det er vanskelig å vurdere hvor lite jeg kan spise før det blir destruktivt om jeg har trent mye. Jeg baserer meg på to ting: faste, ca 17-18 timer hver dag (for å venne kroppen til å ikke spise hele tiden) og kaloriunderskudd. Jeg spiser omtrent ikke sukker, men spiste feks kake på 17 mai og når noen i familien har bursdag. Går ned ca 0,7 kg i uka. 

Anonymkode: c3759...7aa

• Hjerte 1
Skrevet

Gått ned fra 100 til 60 men gikk opp igjen etter siste graviditet 😭 håper jeg klarer å komme tilbake til 60 snart. Tungt å være så overvektig og misfornøyd med kroppen sin hele tiden :(

Anonymkode: eaa9a...5fa

• Hjerte 2
Skrevet

Gikk fra 120 kg til 65 kg for mange år siden. Ligger vel på rundt 70 nå, så har holdt vekten i snart 15 år. 

Endret hele livstilen min underveis. Startet med å trene styrke og spise i et kaloriunderskudd. I dag tenker jeg ikke mye på hva jeg spiser, men det er noe helt annet enn da jeg veide 120 kg. Den maten frister ikke på samme måte lengre. Trener fortsatt mye, har gått over til CrossFit med noe styrketrening i dag, og er generelt mye i bevegelse. 

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg har mål 90-70, og mer hvis jeg vil etter det. Høyden min er 170.

jeg gikk ned 11 av de bare de første 3-4 mnd. levde ganske strengt med kcalorier. Ikke konstant krontroll, men jeg lærte meg hva slags kcalorier som er farlig for vekta mi, flytende kcalorier osv. ble bevisst på hvor sykt mye kcalorier det er i nøtter blandt annet! Jeg satte meg mer inn i hva kcalorier var, og så gikk jeg fra stillesittende til minimum en gåtur hver eneste dag på minimum 20 minutter. Var utrolig streng med det. Jeg startet dagen med den gåturen, hver bidige dag. Kjøpte meg en bok som heter mikrotrening, anbefales!

kuttet ut kveldsspising, hadde siste måltid for dagen kl 17-18. spiste da godt. Og skippet gjerne frokosten, eller drøyde så lenge som mulig(så sant blodsukker føltes fint og jeg var i ok form. Tok meg frokost hvis jeg følte jeg oppriktig trengte det).

ble gravid. Så vektnedgangen er jo satt på pause, men kroppen min har jo innøvd seg noen rutiner. Så jeg er 25 uker på vei og har bare gått opp 2 kg. Og så er planen selvsagt å fortsette med vektnedgangen da babyen er ute. Jeg har gått igjennom 3 svangerskap fra før, har ikke prioritert meg selv i det hele tatt etter svangerskapet da, men nå skal jeg det.

Så det er fult mulig, man kan fint gå ned såpass i vekt, men vær klar over at vekta kan stagnere uten at det «ikke funker»… så bare husk at når vekta stabiliserer seg, pauser, kanskje du til og med går en kilo opp - så gi for all del ikke opp. Kroppen din kommer til å skrike etter de kiloene som blir borte etter et tidspunkt, og da er det veldig viktig å huske på hva du har gått inn for. Dette klarer du!💪🏼💪🏼 og for all del, ikke sammenlign deg med andre. Ta de treningsøktene som får deg til å føle deg bra, i det tempoet du er glad i, for til syvende og sist så er absolutt all aktivitet bedre enn ingen. Og noe annet som også jeg tror funket for meg, jeg satte meg en dato tre uker før jeg starta. På den tiden gjorde jeg masse lesing, så masse videoer og filmer, og lærte meg masse om kropp, kosthold og aktivitet. Jeg tror det var med på å motivere MEG som det individet jeg er. 

jeg har forresten ikke tatt noe som helst medikamenter, og jeg tror helt oppriktig ikke på at det gir en faktisk helsegevinst. Kanskje man går kjapt ned i vekt, men hva skjer med kroppen om x antall år, på en måte. 

Anonymkode: c1205...de4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk ned fra 85 til 50 uten slankesprøyter. Ble for tynn, har nå gått opp til 58. 167 cm høy. Holdt vekten siden 2018. 

Anonymkode: 8bbda...859

AnonymBruker
Skrevet

Gikk fra 92 til rundt 60. Vært nede i 55 ish som er for lite, og nå er jeg rundt 60-62. Er 176. Holdt meg her i over 3 år. Ikke hatt noe medisiner. Kun kosthold og trening. Har fastet, spiser kun to måltider, og de er fortsatt normale i strl (egentlig litt små). Spiser ikke noe godteri el. i hverdagen. Drikker ikke kalorier. Trener 5-6 ganger i uken, både cardio og tung styrke, og har ellers en veldig aktiv jobb med mye gåing. 

Anonymkode: a8bd2...15b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...