Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

hvordan er solforhold på en nordvest vendt balkong?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dårlig hvis det er fjellside rett til nordvest.

Anonymkode: 82699...de8

Skrevet

Kan det ikke stemme med sol fra ca 15-21 midtsommers? 

Skrevet (endret)

Ok

Endret av Sjokomann
Skrevet

Noen som vet?

Skrevet (endret)

Kan noen tolke?

Endret av Sjokomann
AnonymBruker
Skrevet

Skyggehele vinteren, hele våren og hele senhøst, og skygge hele dagen på sommeren men KOKVARMT på kvelden. 

Hadde vært helt uaktuelt for meg.

Anonymkode: 7051a...18f

AnonymBruker
Skrevet

Vår bakre veranda vender mot nord-vest. Om sommeren har vi morgensol på den ene enden, så forsvinner sola før den kommer fram på den andre enden av verandaen på kvelden. 

Når jeg går ut på verandaen om morgenen så har jeg altså sola på den venstre halvdelen frem til 11-tiden, så ligger hele verandaen i skygge helt til det blir sol på høyre halvdel i 20-tiden.

Vi bor i rekkehus, så verandaen er ca 5 meter bred. For oss funker det veldig bra, på varme dager kan vi velge å sitte der fremfor i solsteken på framsiden av huset.

Når det derimot er en leilighet med bare en balkong ser jeg for meg at det blir veldig lite sol. Vårt største problem med solforholdene her er at det kommer lite lys inn i selve leiligheten, merker det spesielt på senhøsten/vinteren.

Anonymkode: 59cc1...8da

AnonymBruker
Skrevet

Vår vender nesten rett vest, svak dreining mot nord. Vi har sol fra 11-12 på morgenen (tidligere helt ytterst på enden), og sol til bare noen minutter før solnedgang. Hadde mot nord i mitt gamle hus, men det lå litt høyt i terrenget. Der fikk jeg morgensol fra soloppgang omtrent, til 10-11 på vår/ sommer. Så gikk solen en tur rundt huset og vi fikk den igjen fra 15-16 ca, til den gikk ned i havet. 

Anonymkode: f98da...d04

Skrevet

Denne ligger i topp etasjen, men megler sier det er sol mellom kl. 15 og 21 sånn ca. Kan dette stemme…? Bildene over er det jeg fikk opp på app , og bilder viser også utsikt / terreng? 

AnonymBruker
Skrevet
Sjokomann skrev (3 timer siden):

Denne ligger i topp etasjen, men megler sier det er sol mellom kl. 15 og 21 sånn ca. Kan dette stemme…? Bildene over er det jeg fikk opp på app , og bilder viser også utsikt / terreng? 

Det høres riktig ut.

Anonymkode: e9653...e5b

Skrevet

Men da er vel ikke nordvest vendt så dårlig da? Får vel en solid 2.plass etter sørvest? Eller? 

AnonymBruker
Skrevet

Inngangspartiet vårt ligger mot nordvest. Om sommeren er det skygge hele dagen og kjølig, men det kommer sol om ettermiddagen og til iallefall kl 21. 

Anonymkode: 2332f...54e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Sjokomann skrev (16 timer siden):

Men da er vel ikke nordvest vendt så dårlig da? Får vel en solid 2.plass etter sørvest? Eller? 

Det er jo der du sitter etter jobb når du skal grille og kose deg. 👍☀️

Blir i såfall i helgene og i sommerferien at du må vente på sol på terassen hvis du er hjemme.

Anonymkode: e9653...e5b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...